Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit (ja tulevat anopit), tässä teille yks vinkki

Vierailija
19.01.2016 |

Kun kasvatatte lastanne kannattaa muistaa että kotoa annatte tietyt opit ja tietyn määrän eväitä, ja että loppupeleissä ette voi juurikaan vaikuttaa niihin valintoihin mitä lapsenne tekee. Aina kannattaa toivoa parasta, mutta pelätä pahinta. Lapsesta ei välttämättä tule tohtoria tai lätkätähteä. Eikä lapsenne välttämättä tule antamaan teille lastenlasta vaikka kuinka vaaditte ja haluatte.
T. Eräs joka ensin kuunteli tätä äidiltään, ja nyt anopiltaan: "kymmenen vuotta olen jo lastenlasta odottanut".
No ei tule edelleenkään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No ikävä että sulla on tällainen kokemus muttaei kyllä koske kaikkia äitejä. Suurin osa meistä on kyllä ihan täysjärkisiä. Usko pois.

Vierailija
2/7 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama tuleeko mukuloita vai ei. Minä en enää hoida yhtäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä hoidan.. ja varmasti olen apuna niin paljon kuin suinkin. 

Meillä ei ollut apuvoimia, kun omat mukulat syntyi.  Ja silloin se tuntui välillä raskaalta. 

Lapset ovat jo osa aikuisia, mutta puolisoja ei vielä ole näkynyt, mutta jokaiselle olen sanonut, että minä autan sen, minkä suinkin voin ja jaksan.. 

Mutta eihän sitä voi ketään pakottaa lisääntymään, voi vain toivoa..

Vierailija
4/7 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin toivon lastenlapsia ja olen surullinen jos niitä ei tule, mutta onneksi välit on myös sellaiset lapsiin että tiedän syyt miksi niitä lastenlapsia ei, ainakaan vielä, ole.

Vierailija
5/7 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo on vasta alkua. Jos ja kun lapsia tulee, niin silloin anoppi varsinkin saa aiheen puuttua perheemme asioihin. Lapsenlapsi ei kehity normaalisti, mikä johtuu varmaan miniän suvun geeneistä. Lapsi syö liikaa tai liian vähän. Annatte lapselle vääränlaista ruokaa. Ette osaa opettaa lapselle hyviä tapoja. Jne.

Vierailija
6/7 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No ikävä että sulla on tällainen kokemus muttaei kyllä koske kaikkia äitejä. Suurin osa meistä on kyllä ihan täysjärkisiä. Usko pois.

Tiedän että on, ja onneksi näin. Itselläni nyt on vaan "taakkana" sekä ajattelematon äiti että anoppi. Rakastan kyllä molempia mutta ei vaan mene tämä piikittely ja luihu muistuttelu jakeluun. -ap

Vierailija
7/7 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan vanhempien esimerkillä ja lapsuuden kokemuksilla on merkitystä sille, mitä valintoja lapset tekevät. Siksi on ihan se ja sama, vaikka sinä luulet itse tekeväsi päätöksiä ihan itsenäisesti, koska ulkopuoliset näkevät niissä selkeän heijastuksen menneisyydestäsi.

Mutta aikuisten lasten pitäisi ymmärtää, että he eivät voi ikuisesti pompottaa vanhempiaan, vaatia näitä maksajiksi tekosilleen, hoitajiksi lapsilleen ja siivoamaan kotiaan. Uhmaikä pitää jättää taakse, vaikka miten pelottaa. Äiti ei aina voi tulla ompelemaan verhoja.