Mitä kaikkea ei saa syödä? Lihaa kai ei kukaan enään käytä?
Eikä eläinrasvaa?
Kommentit (21)
En täällä menisi kysymään kenenkään mielipidettä siitä mitä ei saa syödä. M22
Vierailija kirjoitti:
En täällä menisi kysymään kenenkään mielipidettä siitä mitä ei saa syödä. M22
Juuri näin. Siitä ei muuta ala kuin näytös nro. 2765 rasvojen sodassa ja hiilarien taistossa.
Ei viljoja
Ei maitoa
Ei eläintuotteita ylipäätään
Ei sokeria (edes hedelmien)
Ei rypsi/oliiviöljyä
Ei tonnikalaa.
Ei mitään joka tuodaan toiselta puolelta maailmaa lentokoneessa tai kasvatetaan kasvihuoneessa kalliilla sähköllä.
Miksi pitäisi syödä muuta kuin lihaa ja perunaa äidin tapaan? Mausteeksi suola ja juomaksi maito.
Miksi markettien tiskit sitten on täynnä jos jonkinnäköisiä lihasuikaleita ja -kappaleita, jos KUKAAN ei niitä osta? Miksei niitä tiskejä ole muutettu pähkinälaareiksi?
Olet varmaan se turha suolavoi provoilija.
Lihat on koristeina kaupassa.
Toivoisin että kukaan ei enää kirjoita enään.
Saa syödä sitä mitä tekee mieli. Itse tajusin jättää sokerin pois (kiitos tämän palstan) ja korvata se hunajalla tai nestemäisellä makeuttajalla (joita myydään luontaistuotekaupoissa)
Että jotain hyötyä av:stakin :D mutta tosiaan sokerin jättöä suosittelen. Aluksi se on vaikeaa etenkin jos on makeisten ja suklaan ystävä niinkuin minä olin. Aloin tehdä marjasmoothieita ja hunaja antaa siihen mukavasti makeutta ja se on terveellistä. Vielä paremmin makeutta antaa nestemäinen makeuttaja jos haluaa superimelyyttä.
En kadu sokerin jättöä ollenkaan! enää ei ole päänsärkyjä ja mieliala on tasaisempi, ei tule väsymyskohtauksia. Iho paremmassa kunnossa, ei enää finnejä ja selluliitti on ikävä muisto vain ^^
Riippuu puhutaanko etiikasta vai terveydestä. Luonnon ja etenkin eläinten oikeuksien vuoksi kaikki eläinperäiset tuotteet kuuluisivat listalle. Terveyden kannalta taas puhdas sokeri, vaaleat viljat, prosessoidut tuotteet, punainen liha suurina annoksina, soija suurina annoksina.
Liha- kuluttaa turhaan luonnonvaroja
Kala- sisältää raskasmetalleja tai kasvatetaan altaissa epämääräisellä rehulla
Munat- kanaraukat ahtaissa häkeissä, epäeettistä
Hedelmät- kasvinsuojeluaineet( lue myrkyt) tuhoaa terveyden, kuljettaminen kuluttaa fossiilisia polttoaineita
Vilja- gluteiini yhdessä sokerin kanssa aiheuttaa mbo:n ja suoliston kunnon heikentymisen
Kotimaiset vihannekset- kasvihuoneessa kasvattaminen ei ole ekologinen tuotantotapa
Vihannekset- liikaa nitriittejä
Sienet- gammasäteilyä Tšernobylin jäljiltä
Ed. mainittujen seikkojen vuoksi olen lopettanut syömisen kokonaan. Suosittelen sitä teille kaikille terveydellisten seikkokejen ja ekologisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu puhutaanko etiikasta vai terveydestä. Luonnon ja etenkin eläinten oikeuksien vuoksi kaikki eläinperäiset tuotteet kuuluisivat listalle. Terveyden kannalta taas puhdas sokeri, vaaleat viljat, prosessoidut tuotteet, punainen liha suurina annoksina, soija suurina annoksina.
Hätäilijänä unohdin myös riisin ja kaiken kasvihuoneessa kasvatetun tuohon luonnonsuojeluun.
Niiiin ja miks muuten viette itsenne lentokoneella sinne toiselle puolelle maapalloa, hullun hommaa
Minä syön kaikkea. Nälissään sitä syö vaikka pikkukiviä, sanoi mummoni. No suklaavanukkaasta en pidä, mutta en usko että mummonikaan maistoi sitä koskaan.
Kyllä se syöminen pitäisi olla jokaisella ihan oman lajin mukaan. ihminen syö, mitä ihmiselle on tarpeellista.
Saahan sitä suositella vaikka mitä, mutta ne suositukset eivät ole tehty terveyden kannalta, vaan rahan.
Sokeri ja glugoosi on meillä pannassa. Vain hunajaa saa olla.