Kertokaa mielipiteenne! Miehen kanssa riitaa!!!
Oltiin saunassa ja meitä ennen olivat muksut. 6 ja 8vuotiaat. Heillä tapana lauteille ottaa mukaan pikkuautot ja leikkiä saunan lämmössä. Saunomisen jälkeen laittoivat autot pesuaine hyllyyn. (hyllyt tilavia ja niitä on kolme.)
Riitaa on nyt siitä että mies (ei lasten isä) heitti autot lattialle ja räyhäsi ettei nosta niitä koska ne ei kuulu sinne. Järkyttävä raivari jostain pikkuautoista,yleensä vien ne pois saunan jälkeen,mutta itse istuin tuolloin vielä saunassa joten en ollut ehtinyt.
Sanoin miehelle että nostaa ne ylös,mutta ei suostu. Periaatteesta minä en nosta,olkoon hamaan tappiin asti lattialla jos mies ei itse niitä nosta. Naurettavaa. Kenenkään tavaroita täällä ei paiskota muutenkaan ja mies näyttää tälläistä esimerkkiä lapsille että hän saa heittää ja käyttäytyä miten sattuu. Raivostuttaa koska lapset kuulivat kaiken ja ihmettelee.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (37)
Miksi saunoit vieraan miehen kanssa?
En lukenut koko aloitusta, mutta mies on oikeassa.
Hirveä mies :(
Onko aina ollut tollanen vai oliko nyt jolu tunteenpurkaus!
"Aloittaa joka asiasta neljän päivän riidan." Ja siis miksi olette yhä yhdessä, jos suhteenne on pääasiassa miehen aihettamaa riitaa (sinun mielestäsi)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanteeseen on mahdotonta ottaa kantaa, ennenkuin saamme myös toisen osapuolen, miehen, näkökulman tilanteesta ja tapahtumien kulusta.
Voisitko siis, ap, pyytää miehesi kirjoittamaan oman versionsa tarinasta palstalle?
Outo vastaus. Kenenkään tavaroita EI HEITETÄ! Lapset olivat eri huoneissa eikä ollut miestä miellään tavalla ärsyttänyt ja vaikka miestä ärsyttäisi jokin asia,niin sitten paiskoo omia tavaroitaan! Ei meidän. Niin ja miten voin pyytää miestä kirjoittamaan tänne kun hän haluaa aina aloittaa 4 päivän riidan joka asiasta eikä suostu puhumaan mistään.
ap
Eli kyse ei tosiaankaan ole heitetyistä laikkiautoista, vaan jostain paljon enemmästä suhteessanne.
Toisaalta, kun esitetään, että joku aina jotain, niin eihän se ole oikeasti totta, vaan kärjistys. Tällaiset pitäisi unohtaa, jos minkäänlaista selvittelyä ongelmille haluaa.
Ja vielä: itse en sietäisi tuollaista ollenkaan. en enää. Ehkä siksi tässä huushollissa ei olekaan miestä...
Miksi et antanut miehelle mahdollisuutta kasvuun, vaan "oli sotaan valmis aina ", tyylisesti heti hyppäsit kehään kun mies aloitti käsittelemään tunteitaan ja alkoi käsittelemään kipupisteitään. Mies heitti leluautot koska ei muuten osaanut viestiä että on paha olla. Sinun olisi kuulunut toimia herkällä korvalla kuuntelijana. Mies ei kuitenkaan voinut alkaa purkamaan sisintään kun itse kimmastuit ja mistä syystä ? Parin leluauton tähden kun miehellä oli vilpitön tavoite ja tiedostamaton pyrkimys keventää sisintään.
Siinä on ap:llä kolmas lapsi hoivattavana, varsinainen "mies". Ja vaikka olisi ihmisellä miten pinna kireällä niin sen verran voi hillitä aikuinen itseään, ettei lasten leluja paisko pitkin saunaa. Mies voi harrastaa vaikka nyrkkeilyä, jos on noin kovasti aggression purkamisen tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et antanut miehelle mahdollisuutta kasvuun, vaan "oli sotaan valmis aina ", tyylisesti heti hyppäsit kehään kun mies aloitti käsittelemään tunteitaan ja alkoi käsittelemään kipupisteitään. Mies heitti leluautot koska ei muuten osaanut viestiä että on paha olla. Sinun olisi kuulunut toimia herkällä korvalla kuuntelijana. Mies ei kuitenkaan voinut alkaa purkamaan sisintään kun itse kimmastuit ja mistä syystä ? Parin leluauton tähden kun miehellä oli vilpitön tavoite ja tiedostamaton pyrkimys keventää sisintään.
