Onkohan minun sopivaa mennä näihin häihin?
Olen seurustellut miehen kanssa n. 4 kuukautta. Miehen paras ystävä kutsui miehen ja minut häihinsä, jotka ovat ensi kuussa.
Tässä nyt on kuitenkin miljoona ongelmaa.
1) Morsian ei halunnut kutsua minua häihin, mutta miehensä maannitteli hänet.
2) Mieheni exä on morsiammen paras ystävä ja kaaso. Vihaa minua intohimoisesti.
3) En ole koskaan ollut häissä. En tiedä miten pukeutua, eikä minulla ole varaa ostaa kuin max. 40€:n mekko ja parinkympin kengät.
Mies tulee loukkaantumaan jos en mene. Ei ymmärrä ollenkaan miksi yllämainitut ovat ongelma. Hänen mielestään voisin laittaa päälleni vaikka 20€ maksaneen mustaVALKOISEN mekon ja vanhat balleriinat. Voihan hänkin käyttää 10 vuotta vanhaa pukua.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei samaa juonikuviota voi käyttää liian aikaisin. Ei se nyt niin tavallista ole että kaaso on seurustellut morsiamen miehen kaverin kanssa, erottu ja sitten yhdessä vihataan uutta naista.
Öö, miksei olisi? Kyseessä kaksi kaveripariskuntaa, toinen pari eronnut sittemmin mutta kaverisuhteet säilyneet.
Ja ihan hyvin voi mennä häihin mikäli ap ei ollut sen eron aiheuttaja.
Häihin nimenomaan voi mennä aveciksi (jos kutsussa on avec) vaikkei olisi morsiusparia koskaan nähnytkään. Jotku hautajaiset ois eri juttu.
Menisin ja vuokraisin puvun. Ei tuossa ole ongelmaa, tuskin ihan hirveästi ehditte seurustella hääparin/kaason kanssa muutenkaan jos kyseessä ei ole ihan pienet häät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tuo seurusteluajan pituus määritä sitä voiko häihin mennä. Jos on kutsuttu niin on kutsuttu ja voi mennä. Mutta noilla specseillä mä en menis.
Häät on hääparin juhla ja jos tietäisin että morsian ei minua halua paikalle niin en menisi, that's it.
Mutta kun sulhanen haluaa.
Mutta sulhasta ei lasketa, kun ne on morsiamen häät. Opittu täältä, morsian päättää kaiken häihin liittyvän.
Oikeasti kutsu on tullut ja jos siinä on ap:n nimi, silloin on sopivaa mennä häihin. Vieraiden vaatteilla ei ole mitään merkitystä loppupeleissä kunhan vaatteet on, mutta kokovalkoiseen ei ole sopivaa pukeutua, jos sitä ei erikseen pukukoodina ilmoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tuo seurusteluajan pituus määritä sitä voiko häihin mennä. Jos on kutsuttu niin on kutsuttu ja voi mennä. Mutta noilla specseillä mä en menis.
Häät on hääparin juhla ja jos tietäisin että morsian ei minua halua paikalle niin en menisi, that's it.
Mutta kun sulhanen haluaa.
Mutta kun sulhasen mielipiteillä ei ole häiden suhteen mitään väliä ja häiden jälkeen hänen toiveensa eivät paina senkään vertaa kuin ennen häitä. Joten jätä menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti et mene. Vuoden seurustelukin on lyhyt aika mennä häihin aveciksi.
Miksi näin? Mä oon ollut miehen avecina (toki "vain" kihlajaisissa) neljän kuukauden seurustelun jälkeen. Meitä myös pyydettiin yhdessä kummeiksi puolen vuoden seurustelun jälkeen..
Mä pistän paremmaksi. Miehen sisko pyysi minua kummiksi, kun oli nähnyt minut kerran. Miehensä ei kertaakaan. Muutama kuukausi oltiin oltu yhdessä. En oisi pitänyt suostua, mies oli surkea kummi ja sai mut vedettyä siihen, "ei se tartte", "ei meidän suvussa ole tapana" yms.
Mun kaveri kutsui mut häihinsä vaikka sen morsian oli pettänyt sitä mun kanssa niiden seurustelun alkuvaiheessa. Ainoa joka katseli mua pahasti oli morsiamen äiti.