Mistä johtuu että jotkut eivät osaa lausua englantia?
Vaikka katsoisivat englanninkielisiä ohjelmia ja/tai olisivat opiskelleet englantia?
Kommentit (38)
Itseäni harmittaa eniten se kun en osaa kirjoittaa, You know.
Ehkä vain siksi että sinulla olisi ihmeteltävää. OOH. Minusta on helpottavaa että joku uskaltaa puhua englantia myös ilman oikeaoppista ääntämistä siinä on munaa toisin kuin avaajan neiteilyssä pelätä miten oikein joku lausutaan ja arvostella muita siitä. Kuinka heikko avaajan itsetunnon täytyy olla eikö kirjoitusvirheistä huomauttelu riitä enää?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka katsoisivat englanninkielisiä ohjelmia ja/tai olisivat opiskelleet englantia?
Tosiaan vastoin yleistä luuloa se kieli ei tartu katsomalla töllöä.
ne ei ole kuulleet vierasta kieltä alle kouluikäisenä. silloin ei opi hyvää lausumista. minä olen sellainen. minulla on hirveä tönkköenglantiaksentti.
varmaan samasta syystä kun ei osata venäjää tai ruotsia vaikka ne on tuossa rajan takana.
Ympäristö vaikuttaa. On eri asia puhua vierasta kieltä oikeasti, kuin oppitunnilla, jossa vain kytätään virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Laitatko ääninäytteen vaikka YouTubeen omasta, täydellisestä englannin kielen ääntämisestäsi. Onko ihan Oxfordin englantia?
Mitä väliä sillä on, miten ääntää? Pääasia, että tulee ymmärretyksi ja osaa kommunikoida. Kukaan ei välitä, miten äännät.
Toisilla ei kieli taivu ,toiset ei osaa laulaa .Jotkut ei menesty urheilussa, jotkut eivät osaa piirtää. Ihmisillä on lahjoja eri asioihin ja hyvä niin.
Varman samasta syystä kuin miksi suomessa jopa 20 vuotta asunut ei osaa ääntää kunnolla suomea tai miksi minä en osaa ääntää kunnolla saksaa vaikka osaan saksaa todella hyvin. Sitä kutsutaan aksentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla ei kieli taivu ,toiset ei osaa laulaa .Jotkut ei menesty urheilussa, jotkut eivät osaa piirtää. Ihmisillä on lahjoja eri asioihin ja hyvä niin.
Empiirinen todistusaineisto ei tue käsityksiäsi. Paikoissa, joissa kaksi/monikielisyys on yleistä, pipipäätkin oppivat ne kielet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko ääninäytteen vaikka YouTubeen omasta, täydellisestä englannin kielen ääntämisestäsi. Onko ihan Oxfordin englantia?
Mitä väliä sillä on, miten ääntää? Pääasia, että tulee ymmärretyksi ja osaa kommunikoida. Kukaan ei välitä, miten äännät.
Asia nyt vaan on niin, että monet kielenoppijat pyrkivät ääntämään natiivien mukaisesti. Joten välittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empiirinen todistusaineisto ei tue käsityksiäsi. Paikoissa, joissa kaksi/monikielisyys on yleistä, pipipäätkin oppivat ne kielet.
Pystyvätkö he kuitenkaan tekemään esim. taidetta kaikilla kielillään?
Mä olen miettinyt samaa. esim esikoinen ääntää enkkua hyvin alusta saakka, hänelle se on ollut todella helppoa. Kuopus taas osaa kirjoittaa, kieliopit yms muttei jostain syystä aina saa kohdalleen miten sana lausutaan. Hänelle ei vaan aukea ne hakasulkeissa olevat ääntämysohjeet.
Me olemme jonkin verran tekemisissä englantia puhuvien perheiden kanssa ja nuoremmalla on vaikeuksia heidän kanssaan. Mutta yritetään jelpata ja auttaa ymmärtämään..
Mulla on vaan niin iso kieli, että se on vaan aina tiellä tai solmussa.
Todellinen kielimuuri!
Empiirinen todistusaineisto ei tue käsityksiäsi. Paikoissa, joissa kaksi/monikielisyys on yleistä, pipipäätkin oppivat ne kielet.[/quo
Voihan ajatella, että kaksikielisillä alueilla olet kielikylvyssä kokoajan. Koulussa tai opiskelussa kyse taitaa olla tunneista.
Vierailija kirjoitti:
Ympäristö vaikuttaa. On eri asia puhua vierasta kieltä oikeasti, kuin oppitunnilla, jossa vain kytätään virheitä.
Olisiko kannattanut ottaa rakentavampi asenne niillä oppitunneilla?
Paljon enemmän ihmetyttää se, miten tällä palstalla suositaan suomen kielen muotoja, joita ei osata käyttää.
Yksikön ja monikon kolmannen persoonan imperatiivit ovat jatkuvan pahoinpitelyn kohteina. (Googlettakaa 😈).
Äidinkieli sentään kysymyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ajatella, että kaksikielisillä alueilla olet kielikylvyssä kokoajan. Koulussa tai opiskelussa kyse taitaa olla tunneista.
Sitä kieltä pitää oikeasti opetella paljon ihan niiden tuntien ulkopuolellakin.
Tästä varmaan sopii päätellä, että sinä kuulostat syntyperäiseltä englanninpuhujalta?