Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alkaa pinnaa kiristää "kina päiväkodin kanssa siitä onko lapsi sairas vai terve"

Vierailija
20.01.2016 |

oli viikon kotona ilman kuumetta mutta yskäisenä ja nuhaisena, eilen leikki pirteänä ja veteli rekkamiehen annokset ruokaa joten päätin tänään viedä tarhaan vaikka vähän nenä vielä vuotaakin. no, tunti sitten soitettiin hakemaan " kun on ihan uupunut eikä edes syö". 5 v kyseessä.

ja tuossa se "ruokahaluton kipeä" nyt sitten pomppii kengurupallolla sekä kyselee, tehdäänkö lettuja!

alan olla hyvin turhautunut, kun ei tässä nyt tiedä milloin tuota uskaltaa tarjota uudestaan sinne tarhaan :(

ei töissäkään tykätä, jos tulee monen viikon poissaolo nuhaisen lapsen takia!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhainen lapsi on kipeä! Olet itse valinnut vanhemmuuden ja tälläiset tilanteet ovat osa vastuuta, jota vanhempana kannat. Ei ole oikein, että oman itsekkyytesi takia viet lapsesi kipeänä tarhaan tartuttamaan muita lapsia. Muutenkin kipeän lapsen kanssa liikkuminen julkisilla paikoilla on epäreilua lasta kohtaan, sillä hänellä on oikeus sairastaa ja levätä kotona. Ihan kuten sinullakin, kun et ole terve!

Vierailija
2/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan halua olla mikään pahis äiti, joka kiskoo kipeää lasta tarhaan. mutta tukiverkkoa vaikka olevana yh:nä  ei todellakaan  luonnistu, että nyhjötän kotona nuhaisen mutta reippaan vauhtiviikarin kanssa joka minusta on täysin terve  (mitä nyt se nuha) ja tarhan mielestä ei ! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ollut pitkään kipeä, niin tietysti on voimattomampi, vaikka onkin jo terve. Nuha ja yskä ei hoidossa haittaa. Aina jollakin vuotaa nenä ja aina joku yskii.

Vierailija
4/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla viikon pois töistä ilman lääkärintodistusta?

Vierailija
5/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä nuha ole syy olla hoidosta pois. Lapsi ei välttämättä ole täydessä terässä viikon sairastelun jälkeen mutta se ei tarkoita että olisi sairas.

Monella lapsella nenä vuotaa kroonisesti, pitäisikö olla sairaslomalla koko vuosi?

T:Pph

Vierailija
6/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla viikon pois töistä ilman lääkärintodistusta?

Palkatonta? Työaikapankki?

Vierailija
7/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, anna aamulla lapselle särkylääke, se myös hillitsee liman eritystä. Ja sano lapselle että nuutunutta esittämällä ei pääse kesken päivän kotiin. On nimittäin niinkin että jotkut lapset oppivat käyttämään hyväkseen sitä että kun on vähän kipeä olo niin äiti hakee kotiin.

Huomenna viet hoitoon :)

Vierailija
8/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---Monella lapsella nenä vuotaa kroonisesti, pitäisikö olla sairaslomalla koko vuosi?

Ei, vaan pitäisi viedä lapsi lääkäriin mahdollisten allergioiden/muiden yliherkkyyksien selvittämiseksi.

Vierailija
9/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen ja vie lapsi hoitoon. Mikäli päikyssä vastustavat, niin sano että olet konsultoinut päivystystä ja lapsi on tarhakuntoinen...!

Tv. 1

Vierailija
10/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua. Lapsilla nokka vuotaa puolet vuodesta, ei sen takia voi olla koko aikaa töistä poissa.

Ja kyllä sen sairastelun jälkeen vähän väsynyt voi olla, meillä jo viikon loma tekee sen että ekat päivät tarhassa (ja töissä!) tuntuu tosi raskailta.

Onneksi on lapset olleet aina sellaisessa päiväkodissa, jossa osataan järjellä ajatella näitä asioita.

Vierailija
11/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei jaksa osallistua päiväkodin toimintaan, pitää olla kotona, tämä on ollut kahden päiväkodin ohje. Nuhan vuoksi ei yleensä tarvitse olla pois päiväkodista, mutta jos hoitajia on liian vähän, mikä olisi parempi kuin vähentää lasten määrää keskellä päivää lähettämällä "väsyneet" kotiin.

Oman lapseni olen hakenut allergian vuoksi kotiin, kun oli "sairastunut" kesken päivän. Onneksi päiväkoti on vaihtunut, uudesta paikasta ei ole tullut turhia soittoja.

Vierailija
12/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on outo päiväkoti. Lienee pula hoitajista ja yrittävät siksi ulkoistaa hoidettavia takaisin kotiin?

Minä sinuna veisin lapsen huomenna takaisin ja sanoisin, että nuha voi kestää kuukaudenkin, etkä pelkän nuhan takia voi pitää lasta kotihoidossa. Eri asia on, jos lapsi oikeasti on nuutunut ja voimaton, kuume ei ole ainoa mittari - mutta jos lapsi jaksaa leikkiä ja syö normaalisti, hän voi olla hoidossa.

