Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni nämä Heli Vaaralat ja muut ovat unohtaneet yhden ISON asian tässä keskustelussa,

Vierailija
19.01.2016 |

nimittäin sen, että suurin osa meistä äideistä käy nykyään töissä! Tehdään siis kahta duunia, kotitöiden jakaminen on vaan oikeus ja kohtuus.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin palstan keskustelu jumittui täysin epäolennaiseen, eli johonkin joulukortteihin ja grillimakkaroihin.

Miksi nämä helit eivät näe sitä todellisuutta, että nykyisessä yhteiskunnassa ei kumpikaan sukupuoli oli sellaisessa asemassa, että parisuhteessa voi olla vain puolisonsa palvonnan ja palvelun kohde vain siksi, että sattuu olemaan munat.

Vierailija
2/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotiäiti nyt ja huuli pyöreänä olen lukenu näitä keskusteluja. Siis koskeeko tuo juttu kotitöiden jakamisesta vain töissäkäyviä vanhempia?

Mites sitten, kun vain isä käy töissä ja äiti on kotona? Tästäkin olisi aiheellista keskustella, sillä nykyään on paljon naisilla työttömyyttä ja/tai kotiäitejä. Haluaisin muiden näkemyksiä tähän. Kuinka paljon silloin voi siis odottaa mieheltä apua, jos itse on kotona lasten kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä kaikki raskaat, likaiset, vaaralliset tai muutoin vain inhottavat kuuluvat miehelle. Muut työt jaetaan puolisoiden kesken tasan. Kun näin tehdään, nainen voi täydestä sydämestä motkottaa, että kun toi ei ikinä tee mitään.

Vierailija
4/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hoitavat kaikki ns miesten työt ja lisäksi ainakin puolet muista kotitöistä. Siitä riippumatta kuka on töissä ja kuka ei.

Vierailija
5/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitöistä kaikki raskaat, likaiset, vaaralliset tai muutoin vain inhottavat kuuluvat miehelle. Muut työt jaetaan puolisoiden kesken tasan. Kun näin tehdään, nainen voi täydestä sydämestä motkottaa, että kun toi ei ikinä tee mitään.

Eli imurointi ja tiskaus? Mistä oikein puhut? Kaupunkilaismiehellä ei ole mitään "miesten töitä". Suomalaiset asuvat nykyään enimmäkseen kaupungissa. No meillä minä (nainen) teen melko vähäiset lumityöt ja vien auton huoltoon, jos tuollaisia tarkoitetaan.

Vierailija
6/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no  minä miehenä teen mitä vaan jos tehtävä kerrotaan tuntia ennen (ei koske lapsista johtuvia tilanteita).  vaimoani taas ajattelee , että on johtaja joten saa itse rytmittää elämänsä oikkujensa mukaan...

Vierailija
7/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet hoitavat kaikki ns miesten työt ja lisäksi ainakin puolet muista kotitöistä. Siitä riippumatta kuka on töissä ja kuka ei.

Mitä miesten töitä on kerrostalossa asuvalla?

Vierailija
8/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko heli vaaralan aloitus ei liittynyt millään tavalla kotitöihin vaan arvostuksen osoittamiseen.

Vierailija
9/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jos äiti on kotiäiti ja isä käy töissä, on reilua, että äiti hoitaa lapset ja kotityöt, mutta isä ei aiheuta äidille lisätyötä. Eli isä hoitaa omat syömiset, jos ruokailee eri aikaan, käy välillä kaupassa, vie sukkansa pyykkiin ja pesee välillä sitä pyykkiä sekä siivoaa joskus muutenkin. Eikä isä tarvitse tästä mitään erityiskiitosta, koska isä on aikuinen ihminen.

Poikkeuksena, jos lapset on kipeitä tai niitä on todella paljon. Silloin isä voisi osallistua enemmän. Myös jos isä olisi kotona ja äiti töissä, kotona olevan täytyisi mielestäni tehdä enemmän. Ja kummankin vanhemman tulisi yhtä paljon mahdollistaa toisen vapaa-aika. Vaikka että kumpikin pääsee kerran viikossa jonnekin.

Mutta työssäkäyvä ei saa olettaa, että kotivanhempi on häntäkin palvelemassa. Moni mies perustaa perheen varmaan senkin takia, että saa heittäytyä lapseksi. Ei tarvitse tehdä kotitöitä tai omaa ruokaansa, koska nainen ei edes tajua kyseenalaistaa sitä.

Jos kumpikin tekee yhtä pitkää työpäivää, lasten hoito ja kotityöt tulee jakaa täysin tasan.

Vierailija
10/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli imurointi ja tiskaus? Mistä oikein puhut? Kaupunkilaismiehellä ei ole mitään "miesten töitä". Suomalaiset asuvat nykyään enimmäkseen kaupungissa. No meillä minä (nainen) teen melko vähäiset lumityöt ja vien auton huoltoon, jos tuollaisia tarkoitetaan.

haha. imuroinnissa ja tiskauksessa ei olisi mitään vaikeaa jos nainen ei vittuilisi vieressä koko aikaa ja naputtaisi monta tuntia suorituksen jälkeenkin. lepäisi tuonkin ajan niin ei olisi aina niin väsynyt :)

Vierailija
11/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nimittäin sen, että suurin osa meistä äideistä käy nykyään töissä! Tehdään siis kahta duunia, kotitöiden jakaminen on vaan oikeus ja kohtuus.

No miksi ette yksinkertaisesti jaa niitä kotitöitä tasan? Aikuiset ihmiset.

