Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä ettei ikinä ole laittanut itsestään mitään nettiin. Olipa ne kaikki tyhmiä jotka facebookiin laittoi kaikki tiedot

Vierailija
21.01.2016 |

Ne kun ei saa sieltä ikinä pois.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no , ei nykynuoret enää siihen liitykään. 

Vierailija
2/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jotta se on jotain arkaluonteista tietoa jos tietää nimen ja ammatin ja suhdestatuksen? Voi luoja. En ole itse naamakirjassa, mutta miksipä olisinkaan kun nuo tiedot minusta eivät ketään kiinnosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on työhön liittyen mm. lehtiartikkeleja, itseni kirjoittamia artikkeleja jne. joiden netissä oloon en voi vaikuttaa. Jopa mun lapsuuden/nuoruuden urheiluharrastuksen meriittejä löytyy nimi googlettamalla En oikein tiedä miten se fakta, että mulla on Facebookissa profiili vaikuttaa asiaan yhtään mitenkään.

Nää foliohattuiset on jotenkin suloisia :) Tietty jos elää hurjan suljettua elämää kotikylällä ja nettiä käyttää lauantaisin lottoamiseen, niin onhan se kauhistus.

Meidän lapsistakin löytyy mm. urheilutuloksia nimen googlaamalla.

Vierailija
4/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no , ei nykynuoret enää siihen liitykään. 

Tätä on hoettu vuosia ja Fece sen kuin porskuttaa.

Vierailija
5/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no eipä haittaa. Facebookista ei saa esim. puhelinnumeroani eikä osoitettani, mutta muualta netistä saa. Ja jos poistan kaikki kuvani ja julkaisuni ei niitä enää tavallinen käyttäjä näe, vaikka ne jossain Facebookin omissa säilöissä olisikin.

Vierailija
6/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin oman nimeni ja tietoja löytyy. Ei haittaa.

Työni on sellaista etten voi välttyä tietojeni löytymiseltä.

Vierailija
7/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaat ja tärkeissä posteissa olevat ei sinne mitään itsestään laita. ei se kannata. sitten kun aika koittaa joutuu kaikesta tilille. 

Vierailija
8/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no eipä haittaa. Facebookista ei saa esim. puhelinnumeroani eikä osoitettani, mutta muualta netistä saa. Ja jos poistan kaikki kuvani ja julkaisuni ei niitä enää tavallinen käyttäjä näe, vaikka ne jossain Facebookin omissa säilöissä olisikin.

Face myy tiedot eteenpäin aivan kuten trafi ja kaikki muut. 

Vierailija
9/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedot? Tiedon siitä, että luin eilen kirjaa? Tiedon, että olen 35-v? Mainostajille vai lukuisille ihailijoilleni? Ja asia vaikuttaa mihin?

Vierailija
10/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että aikoinaan pistin profiilin faceen. Onneksi en sentään työhistoriaa alkanut listaamaan. Poistin profiilini pari vuotta sitten, enkä takaisin mene. Mutta tämä koulukaverit.com minua niin ärsyttää. Sieltä löytyy linkki, jolla voi poistaa kaikki tiedot itsestään, mutta ne eivät häivy kuitenkaan. Tiedot löytyy kuitenkin kun googlaa oman nimen. En enää ikinä pistä mitään tietojani nettiin. Ja ne ihmiset on vähän hölmöjä, jotka julkaisee lapsiensa naamakuvia netissä. Sellaisiakin kuvia voisi ottaa, jossa naama ei selvästi näy.

Vierailija
11/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rikkaat ja tärkeissä posteissa olevat ei sinne mitään itsestään laita. ei se kannata. sitten kun aika koittaa joutuu kaikesta tilille. 

Miten siitä jää tilille, kun laittas faceen maisemakuvan kaukolomaltaan, toivottas kaikille hyvää joulua tai hehkuttaa suomalaisen rantasaunan löylyjä juhannuksena? Kyse on siitä, millaista sisältöä tuottaa.

Vierailija
12/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin. Tän riskin mä unohdin! Että täysin mahdollista, että mun Phuketissa otettu biksukuva on aivan yhtäkkiä amerikkalaisen matkatoimiston esitteen kannessa! Damn. Tämä on todellinen riski.

Niinkuin aikuisten oikeasti, mitä sellaista myytävää tavallisen ihmisen profiilissa on, josta todella olisi jotain haittaa?