Tuota. Kun tämän tason tunteidenkäsittelyn opettelu (siis että opitaan käyttämään jotain tavoirenheittelyä , rikkomista ja väkivaltaa rekentavampia keinoja) tapahtuu normaalisti ennen esikouluikää, niin en mä siitä aapettä syyttäisi. Jos joku nainen on pakko saada syytetyksi, niin varmaan sit miehen äiti, alakoulun opettaja, sossutäti tai lastenpsykiatri. Kun mun pojallani oli tuollaisia oireita vielä alakoulussa, se pantiin kahden vuoden viikottaiseen terapiaan (eikä hysteeristen vanhempien vaan koulun ja teveydenhoidon jörjestömänä)
Joo, toki aikuisenakin voi kasvaa. On ehkä kuitenkin parempi varmistaa, että se tapahtuu jotenkin muuten kuin lasten kustannuksella, muutenhan näitä on vielä seuraavissakin sukupolvis.
Vierailija kirjoitti:
Kotioppipsykologit panee taas parastaan tyyliin "jätä se sika". Ei ihme että on akat ukottomia.
Vai olisiko sittenkin kusipäiset ukot akattomia?
Joka tapauksessa inhottava tilanne lasten kannalta, kun tuollaista kokevat. Lapset saattavat tuntea syyllisyyttä vanhempien riidoista vaikkei siihen olisi mitään "syytäkään". Voi vain kuvitella millaisia tunteita lapsille aiheutuu noin avoimesta vanhempien typeryydestä.
Onko mies ennen käyttäytynyt noin vai onko tämä ensimmäinen kerta?
Onko mies lasten isä?
Jos molempiin ylläoleviin kysymyksiin vastaus on myöntävä, niin olisin lähinnä huolissani miehestä. Kysyisin että mikäs toi juttu oikein oli, ne pikkuautot on siinä ollut ennenkin. Jos ne sinua on ärsyttäneet, niin miten sinä toivoisit asia järjestettävän, ja olisiko mahdollista neuvotella se uusi sääntö tai järjestys ihan tavaroita heittelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotioppipsykologit panee taas parastaan tyyliin "jätä se sika". Ei ihme että on akat ukottomia.
Vai olisiko sittenkin kusipäiset ukot akattomia?
Oi oi tuota katkeruuden kalvamaa, joka paikasta läpitunkevaa miesvihaa
Jotkut voisi lukea edes aloituksen ennen kuin alkavat kommentoimaan.
Mutta asuuko tuo mies teillä? Ja juu ei noin käyttäydytä, en kattelis
Isäpuolet on usein kusipäitä. Ehkä toisen miehen lapset on jatkuva muistutus siitä että naisella oli seksisä ennen häntä? Oli syy mikä tahansa niin todella usein isäpuolet on syvältä. Harvoja poikkeuksia on mutta enimmäkseen pelkkiä riesoja lapsille.
Ai mitä olen?
En tiedä mitä mieltä tuosta voi olla mutta aina vaan ihmetyttää mistä te nää ritarinne löydätte...
Hänellä oli huono hetki. Miksei saa näyttää tunteitaan nalkuttamatta?
Autojen heittäminen oli typerää, mutta ei se nolaaminenkaan tilanteeseen auta.
Rauhoittumisen jälkeen olis voinut kysästä, että mikäs noin vituttaa?
Mutta voihan sitä pahentaa toisen oloa vittuilemalla ja vasikoimalla nettiin.
Tuntuu että miehelläs on pinna kireällä jostain muusta asiasta ja autot sattui vaan hyppimään silmille ja niille piti kiukku purkaa. Vai nakkeleeko se muitakin tavaroita?