Vierailija
12/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no  minä miehenä teen mitä vaan jos tehtävä kerrotaan tuntia ennen (ei koske lapsista johtuvia tilanteita).  vaimoani taas ajattelee , että on johtaja joten saa itse rytmittää elämänsä oikkujensa mukaan...

Kato ympärillesi ja ole oma-aloitteinen. Vaimosi ei ole sun äiti, joka käskee imuroimaan. Noi asiat pitäisi tajuta pyytämättäkin.

Vierailija
13/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampun vaihtaminen. Television ja digiboxin kanavien virittäminen. Lattiakaivon ja hajulukon putsaaminen. Lämpöpatterien ilmaaminen. Tietokoneen ja älypuhelinten ylläpito.

Aivan varmasti on naisia, joilta onnistuvat kaikki edellä mainitut, mutta enimmäkseen ne ovat kyllä miesten vastuulla.

Vierailija
14/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä sitä, millaisia pariskuntia täällä oikein on. Minusta pariskunta on tiimi, joka työskentelee yhteisen tavoitteen eteen, niillä resursseilla mitä kummallakin on. Joskus toinen on työpäivän jälkeen väsyneempi, silloin toinen tekee kotitöitä ja antaa toisen levätä. Välillä toisella on enemmän aikaa, halua, innostusta esim. kokkailla, silloin tämä kokkaa pitkään ja huolella. Jos joskus kumpikaan ei jaksa, silloin syödään toisten äitien tekemää, eikä aleta väsyneenä vääntämään sitä pöperöä ja nalkuttamaan, kun et ikinä tee mitään.  Jos toinen ei ikinä "jaksa" mitään, mietitään, onko tämä ylipäätään sellainen elämäntapa, mitä halutaan jatkaa ja onko vierellä sellainen kumppani, jonka kanssa haluaa ja on hyvä elää.

Jos minulla ei olisi hyvä ja lämmin olla kotona, jos minua ei ymmärrettäisi ja tuettaisi kotona, jos en saisi tuoda esille uupumustani ja kehoitusta mennä pötkölle kotona, niin missä sitten?? Missä olisi silloin kumppanin rakkaus, arvostus?

Vierailija
15/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha. imuroinnissa ja tiskauksessa ei olisi mitään vaikeaa jos nainen ei vittuilisi vieressä koko aikaa ja naputtaisi monta tuntia suorituksen jälkeenkin. lepäisi tuonkin ajan niin ei olisi aina niin väsynyt :)

Sä imuroit ja tiskaat etkä saa sun rouvan turpaa tukkooon?

Vierailija
16/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampun vaihtaminen. Television ja digiboxin kanavien virittäminen. Lattiakaivon ja hajulukon putsaaminen. Lämpöpatterien ilmaaminen. Tietokoneen ja älypuhelinten ylläpito.

Aivan varmasti on naisia, joilta onnistuvat kaikki edellä mainitut, mutta enimmäkseen ne ovat kyllä miesten vastuulla.

Ensinnäkin noita hommia tulee suunnilleen yksi viikossa. Lisäksi en tunne yhtäkään naista, joka ei noita osaisi tehdä (lukuunottamatta patterien ilmaamista). Enkä tunne yhtäkään miestä, joka putsaisi lattiakaivon tai osaisi ilmata patterit. Kaikkein naurettavin on toi lampun vaihto. Jos yli 10-vuotias ei osaa vaihtaa lamppua, se on kehitysvammainen.

Vierailija
17/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato ympärillesi ja ole oma-aloitteinen. Vaimosi ei ole sun äiti, joka käskee imuroimaan. Noi asiat pitäisi tajuta pyytämättäkin.

eli saan komentaa vaimoni 1 minuutin varoitusajalla tiskaamaaan jos astia on likainen?  vaikka nainen tekisi jotain projektiaan seuraavaksi työpäiväksi?  tämä selvä!  en tiennyt että te naiset arvostaisitte tälläistä toimintaa ja armeijamaista kurinpitoa :)

Vierailija
18/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teidän taloanne ei huolleta tai korjata mitenkään? Annatte sen vain rapistua? Vai putsaavatko teidän rännikourunne itse itsensä? Suurin osa suomalaisista asuu omakoti- tai rivitaloissa.

Vierailija
19/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Digiboksin virittely nyt ei ihan käy työstä :D

Vierailija
20/45 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä sitä, millaisia pariskuntia täällä oikein on. Minusta pariskunta on tiimi, joka työskentelee yhteisen tavoitteen eteen, niillä resursseilla mitä kummallakin on. Joskus toinen on työpäivän jälkeen väsyneempi, silloin toinen tekee kotitöitä ja antaa toisen levätä. Välillä toisella on enemmän aikaa, halua, innostusta esim. kokkailla, silloin tämä kokkaa pitkään ja huolella. Jos joskus kumpikaan ei jaksa, silloin syödään toisten äitien tekemää, eikä aleta väsyneenä vääntämään sitä pöperöä ja nalkuttamaan, kun et ikinä tee mitään.  Jos toinen ei ikinä "jaksa" mitään, mietitään, onko tämä ylipäätään sellainen elämäntapa, mitä halutaan jatkaa ja onko vierellä sellainen kumppani, jonka kanssa haluaa ja on hyvä elää.

Jos minulla ei olisi hyvä ja lämmin olla kotona, jos minua ei ymmärrettäisi ja tuettaisi kotona, jos en saisi tuoda esille uupumustani ja kehoitusta mennä pötkölle kotona, niin missä sitten?? Missä olisi silloin kumppanin rakkaus, arvostus?

Ei meilläkään väännetä.

Jos ei halua siivota, niin palkkaa siivooja. Jos ei halua tehdä ruokaa, syö eineksiä. Jos ei halua täyttää astianpesukonetta, käy ravintolassa.