Minä hölmö kerroin hoitajalle yksityisiä asioitani
Luulin keskustelun olleen luottamuksellinen. Jälkeenpäin sain tietää, että kertomani asiat ovat kirjattu tietoihini. Kyllä ärsyttää.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Sääntö numero yksi. Neuvolassa, lääkärillä, sairaanhoitajalla, päiväkodilla jne. kerrotaan vain pakolliset ja ne asiat jotka halutaan kirjoihin ja kansiin.
Arkaluontoiset sairausasiat voi hoitaa yksityisellä.
Mulle laitettiin implantti yksityisellä, vaatii useamman käynnin ja kaikki oli kirjattu omakantaan.
Eikös koko omakanta tehty osittain senkin vuoksi, että estetään toisiinsa vaikuttavien lääkkeiden määrääminen.
Sehän vesittäisi koko systeemin, jos yksityinen puoli jätettäisiin tästä pois.
Minä taas en kerro, että yksi poliitikko on sukulaiseni. Silloin ihmiset puhuvat kaiken kaunistelematta ja kun olen työkokeilussa tai palkkatukitöissä niin työntekijät on pitkään kahvitauolla.
Voithan ap tehdä korjauspyynnön kirjaukseen. Mutta jos asia on hoidon kannalta olennaista niin olisi ammattitaidotonta olla kirjaamatta asia. Toki omalla kohdalla nostin erään asian lääkärin kanssa puheeksi ja keskustelun lopuksi hän varmisti, haluanko tämän jäävän potilastietoihin. Että ymmärrän kyllä harmistuksen jos ajattelit, ettei asiaa kirjata. Pyytäisin sinuna muuttamaan kirjausta.
Tarviiko kovin yksityiskohtaisesti asioita kirjoittaa, eikö riittäisi joku "potilas kertoi kuormittavasta elämäntilanteestaan" tjsp. Ei ole kovinkaan tarpeellista jaaritella potilaan äidin asioita kirjauksiin.