Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä hölmö kerroin hoitajalle yksityisiä asioitani

Vierailija
21.01.2016 |

Luulin keskustelun olleen luottamuksellinen. Jälkeenpäin sain tietää, että kertomani asiat ovat kirjattu tietoihini. Kyllä ärsyttää.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän sairaanhoitajana kuvitella, millaisista salaisuuksista ap:n kohdalla on mahtanut olla kyse, kun niin kovin harmittaa ja loukkaa että ne on kirjattu ylös. Jos ap:n kertomalla on ollut hoidon kannalta merkitystä, luonnollisesti asia kirjataan ylös. Se voi auttaa ja selkiyttää potilaan hoitoa. Sen sijaan asiat jotka eivät liity millään lailla potilaan terveyteen tai selviytymiseen, eivät kuulu kirjattaviin tietoihin. Hoitaja keskustelee asiakkaan kanssa ennenkaikkea terveydenhuollon ammattilaisena, ei ystävättärenä.

Esimerkkinä vaikka sellainen, että ollaan ihmetelty potilaan huonoa hoitomotivaatiota 1. tyypin diabeteksen hoidossa. Hän joutuu toistuvasti päivystykseen liian matalien tai korkeiden sokerien takia, tai liitännäisoireet pahenevat jatkuvasti. Hän vähättelee tilannetta eikä myönnä että missään olisi mitään ongelmaa. Sitten hän kertoo hoitajalle sopivan hetken koittaessa, että kokee kotona todella pahaa henkistä väkivaltaa p

Tarviiko kovin yksityiskohtaisesti asioita kirjoittaa, eikö riittäisi joku "potilas kertoi kuormittavasta elämäntilanteestaan" tjsp. Ei ole kovinkaan tarpeellista jaaritella potilaan äidin asioita kirjauksiin.

Vierailija
42/44 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääntö numero yksi. Neuvolassa, lääkärillä, sairaanhoitajalla, päiväkodilla jne. kerrotaan vain pakolliset ja ne asiat jotka halutaan kirjoihin ja kansiin.

Arkaluontoiset sairausasiat voi hoitaa yksityisellä.

Mulle laitettiin implantti yksityisellä, vaatii useamman käynnin ja kaikki oli kirjattu omakantaan.

Eikös koko omakanta tehty osittain senkin vuoksi, että estetään toisiinsa vaikuttavien lääkkeiden määrääminen.

Sehän vesittäisi koko systeemin, jos yksityinen puoli jätettäisiin tästä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en kerro, että yksi poliitikko on sukulaiseni. Silloin ihmiset puhuvat kaiken kaunistelematta ja kun olen työkokeilussa tai palkkatukitöissä niin työntekijät on pitkään kahvitauolla. 

Vierailija
44/44 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ap tehdä korjauspyynnön kirjaukseen. Mutta jos asia on hoidon kannalta olennaista niin olisi ammattitaidotonta olla kirjaamatta asia. Toki omalla kohdalla nostin erään asian lääkärin kanssa puheeksi ja keskustelun lopuksi hän varmisti, haluanko tämän jäävän potilastietoihin. Että ymmärrän kyllä harmistuksen jos ajattelit, ettei asiaa kirjata. Pyytäisin sinuna muuttamaan kirjausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä