Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko jättänyt leivän pois ruokavaliosta?

Vierailija
18.01.2016 |

Mitä vaikutuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi pitäisi?

Vierailija
2/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat sitten. IBS parani, happovaivat katosi, persereikää ei enää kutita, yleistila koheni. Ei keliakiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän finnejä ja ihottumaa käsissä, turvottaa vähemmän. Leipä (ja pizza yms.) on kyllä hyvää, tulee syötyä vaikka huonoista puolista tietääkin :/

Vierailija
4/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS:n takia. Turvotus ja ripuli helpotti (muiden ruokavaliomuutosten kanssa)

Vierailija
5/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus laski. Selkäsäryt lähti. Iho parani.

Vierailija
6/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se uskomstonta paskaa.

Vierailija
7/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus hävisi, ihon kunto parani ja laihdun edelleen hitaasti, mutta varmasti.

Vierailija
8/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin pois viime toukokuussa ja noudatan gluteenitonta ruokavaliota. Iho-oireet (atooppinen iho, hormonifinnit), suolistovaivat ja päänahan ongelmat ovat poissa! Turvotus lähtenyt. Tää on mahtava tunne, pieni muutos mutta iso vaikutus.

Vierailija
9/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka jätitte ruokavaliosta leivän pois, mitä tilalle? Ettekö tosiaan syö mitään leipää, edes pientä määrää? Miten siihen tottuu?

Vierailija
10/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt leipää erityisellä intohimolla, joten vaikka en ole sitä jättänyt, niin en sitä syö kuin satunnaisesti (ei koskaan ruuan kanssa). Ei mitään vaikutusta terveyteen,

Vierailija
11/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka jätitte ruokavaliosta leivän pois, mitä tilalle? Ettekö tosiaan syö mitään leipää, edes pientä määrää? Miten siihen tottuu?

Ei aasialaisetkaan sellaista syö ja hyvin pärjäävät

Vierailija
12/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt, vaikutuksista en niinkään osaa sanoa. Iho (akne) ehkä paran vähän? Oon ollut jo niin kauan ilman, etten muista tilannetta ennen. Syy taisi olla näennäinen säästö, kun olin vielä opiskelija. Hyvät juustot ja leikkeleet olivat kalliita :D nykyään ehkä enemmän vain tottumus.

Toki silloin tällöin syön leipää jos jossain tarjotaan. En kuitenkaan itse koskaan osta.

Tilalla syön puuroa/viiliä/jugurttia/hedelmää.

Vierailija
13/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö silti pastaa ja riisiä?

Laihtuu varmaan nopeasti kun noi jättää. Mun ruokavaliosta 70% on oikeasti viljaa. Ei hyvä.

Vierailija
14/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nykyään harvoin leipää koska vatsa ei kestä ruista ja muutenkin leipäpakkaukset ovat liian isoja ja lähellä ei ole Lidliä mistä saisin ostettua yksittäin sitä yhtä hyvää vehnäsämpylää. En ole huomannut erityisiä vaikutuksia.

Vierailija
15/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kyllä pitäisi. Ruis on pahinta, sitä en voi syödä ollenkaan eli leivät mitä syön ovat valkoista, epäterveellistä mössöä. Luulen että se kauraleipäkään ei ole niin terveellistä - siis jos haluais syödä leipää mutta pysytellä gluteiinittomalla.

Kiinalaisen teorian mukaan kaura tuottaa limaa kehossa ja se ei siis ole hyvä juttu. 

Vierailija
16/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin leivänsyönnin kun muutin kotoa pois 18-vuotiaana. En huomannut muutosta mihinkään suuntaan. En vain koskaan ole oikein tykännyt leivästä, mutta puputin sitä kun kotikotona sattui olemaan. Syön kaksi kertaa päivässä melko tukevasti, enkä syö aamu- tai iltapalaa tms. Jos söisin, söisin smoothieta, maitorahkaa ja marjoja, hedelmiä, kasviksia, siemeniä, pähkinöitä, munia...

Vierailija
17/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarkoituksella jättänyt, se on vain jäänyt. En oikeastaan tiedä edes koska ja miksi sitä söisin. Eihän se oikeastaan edes maistu miltään, ja ravintoarvot ovat hyvin vähäiset. 

Vierailija
18/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen esim. tattarista tai kaurasta "teeleipiä", eli hiutaleita, vähän vettä, suolaa ja öljyä sekaisin ja uuniin, nam.

Vierailija
19/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, näin erilainen sitä on ihmisten maku näissä ruoka-asioissa. Toiset eivät sitten luontaisesti pidä leivästä, ja minä taas rakastan tuoreen leivän makua ja tuoksua, ja surukseni minun pitäisi sitä nyt välttää mahaoireiden vuoksi...

Vierailija
20/20 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö leipää, perunaa tai pastaa. En oikeastaan mitään viljatuotteita. Tämä lähtenyt ihan kokeilusta ja nyt paljon parempi olo. Ei turvotusta eikä nivelkipuja.