Onko sukupuolenvaihdosleikkaukset oikein?
Mitäpä jos itse tutustuisit ihanaan mieheen, joka olisikin alunperin ollut nainen, eikä kertoisi asiasta ennen kuin teillä olisi ollut seksiä. Haittaisiko?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies ei taatusti ole ollut nainen, tai sitten on kyllä ollut seutukunnan rumin nainen 😃
Ai nainen ei ole nainen jos on ruma? Oho, tuohan on uusi juttu. Eikun...
Ei, vaan hänen piirteissään ja mittasuhteissaan ei ole mitään naismaista, enkä koskaan ole nähnyt naista, jonka piirteet mitenkään muistuttaisivat häntä. Aloittaen vaikka W C Fieldsin nenästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies ei taatusti ole ollut nainen, tai sitten on kyllä ollut seutukunnan rumin nainen 😃
Ai nainen ei ole nainen jos on ruma? Oho, tuohan on uusi juttu. Eikun...
Ei, vaan hänen piirteissään ja mittasuhteissaan ei ole mitään naismaista, enkä koskaan ole nähnyt naista, jonka piirteet mitenkään muistuttaisivat häntä. Aloittaen vaikka W C Fieldsin nenästä
Joo, tätä juuri tarkoitin. "Nainen ei ole nainen jos ei ole tarpeeksi naismainen" ei ole mikään uusi virsi. Nainen on nainen jos on syntynyt naiseksi, ihan sama onko kyseinen nainen kaksimetrinen kehonrakentaja möreällä äänellä, valtavalla tuulenhalkojalla ja leveällä leualla vai puolitoistametrinen lähäri kimeällä äänellä ja pitkällä tukalla. Naisia kummatkin.
Epäilen, että saattaisi häiritä, jos AP:n kuvailema tilanne osuisi kohdalle. Tai sitten tunne ihmiseen olisi voimakkaampi ja menisi yli tuon "häiritsevyyden". Vaikea sanoa miten tositilanteessa reagoisi.
Mutta se ei liity mitenkään siihen, onko operaatio oikein vai ei. Tottakai se on oikein, jos ihminen itse sen on halunnut ja kokee sen oikeaksi. Siihen ei mitenkään vaikuta minun reaktioni asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että saattaisi häiritä, jos AP:n kuvailema tilanne osuisi kohdalle. Tai sitten tunne ihmiseen olisi voimakkaampi ja menisi yli tuon "häiritsevyyden". Vaikea sanoa miten tositilanteessa reagoisi.
Mutta se ei liity mitenkään siihen, onko operaatio oikein vai ei. Tottakai se on oikein, jos ihminen itse sen on halunnut ja kokee sen oikeaksi. Siihen ei mitenkään vaikuta minun reaktioni asiaan.
Peukku, koska puhut niin totta siinä ettei tosiaan kenenkään satunnaisen ihmisen mielipide vaikuta asiaan ja ärsyttää miten monet tuomitsevat asian vain koska "minusta nyt tuntuu tältä." Sinä olet fiksumpi. Ymmärrän, että joitakin asia saattaa häiritä omassa kumppanissa mutta olet oikeassa siinäkin, että tunteet voisivat hyvinkin mennä monella silloinkin edelle : )
Vierailija kirjoitti:
Transmiehen kanssa ei voi harrastaa penis-into-vagina -seksiä ilman että huomaa tämän olevan trans. Klitoris-penis on pieni, ja keinotekoisesti tehtyä normaalikokoista penistä ei voi käyttää yhdyntään.
Niinkö? Kyllä ihan cis miehilläkin voi olla joko mikropenis tai erektio-ongelmia. Onneksi sukupuoli on miehilläkin muutakin kuin alapäässä olevat vehkeet, joten en ole yhtään sen vähemmän mies kuin suuremmilla tai toimivammila vehkeillä varustetutkaan.
On oikein.
Haluaisin tietää tuollaisen asian ennen seksiä. Ja suhdetta, lasten saamisen takia.
Itse666 kirjoitti:
Toivon ettei satu omalle kohdalle. Olisi aika hirveää. Täytyy puhua vanhempien ja kavereiden kanssa ja pyytää nähdä vanhoja valokuvia. Oksettaa oikeastaan ajatuskin.
Jotkut transsukupuoliset ovat aina olleet naisen/miehen näköisiä niin muutos ei ole niin suuri.
