Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikset keskiviikkoon!

15.02.2006 |

En huomannut aloitettua pinkkaa, joten taidan olla eka koneella tänään! Eiliseen pinoon vielä iltamyöhällä kirjoittelin maanantaiset neuvolakuulumiset, eli Sf-mitta 34 cm ja painoa 2vko/200g lisää. Mä en ole saanut mitään kokoarviota millään neuvolakäynnillä! Muilla tuntuu olevan aika tarkkaakin tietoa. Vauva siis istuskelee perätilassa ja jos ei ensiviikkoon mennessä ole kiepsahtanut ympäri, niin sitten mennään polille kääntöön. Mites muilla, onko vauvelit miten päin?

Peppinetta 33+2

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin sängyssä välillä koko mun kroppa heilahtaa, kun herra päättää vaihtaa asentoa. On edelleen pääasiassa poikittain, mutta en vielä stressaa kun tilaa tuntuu riittävän aikamoisiin suorituksiin. Eilen potki ja töni yhtä aikaa kolmeen ilmansuuntaan - onkohan mun vatsassa mustekala?

Helsingissä usein kai käännetään joskus rv 35-36 paikkeilla, näin ainakin tutuilla.

Vierailija
22/26 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan jäin miettimään miten teidät on laitettu polille kääntöön niin aikasessa vaiheessa?? Mulle sanottiin että pikkunen voi kääntyillä perätarjonnasta raivotarjontaan ja päinvastoin vielä pitkän aikaa. Tai ainakin vielä siihen about 36 viikolle,kun kiinnittyy lähtökuoppiin...mulla vauvin kierimisen huomaakin selvästi,kun pikku pylly tuntuu millon missäkin=)

Siskon poika on muuten aikoinaan kääntynyt oikeinpäin vielä synnytystä edeltävänä iltana,3 pv lasketun ajan jälkeen. Ja ponteva poika olikin..Lapsivettä oli ilmeisesti ollu sen verran paljon että oli vielä päässy kiepauttamaan itteään. Melkoinen muljahdus oli kuitenkin ollut,kuulemma=D!

WcANkka 33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tänään oli taas viikottaisen nla-käynnin vuoro. Paineet 138/92 eli vähän koholla edelliseen mittaukseen, mutta ei mitään dramaattista nousua tapahtunut verrattuna aiempiin lukemiin ja kotimittaustulokset hyvät. Painoa tullut viikossa +700g, eli vähän enemmän kuin olisin toivonut, mutta hyvä ettei sentään sitä yhtä kiloa, kun joku aika sitten joka viikko tuli +1000g/vko. Vauvan sykkeet 130-140, sf 32 eli yläkäyrällä. Vauvan asennosta ei th saanut käsikopelolla lopullista varmuutta, sanoo masuni olevan sen verran hankala tunnusteltava. Supistelee kosketuksesta ja muutenkin koko ajan tosi pinkeä. Mutta vauva luultavimmin pää alaspäin, selvinnee kahden viikon päästä kun on lääkärinaika ja lääkärillä on ultra.

Kokoarvioista. Itselläni tuli käytyä äitipolilla joulu-tammikuussa noiden verenpaineiden vuoksi ja silloin kaksi kertaa vauva ultrattiin lyhyen ajan sisällä tehden painoarvio ja katsottiin että kasvaako hyvin. Viikolla 28+1 vauvan painoarvioksi tuli 1100g ja kasvu näytti silloin menevän ihan vähän keskikäyrän alapuolella. Kontrollikäyntiä ä-polille ei sovittu, kaipa se vauva sitten kasvaa kun tuo sf-mittakin kasvaa. Kahden viikon päästä kun on lääkärinneuvola niin lääkäri tehnee uuden arvion ultrallaan.

Sitten alkuviikon galluppeihin :-). Me olemme ajatelleet laittaa vauvalle ihan tavallisen pesupunkan, kylpyhuonetilat on melko pienet, että parempia virityksiä ei mahdu. Hoitopöydäksi otamme yhden lipaston makkarista - jonne siis vauvan vaatteet tulee ja sitten sen päälle hoitoalusta. Makuuhuonekin melko pieni, on saanut aika paljon miettiä eri variaatioita että itsekin vielä mahdumme täällä asustelemaan.

Nytpä lähden täyttämään tästä tiskikonetta ja ehkä voisi käydä vielä kävelyllä ennen kuin tuo parempi puolisko kotiutuu.

Vattumato rv 32+6

Vierailija
24/26 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh, siis ravasin kaupungilla 5 tuntia, oon aivan puhki..jalkoja särkee, alaselkää jomottaa ja muutenkin niin väsynyt=/. löysin h&m:ältä aivan uhanat farkut vauvalle, kokoa 62, ne on niiiin söpöt, en voinut vastustaa...

masussa muuten ollut möyrinää vähän väliä..maanataina neuvola niin pääsee ajantasalle taas..meillä on tuo jalallinen amme, se on tosi kätevä, ei selkä mkipeydy.

myöhästynyttä ystävänpäivä kaikille. kävin ostamassa herkkuja arnold´s donitsista, meille tulee 2 vuotta miehen kans tänään täyteen=)

T: peetu29+4

Vierailija
25/26 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä sokerirasituksesta... mulle ei ainaskaan annettu mitää ohjeita mitä ei sais syödä ed.päivänä, ei edes noista viinirypäle hommista. 12h vaa syömättä, ja tulokset oli hyvät. että ei siitä kait tarttee kauheeta stressiä ottaa mitä syö. musta se oli inhottavaa koko sokerirasituskoe, tuli huono olo sen jälkee, että varaa jotain syötävää kotimatkalle vaikka hedelmiä tai jotain. lykkyä opiskeluille!

mimi rv 31+0

Vierailija
26/26 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietty varmaan mahdollista että vauva kääntyy vielä jossain vaiheessa itsestäänkin ympäri, mutta olen itse hyvin pienikokoinen, joten vauva ei itsestään kovin kauan enää pääse ympäri.

Meillä ei neuvolasta neuvottu ennen sokerirassariin menoa mitään ruokailuohjeita. Ei siis muita ohjeita, kuin 12 tuntia syömättä ja juomatta, vitsi että se on pitkä aika...

Peitoksi äitiyspakkaukseen ostin esikoiselle Jyskistä sellaisen pienemmän vauvan vanupeiton, nyt vaan en löydä sitä mistään että tarvii kans mennä katsomaan myyvätkö niitä vielä.

Pesuaineena olen käyttänyt ariel sensitive color/white -jauhetta, ilman huuhteluainetta. Kuivausrumpu pehmittää vaatteita ja sitten vauvan vaatteita jaksaa silitelläkin jos tuntuvat koville. Jotenkin olen aina vierastanut huuhteluainetta, mikä sen sitten huuhtelee??

Peppinetta 33+2