Ns. vanha nuha ei edes tartu enää. Monilla on virusflunssan jälkeen viikkojakin valuva nenä.

Ps. Palkatonta ei välttämättä saa, eikä työaikapankkia ole kaikilla aloilla. Miksi pelkästä nuhasta kärsivän lapsen takia pitäisi luopua palkasta viikkojenkin ajan? No ei miksikään. Eri asia tietysti, jos lapsi on voimaton ja kipeän oloinen, sellainen lapsi - kuumeetonkaan - ei kuulu päivähoitoon.

Vierailija
13/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan jälkioireet kuten pieni nuhaisuus voivat kestää useita viikkoja. Naurettavaa ajatellakin että lapsi olisi vuotavan nenän vuoksi poissa hoidosta viikkotolkulla.

Omalla lapsellani on herkkä vatsa. Aina välillä se yökkää jos ei ole syönyt riittävästi / on syönyt liikaa / syönyt sipsejä tai jotain herkkuja. Sitten vielä kun se on puolet viikosta eksällä eikä aina tiedä mitä se syö siellä. Monta kertaa olen joutunut illalla arpomaan kun se on valittanut pahaa oloa tai oksentanut kerran, että onko sillä nyt oksennustauti vai onko taas laiminlyöty ruokailurytmi ja syöty vaan keksejä ja karkkia (eksän vakioeväät...) Sit aamulla yrittää kysellä millainen olo on ja tarkkailla meneekö aamupala... Yleensä mennyt ihan hyvin päiväkodissa, mutta silti tuo on vaikeaa, koska jos tädeille sanoo että se oksensi eilen niin niillä menee heti hysteria päälle.

Vierailija
14/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---Monella lapsella nenä vuotaa kroonisesti, pitäisikö olla sairaslomalla koko vuosi?

Ei, vaan pitäisi viedä lapsi lääkäriin mahdollisten allergioiden/muiden yliherkkyyksien selvittämiseksi.

Joillain vuotaa ilman että syy selviää. Ja kas, jossain vaiheessa se vain loppuu kun pikkulapsivaihe jää taakse.

Vierailija
15/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen, ja minulla vuotaa nenä talvella todella herkästi. Keväällä se vuotaa katupölyn ja siitepölyn takia. Losäksi aivastelen todella pienistä ärsykkeistä, kuten lämpötilan muuttuminen tai kirkas valo. Pitäisi varmaan hakeutua eläkkeelle.

Ei vaan. Sano päivähoitoon, että olette käyneet lääkärissä ja lapsi on todettu riittävän hyvävointiseksi (oli totta tai ei).

Vierailija
16/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkkä nuha ole syy olla hoidosta pois. Lapsi ei välttämättä ole täydessä terässä viikon sairastelun jälkeen mutta se ei tarkoita että olisi sairas.

Monella lapsella nenä vuotaa kroonisesti, pitäisikö olla sairaslomalla koko vuosi?

Heh, meidän lapsista yhdellä on nuha ja yskä käytännössä lokakuusta toukokuuhun. On käytetty lääkärissä useita kertoja, ei mahda mitään, ei ole allergiaa, ei hometta. Ilmankostuttaja auttaa hieman. Päiväkotiin oli pakko viedä tietenkin. Lapsi ei kylläkään ole väsynyt vaan ihan perusvirkeä, ihme kyllä.

Vierailija
17/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on soiteltu usein että lapsen pää on todella kipeä, lapsi on huonovointinen ja pakko hakea heti pois ja viedä lääkäriin. Pari ekaa kertaa laukkasin sinne huolesta soikeana (suvussa hemiplegistä migreeniä), mutta kun lapsi oli aina ihan hämmentynyt leikkien keskeytyessä että mitä ihmettä, ei hänen päänsä ole yhtään kipeä, niin aloin jättää hoitoon.

En tiedä mistä ovat keksineet, varmaan siitä kun olen tuonut lapsen pari kertaa hoitoon vaikka olen ollut itse kotona migreenikohtauksen takia.

Vierailija
18/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, nyt on lapselle huomiseksi lääkärinaika... saa ammattilaisen mielipiteen ! Kyllä tämä on ihan älytöntä touhua, kun ainahan lapsilla vähän nenät valuu!

A.p

Vierailija
19/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, monet päiväkodit saisi sulkea talveksi, jos jokainen pikku nuha olisi niin vakava sairaus, että lasta ei voi viedä päiväkotiin.

Vierailija
20/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä ovat keksineet, varmaan siitä kun olen tuonut lapsen pari kertaa hoitoon vaikka olen ollut itse kotona migreenikohtauksen takia.

Onko lapsesi vuorohoidossa, vai mistä syystä sinä kerrot hoitoontulon syyn? Sinunkin lapsellasi on oikeus subjektiiviseen päivähoitoon, vaikka sekä sinä, hänen isänsä ja vielä isovanhemmatkin olisivat kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme