Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko "Hullu, hullu maailma"-lehteä 1990-luvulta?

M.V.
18.01.2016 |

Muistaako kukaan, kuinka 1990-luvun alussa julkaistiin lehteä nimeltä "Hullu, hullu maailma"? Se oli mustavalkoinen, pienikokoinen kohulehti, joka esitteli muka aitoja UFO-tapauksia, salaperäisiä hirviöitä, yliluonnollisia kykyjä omaavia ihmisiä ym. ym.

Jutut oli tehty uutisartikkelien tapaan ja valokuvat olivat mustavalkoisia. Jutuissa haastateltiin "silminnäkijöitä". Ne lehdet alkavat olla nykyään keräilykamaa, kirppareilta ja antikvariaateista niitä vielä löytyy.

"Kolmipäisen miehen muumioitunut ruumis löydetty", "Lumimies hyökkäsi retkeilijöiden kimppuun", "Tom Smith joutui avaruusolentojen kaappaamaksi", "Kalastaja sai verkkonsa merenneidon" jne. Sen tyyppisiä olivat otsikot.

Todellisuudessa jokainen "uutinen" oli keksitty. Ne oli, luvan kanssa ja yhteistyössä, kopioitu ja suomennettu samanlaisesta tanskalaisesta lehdestä. Siis täyttä feikkiä, fuulaa ja kusetusta - mutta hyvää hupiviihdettä. Vastaavanlaisia julkaisuja on nykyään netissä...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan :) En kyllä koskaan ostanut, vaan kaupassa joskus selasin.

Vierailija
2/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan :) En kyllä koskaan ostanut, vaan kaupassa joskus selasin.

Naapurin Jukka tilasi sitä! Jukan luona monta kertaa luettiin niitä nousuhumalassa ja naureskeltiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään meillä on MV!!??-lehti...

Vierailija
4/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin pienenä ihan hirveästi siinä lehdessä ollutta ihmissutta. Siinä oli joku juttu tien ylittäneestä karvaisesta hirviöstä kuvan kera. Ei sitä lapsena tajunnut mikä on totta ja mikä ei. Silti se lehti täytyi välillä hankkia.

Vierailija
5/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkäsin pienenä ihan hirveästi siinä lehdessä ollutta ihmissutta. Siinä oli joku juttu tien ylittäneestä karvaisesta hirviöstä kuvan kera. Ei sitä lapsena tajunnut mikä on totta ja mikä ei. Silti se lehti täytyi välillä hankkia.

Voi toista! Pieniä ei pitäisi kiusata. Monikin lehtiotsikko ja nyt vielä pahemmin nettisaasta järkyttää pieniä. JAXUHALI!

Vierailija
6/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kanssa jutun karjunpäisestä miehestä, jolla oli mallityttöystävä! Hitto että oli pelottava pukumies jolla villisian pää. Lehdessä oli myös testi oletko avaruusolento. Kuulemma se on varma merkki, jos vihaa soittaa puhelimella, kun alienit kommunikoi ajatuksella :D

Vierailija
7/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissähän näitä julkaistaan kuin oikeita sanomalehtiä. Tuossa on yksi kansi, jonka mukaan Hitler oli nainen:

http://disinfo.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2011/08/hitlerwoman…

Tuokin saattaa olla kierrätetty juttu, koska muistan että tuosta "uutisesta" oli Suomessakin tarinoita jo 80-luvun lopulla.

Vierailija
8/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Eikö ne uutiset siinä lehdessä olleet totta? Nyt huijataan ja rankasti!

Miksi ihmeessä jotkut kirjoittaisivat tuollaisia uutisia ihan vaan huvikseen?

Vierailija
9/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kanssa jutun karjunpäisestä miehestä, jolla oli mallityttöystävä! Hitto että oli pelottava pukumies jolla villisian pää. Lehdessä oli myös testi oletko avaruusolento. Kuulemma se on varma merkki, jos vihaa soittaa puhelimella, kun alienit kommunikoi ajatuksella :D

Sillon peloteltiin lapsii ihan niinku nyt MV lehden kautta! :(

Vierailija
10/24 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, voi Luojani, minä muistan! Niin sairasta paskaa en ole sen jälkeen lukenut... Ennen kuin törmäsin Mitä Vittua -lehteen!

