Muistatteko "Hullu, hullu maailma"-lehteä 1990-luvulta?
Muistaako kukaan, kuinka 1990-luvun alussa julkaistiin lehteä nimeltä "Hullu, hullu maailma"? Se oli mustavalkoinen, pienikokoinen kohulehti, joka esitteli muka aitoja UFO-tapauksia, salaperäisiä hirviöitä, yliluonnollisia kykyjä omaavia ihmisiä ym. ym.
Jutut oli tehty uutisartikkelien tapaan ja valokuvat olivat mustavalkoisia. Jutuissa haastateltiin "silminnäkijöitä". Ne lehdet alkavat olla nykyään keräilykamaa, kirppareilta ja antikvariaateista niitä vielä löytyy.
"Kolmipäisen miehen muumioitunut ruumis löydetty", "Lumimies hyökkäsi retkeilijöiden kimppuun", "Tom Smith joutui avaruusolentojen kaappaamaksi", "Kalastaja sai verkkonsa merenneidon" jne. Sen tyyppisiä olivat otsikot.
Todellisuudessa jokainen "uutinen" oli keksitty. Ne oli, luvan kanssa ja yhteistyössä, kopioitu ja suomennettu samanlaisesta tanskalaisesta lehdestä. Siis täyttä feikkiä, fuulaa ja kusetusta - mutta hyvää hupiviihdettä. Vastaavanlaisia julkaisuja on nykyään netissä...
Kommentit (24)
Jenkkiversio taisi olla the weekly world news? Löytyy googlen kautta vissiin vieläkin ko.lehtiä luettaviksi 😁
Muistan! Ja luulin pikkupoikana, että ne jutut olivat totta. Ei mulle kukaan kertonut, että ne ovat keksittyjä. Olen myös jälkeenpäin aikuisena miettinyt usein sitä lehteä.
Mieleen jäännyt ainakin se kirves päässä ukko.
Ja sitten oli semmoinen kuva sairaalasta, jossa oli musta haamumainen viikatemies saatu kuvaan, kun potilas oli kuollut.
Minun suosikki uutiseni oli uutinen kolmejalkaisesta hevosesta joka osallistui raveihin eikä kukaan uskonut sen voittoon, mutta niinpä vain se ylitti ensimmäisenä maaliviivan!
KYLLÄ! Suosikkijuttujani olivat täydenkuun aikaan ihmissudeksi muuttuva siamilainen kaksoisveli ja tyttö, joka kuoli, jos ei saanut jatkuvasti herneitä. Innostuin nostalgiapärinöissäni tekemään lehdestä blogikirjoituksen:
https://aatenarikka.blogspot.com/2018/06/villisikamies-tutankhamonin.ht…