Seurustelisitko useamman lapsen yh-isän kanssa
Kommentit (53)
Varmaan jos tyyppi on tarpeeks ihana & kiva ja oisin vähän vanhempi. Nyt 21.w ei viel jaksais alkaa äitipuoleks kellekkää.
Voisin seurustella jos mies olisi sopiva ja tunteita olisi. Itse en luultavasti lapsen hankintaan ryhdy, joten olisi oikeastaan hyvä jos miehellä olisi ne jo hankittuna. Äitipuoleksi en halua, joten miehellä olisi ex:nsä kanssa oltava toimiva "suunnitelma" lasten suhteen. Toki olisin läsnäoleva aikuinen sitten ajallaan jos suhde menisi eteenpäin.
En, vaikka olisi muuten kaikkien unelmieni täyttymys. Ellei sitten ne lapset olisi jo hyvin lähelle täysi-ikäisiä, jolloin jotain tapailua voisin virittää, mikä taas saattaisi tarkoitata miehen olevan liian vanha mulle. En halua liian vanhaa miestä.
Aika varma ei siis täältä. En halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Voisin seurustella jos mies olisi sopiva ja tunteita olisi. Itse en luultavasti lapsen hankintaan ryhdy, joten olisi oikeastaan hyvä jos miehellä olisi ne jo hankittuna. Äitipuoleksi en halua, joten miehellä olisi ex:nsä kanssa oltava toimiva "suunnitelma" lasten suhteen. Toki olisin läsnäoleva aikuinen sitten ajallaan jos suhde menisi eteenpäin.
Tarkoitan tilannetta jos siis todellakin yh eli jos haluat tavata miestä, lapset olisivat läsnä 99 %ajastanne.
Kyllä, jos suhteen alkuvaiheessa kuitenkin järjestyy seurustelumahdollisuuksia ilman lapsia (eli ei ekoja treffejä eikä vielä kolmansiakaan leikkipuistoon, kiitos, tätä on moni yh-isä ehdottanut). Lisäksi miehen on myös itse hoidettava ja hanskattava lapsensa, eli etsittävä ensisijaisesti itselleen kumppania eikä lapsille uutta äitiä.
Eikä siinä vielä kaikki, seurustelukumppanin tarpeet on huomioitava siinä missä lastenkin. Jos joku näistä ei onnistu, voi yh-isän unohtaa saman tien.
---
Olin neljän lapsen yh, noita omia kriteereitäni noudattaen sain uudeksi puolisokseni ihanan lapsettoman miehen. Nyt meillä on toimiva (uus)perhe, jossa parisuhde on ykkönen ja kaikki lapset (niin ne neljä kuin yhteiset) ovat molempien aikuisten silmissä samalla viivalla.
Kuinka säälitävä täytyy olla, jotta alkaa elättämään vieraiden miesten kakaroita? :D
Tosin yh-mammat antavat tehdä mitä tahansa sängyssä, kun luulevat saavan sinusta elättäjän äpärillensä.
Minä kyllä seurustelisin ja olen itsekin yksinhuoltaja.
Pidän lapsista ja se pätee myös muiden lapsiin - ei vain omiini.
Mitä käytännön reaaliteetteihin tulee, niin tiedostan kyllä kuinka hankalaa tuollainen kuvio olisi saada toimimaan. Oikean ihmisen kanssa kaikki on mahdollista ja uskon siihen, että tiiminä voi saavuttaa hyvän, onnellisen ja tasapainoisen elämän.
Seurustelin ja tulin tulokseen, että ei ollut hyvä idea.
Jos se mies olis oikeasti ihan mahtava ja lastenkaan kanssa ei ole ongelmaa, niin miksei. Tosin mieluummin vasta vähän vanhempana, ei huvita nyt 20-vuotiaana ehkä alkaa olemaan perheellisen kanssa.
Voisin varmaan seurustella, mutta en haluaisi alkaa miksikään äitipuoleksi tai lastenhoitajaksi, enkä haluaisi asua yhdessä lasten (enkä siis miehenkään) kanssa.
Riippuu siitä, kuinka monen eri naisen kanssa lapsia on.
Seurustelin etänä yhden kahden lapsen isän kanssa, mutta suhde kariutui yhdellä tapaamisella. En vain sietänyt sitä' napanuorasuhdetta niiden välillä.
T: Mies 43 v
Enpä usko. Itselläni on kolme hyvin käyttäytyvää kouluikäistä lasta ja en voisi edes kuvitella, että joutuisin katsomaan vaikka kolmea vierasta kersaa vapaa-aikanani. Kuuntelemaan heidän rääkymistä, vinkumista ja aikuisten puheiden alituista keskeyttämistä, katsomaan ruokapöydässä porsastelua ja ehkä vielä yölläkin heräämään heidän takiaan. Joku muu saa ottaa tällaisen yh-helmen, minä ja lapseni emme jaa elämäämme sellaisen kanssa.
Aloin seurustella kahden lapsen yh-isän kanssa. Itselläni oli yksi lapsi ennestään. Nyt ollaan naimisissa ja lisäksi neljä yhteistä. Hankaliakin vuosia on ollut ja välillä todella ärsyttää se, että lapset eivät tapaa äitiään kuin pari kertaa vuodessa. Vanhempi lapsista on lisäksi luonteeltaan sellainen, että emme ole koskaan olleet samalla aaltopituudella. Ja kun perheessä on muitakin lapsia niin kyllä perinteiset äidin hommat tulee minun hoidettua, vaikka alussa mies ne kyllä hoiti. Meillä on kuitenkin asiat hyvin ja mukaviin hetkiä. Taaksepäin kun katsoo niin en kyllä enää uudelleen alkaisi samaan, jos olisin tiennyt millaisia haasteita tulee.
No mutta toki, jos on kivä tyyppi.