Vierailija
13/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiiliasetuksiin ja näkymään vain ystäville.

Olen pahoillani, mutta nykypäivänä sun on mahdotonta välttää sitä, että joku tietäisi susta jotain. Sun ihana S-etukorttiskin kerää susta tietoja, jotta sulle voidaan markkinoida kamaa spesifisti. Sun kännykkäs jäljittää sun menemisiä, ellei sun seuranta oo pois päältä. Et sä ole sen enempää turvassa, kun et kuulu yhteen palveluun. Naurattaa aina nää tämmöset ihmiset.

Vierailija
14/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa että aikoinaan pistin profiilin faceen. Onneksi en sentään työhistoriaa alkanut listaamaan. Poistin profiilini pari vuotta sitten, enkä takaisin mene. Mutta tämä koulukaverit.com minua niin ärsyttää. Sieltä löytyy linkki, jolla voi poistaa kaikki tiedot itsestään, mutta ne eivät häivy kuitenkaan. Tiedot löytyy kuitenkin kun googlaa oman nimen. En enää ikinä pistä mitään tietojani nettiin. Ja ne ihmiset on vähän hölmöjä, jotka julkaisee lapsiensa naamakuvia netissä. Sellaisiakin kuvia voisi ottaa, jossa naama ei selvästi näy.

Okei. Mulle taas työhistorian löytyminen on oikeastaan aika tärkeää, se löytyy myös LinkedInin kautta. Omalla alallani hyvät työpaikat kulkee pitkälti verkostojen kautta, oikeastaan kaikki aikuisikäni työpaikat on tulleet verkostojen kautta. Parempi vaan mitä laajemmin löytyy.

Ymmärrän toki pointin tässä, jos on vaikka poliisi, lastensuojelun työntekijä tai muuten sellaisessa ammatissa, että yhteystietojen on syytä olla salaisia, niin eipä silloin tietenkään kannata alkaa mitään profiileja yhtään mihinkään sosiaaliseen mediaan väsäämään. Mulla on pari kaveria jotka juuri tästä syystä eivät ole missään sosiaalisessa mediassa ja se on ihan fine.

Vierailija
15/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäaika, osoite, sähköpostiosoite jopa puhelinnumero on moni syöttänyt sinne rekisteröintivaiheessa. Not good 

Vierailija
16/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt vaan hyvänä asiana sitä, että K-plussakortti kerää tietoja, koska usein ostamani tuotteet ovat silloin lähes aina henkilökohtaisessa tarjouksessa.

Vierailija
17/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä joutuu tilille? Miksi haittaa, että kuva on netissä, oma tai lapsen? Minkälaista salaista elämää elätte, jos tieto siitä, että on olemassa Maija Meikäläinen-niminen nainen on vaarallista? Yhdistääkö joku sut paikallisessa S-Marketissa siihen netin Maijaan (ja sun lapset!) ja tekee jotain (mitä?!?). Huutaa kaikille, että toi Maija on netissä!!! Sillä on synttärit heinäkuussa!!! Sillä on lapsi ja se lapsi on nyt sen mukana!!!! Ja sit vielä jos selviää, että Maija, se netistä tuttu, käy työssä!!! Voi jumalauta miten vaarallista. Näitä asioita ei ennen vanhaan kylillä huudeltu.

Vierailija
18/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen kansalaisen on yleensä vähän turha olla huolissaan yksityisyydestään. Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. Megajulkkiksetkin pysyvät hengissä ihan hyvin, vaikka sadat miljoonat tuntevat heidän nimensä ja kasvonsa.

Vierailija
19/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään sut, aapee. Kattelen koko ajan... Tiedän sut  niin hyvin.

Vierailija
20/98 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymäaika, osoite, sähköpostiosoite jopa puhelinnumero on moni syöttänyt sinne rekisteröintivaiheessa. Not good 

Niin, no... Esim.osoite on Suomessa lähtökohtaisesti julkinen tieto, jonka saa maistraatista pientä maksua vastaan, ellei toisella ole esim.turvakieltoa. Useimpien puhelinnumeron saa numerotiedustelusta. Sähköpostiosoitettani en hakkereiden ja roskapostittajien takia halua kovin julkiseksi, sitä en toivoisi jaeltavan. Syntymäaika, no, kunhan ei henkilötunnus, mutta sitä en ole sinne laittanutkaan.