Tunnen kaksi sukupuolensa korjannutta eri yhteyksistä. Molemmilla on korjausprosessi päällä. Täällä puhutaan kuin sukupuoli vaihdettaisiin tai korjattaisiin kerralla yhdessä tai muutamassa leikkauksessa. Todellisuudessa se on vuosikausien prosessi hormonihoitoineen henkisen puolen hoitoa unohtamatta. Sen verran olen nähnyt, että kateeksi ei käy, vaikka molemmat tuntemistani ihmisistä on selvästi saanut sisäisen rauhan. Matkaa on vielä jäljellä.
jos terapiat ja muut ei auta niin sitten juu
Miten monta vuotta hormonihoidoissa pitää muuten olla ennen sukupuolenkorjausleikkausta?
Sukupuolenvaihdos leikkauksia vastaan minulla ei ole mitään. Mutta jos kävisi noin miten ap kuvaili, niin KYLLÄ haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos itse tutustuisit ihanaan mieheen, joka olisikin alunperin ollut nainen, eikä kertoisi asiasta ennen kuin teillä olisi ollut seksiä. Haittaisiko?
Tuota, anteeksi että tätä nyt saivartelen, en tarkoita pahalla missään nimessä. Mutta siis "ennen kuin teillä olisi ollut seksiä" eli siis seksin jälkeen kertoisi vasta. No siis jotenkin se impotenssi pitäisi selittää jo seksin yhteydessä (jos siis viittaat yhdyntään, totta kai seksin muotoja on erilaisia, eikä aina tartte tarkoittaa yhdyntää kun puhuu seksistä). Mutta vaikka korjaus- (huom. se on sukupuolen korjausleikkaus ei vaihdos, sukupuoli korjataan vastaamaan henkistä sukupuolta, sitä ei sinällään vaihdeta) tehtäisiin niin paisuvaiskudosta ei kyllä voi tehdä ts. erektio ei ole mahdollinen, jos sukupuoli on korjattu naisesta mieheksi.
Ja sitten vastaus tuohon niin en osaa sanoa, miten suhtautuisin. Siis en tiedä, muodostuisiko minulle transsukupuolisuus kynnyskysymykseksi parisuhteessa, ystävyydessä ei missään nimessä. Ainakin se vaatisi tietyllä tavalla ajatustyötä tulla sinuiksi miehen taustan kanssa.
Minulla päättyi pitkä suhde siihen, kun naisystäväni päätti ruveta mieheksi. Ts. minulle se oli liikaa, en olisi voinut seurustella miehen kanssa. Olin ihan romuna tietysti, mutta silti en voi sanoa, että hän olisi tehnyt väärin. Kysymyksessä on kuitenkin hänen oma ainutkertainen elämänsä. Minä voin seurustella jonkun muunkin kanssa.
Tuosta termistä, eihän kysymyksessä mikään pelkkä leikkaus ole, eivätkä kaikki mihinkään leikkaukseen edes mene. Hormonihoito on se tärkein juttu, joka muutoksia saa aikaan.
Useimmat eivät myöskään koe vaihtavansa mitään vaan että heidät korjataan siksi mitä heidän kuuluisi olla, siksi poliittisesti korrekti termi on korjausleikkaus, ei vaihto. Exäni kyllä sanoi että hänelle kysymyksessä oli vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Miten monta vuotta hormonihoidoissa pitää muuten olla ennen sukupuolenkorjausleikkausta?
Ei siihen vissiin mitään tarkasti määrättyä aikaa ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen vissiin mitään tarkasti määrättyä aikaa ole?
Julkisella kirurgit ei leikkaa rintakehää ennen kuin on käyttänyt vuoden hormoneita. Yksityisellä riittää, kun sanoo olevansa tutkimuksissa. Tuossa hormonirajassa on se, että jälki on parempi silloin kun lihaksisto ja rasvakudos on ehtineet muokkautua ja mahdolliset finnit rauhoittua.
T. Transmies
ps. olen kihloissa ja onnellinen
Ja siis rintakehäkirurgia on useimmiten ensimmäinen leikkaus. -42
Entäs MtF leikkaukset/hormonihoidot?
Sinäkö sen määräät? Ihan siinä kuuluu, kuin vaikkapa lestadiolaisten kymmenet synnytykset, tai jehovan todistajien vaihtoehtoiset hoidot verensiirroille.