11/24 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi lapsena tai esiteininä kiehtoivat. Nyt nopeasti googleteltuna tulikin oikein fläsäri, kun muistan pelänneeni tuota karvaista villisika"miestä". Uskoin varmaan täysillä niihin juttuihin. Kyllä noi on jääneet jonnekin mielen syövereihin.

Vierailija
12/24 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan myös tuon ihmissuden! Pelkäsin sitä ihan älyttömästi ja kun muutenkin olin arka ja vainoharhainen lapsi niin näin pitkään painajaisia tuosta. Enkä tietenkään voinut myöntää vanhemmilleni, miksi itken iltaisin kun pitäisi mennä nukkumaan. Olisivat kuitenkin suuttuneet siitä, että luin kyseistä lehteä kaupassa (meitä oli siis kielletty lukemasta mitään lehteä kaupoissa).

Vierailija
13/24 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, etenkin mieleen on jäänyt vauva joka oli puoliksi sika ja puoliksi ihminen.. Lapsena en tajunnut juttujen olevan keksittyjä, luulin tätä pitkään todeksi. Olispa hauska nyt lukea sitä!

Vierailija
14/24 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MV-Lehden esikuva selkeästi.

Vierailija
15/24 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muistan hyvin: siinä oli valokuvia miehestä, jonka oli lävistänyt n. 30 cm paksu tukki - ja mies oli tietysti selvinnyt hengissä, vaikka tukki melkein katkaisi miehen kahtia. Lehdessä oli siis kuvia miehestä, kun tukki meni mahasta ja rinnasta sisään ja tuli selästä läpi. :)

Silloin tajusin, että pelkkää kusetusta koko lehti täynnä.

Vierailija
16/24 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta vastaavaa lehteähän agentit lukevat tietolähteenä Men in Black -elokuvassa :)

Vierailija
17/24 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan vain yhden jutun. Siinä kerrottiin naisesta jolla oli ollut kamalia päänsärkyjä ja kun pää kuvattiin, sieltä löydettiin useammat aivot, kahdet tai jopa neljät, en muista, se kuvakin oli siinä jutussa. Naisen äo oli kuulemma useampi sata (tai tosi iso kuitenkin).

Ymmärsin vasta yliopistossa että ei tainnut olla totta. Itse olin jotain ala-asteen yläluokilla tai seiskalla kun tuota luin, ja silloin uskoi kaikkien kuvien olevan aitoja...

Vierailija
18/24 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras oli se mies, jolla oli kirves päässä :D jotenki sitä oli siis lyöty kirveellä, eikä ollu kuollu iskuun, kun terä onnistui mennä aivolohkojen väliin tms. sitten se oli luutunut kiinni ja leikkaus olisi ollut hengenvaarallinen. ei siinä mitään, mutta sitten kuvissa miehellä oli kirves päässä, ja se saatanan kirveenvarsikin oli vielä paikallaan :D:D:D että eikö nyt sitä olisi voinut edes sahata poikki :,D

Vierailija
19/24 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä oli eräs mimmi, joka oli ko lehdestä lukenut jutun, jonka mukaan koneessa tiskatut aterimet mustuttavat sisäelimet ja hän kuljetti aina omia mukanaan, eikä suostunut syömään, jos niitä ei ollut mukana....

Vierailija
20/24 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan vain yhden jutun. Siinä kerrottiin naisesta jolla oli ollut kamalia päänsärkyjä ja kun pää kuvattiin, sieltä löydettiin useammat aivot, kahdet tai jopa neljät, en muista, se kuvakin oli siinä jutussa. Naisen äo oli kuulemma useampi sata (tai tosi iso kuitenkin).

Ymmärsin vasta yliopistossa että ei tainnut olla totta. Itse olin jotain ala-asteen yläluokilla tai seiskalla kun tuota luin, ja silloin uskoi kaikkien kuvien olevan aitoja...

Muistan tän jutun, naisella oli neljät aivot. Silloin 13v minä uskoi ne jutut ihan täysillä, vanhempana vasta tajunnut että taisipa olla höpöä :D