Kuinka nopeasti sairaalasta pääsee vauvan kanssa kotiin jos ei ongelmia ja kolmas lapsi?
Aikaa edelliseen vauvaan 12 vuotta, joten aika hatarat on muistikuvat, en yhtään muista, että kauanko hänen kanssa olin sairaalassa. Esikoisen kanssa olin 5 päivää.
Voiko päästä jo seuraavana päivänä kotiin?
Kommentit (4)
Jos kaikki menee hyvin voi lähteä ji kuuden tunnin kuluttua.
Yleensä pitävät nykyään yhden yön yli, jos kaikki on mennyt hyvin. Joissakin sairaaloissa on mahdollisuus päästä jo samana päivänä kotiin. Minä olen päässyt molempien synnytysteni kohdalla kotiin 2 vuorokauden kuluttua. Ekassa synnytyksessä lapsi oli alle kolmekiloinen ja synnytys kesti 1,5 vrk lapsivenmenosta, joten tulehdusriskin vuoksi piti olla 2 vrk sairaalassa. Toisessa synnytyksessä oli melko samankaltainen tilanne.
Koska edellisestä synnytyksestä on jo aikaa, et varmaankaan ihan polikliinisella synnytyksellä pääse (eli tuo 6h). Seuraavana päivänä tai kahden päivän kuluttua kotiutuu nykyään suurin osa synnyttäjistä. 3vrk alkaa olla pisimpiä normaalin synnytyksen ja vauvan osastolla pitämis aikoja..
Mä olen aina lähtenyt seuraavana päivänä kotiin, jo kolmen lapsen kanssa. Esikoista piti tulla näyttämään jonkun päivän päästä bilirubiiniarvoja tarkistuttamaan, mutta muuten ei ole ollut kenenkään kohdalla mitään syytä olla pidempään. Olisin voinut lähteä aiemminkin, mutta lääkäreiden tarkastusta piti odottaa aina tuntikausia.
Lapset syntyneet tosin jo viime vuosikymmenen puolella.