Mistä tuo termi jännämies on lähtöisin?
Exäni on ja oli sellainen. Sopii hyvin häneen, kun ei koskaan tosiaan tiedä, mitä se seuraavaksi keksii tehdä tai sanoa jollekin.
Kommentit (7)
Helvetil..sen komea, supliikkinen, vie jalat alta ja vähän muutakin, kunnes katoaa.
Termi itsessään on keskustelupalstoilla asustavalta katkeralta pikkurunkilta, joka vihaa naisia.
Jännämies osaa saada naisten pään pyörällee, koska on joko erittäin komea tai muuten karismaattinen (jotkut jopa molempia,), ja todellakin tietää sen! Jännämies jaksaa olla kiinnostunt naisesta juuri niin kauan, kuin kestää saada nainen sänkyyn ja/tai auttamattomasti ihastumaan itseensä, sitten kiinnostus lopahtaa ja jännämies siirtyy murskaamaan seuraavan uhrin sydämen. Ja miksei siirtyisi, sillä naiset eivät voi vastustaa jännämiestä, vaan suorastaan tyrkyttävät itseään tälle miehelle. Jännämies on aivan helvetin itsekäs ja epäluotettava, eikä sellaisen kanssa voi koskaan edes ajatella mitään vakavaa parisuhdetta, sillä jännämies ei sellaisessa osaa eikä halua olla.
Itse olen kuullut termin täällä palstalla ekan kerran, tietääkö joku muu tarkempaa alkuperää?
T. itsekin jännämiehen uhri :)
Vierailija kirjoitti:
Jännämies osaa saada naisten pään pyörällee, koska on joko erittäin komea tai muuten karismaattinen (jotkut jopa molempia,), ja todellakin tietää sen! Jännämies jaksaa olla kiinnostunt naisesta juuri niin kauan, kuin kestää saada nainen sänkyyn ja/tai auttamattomasti ihastumaan itseensä, sitten kiinnostus lopahtaa ja jännämies siirtyy murskaamaan seuraavan uhrin sydämen. Ja miksei siirtyisi, sillä naiset eivät voi vastustaa jännämiestä, vaan suorastaan tyrkyttävät itseään tälle miehelle. Jännämies on aivan helvetin itsekäs ja epäluotettava, eikä sellaisen kanssa voi koskaan edes ajatella mitään vakavaa parisuhdetta, sillä jännämies ei sellaisessa osaa eikä halua olla.
Itse olen kuullut termin täällä palstalla ekan kerran, tietääkö joku muu tarkempaa alkuperää?
T. itsekin jännämiehen uhri :)
Tuo on pikemminkin pelimies.
Monet kuvailee pelimiestä joka käy reiästä reikään osatessaan valehdella naiselle ne oikeat asiat ja saatuaan mitä haluaa katoaa. Ymmärtääkseni jännämies on tämmöinen väkivaltainen apina josta ei koskaan tiedä että vetääkö se mustasukkaisuuksissaan turpaan tai jostain muusta syystä. "mutku se on yleensä niiiin ihana nallekarhu..."
Eli ADHD? Impulssien hallinta ja elämän suunnittelukyky heikkoa?