Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen surulliseksi, kun näen tupakoivan äidin lapsensa vieressä

Vierailija
17.01.2016 |

Siinäpä oiva roolimalli lapselle :(

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyi. Itse olen valitettavasti tupakoiva äiti, MUTTA minullakin on tietyt rajani:

1. En polttanut ollenkaan raskaus- ja imetysaikana.

2. En polta sisätiloissa (en autossa, en talossa, en autotallissa tmv).

3. En polta lapseni vieressä (jos ollaan kaikki ulkona, menen pihan "nurkkaan" tupakoimaan josta seuraan lasten touhuja. Jos tulevat luokseni, tumppaan tupakan äkkiä ennenkuin ehtivät luokseni).

4. Jos olen kaupungilla, en jää tupakoimaan ovien viereen/lähettyville. Jos löytyy tupakkapönttö, menen sen luokse. Jos vastaan kävelee joku lapsen kanssa, yritän kiertää heidät mahdollisimman kaukaa.

5. En tupakoi työnnellessäni vaunuja.

Vierailija
22/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa jeesustelua tupakoinnista ja kannabiksesta.

Haukutaan pahoiksi ihmisiksi ja syytellään. Siis jos saisivat niin varmasti heittelisivät kivillä ja yrittäisivät lyödä kepillä koska heillä on päässä vikaa. Purkakaa se vihanne johonkin rakentavaan.

Menkää vaikka röökille, mutta lopettakaa se ihmisten vihaaminen sen takia että tekevät jotain joka ei teitä miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin (ulkotiloissa, kaukana lapsista) ja minulla on kaksi pientä lasta. Teen kaikki ruuat alusta asti itse, kiinnitän huomiota terveellisyyteen ja maistuvuuteen. En käytä ollenkaan alkoholia. Askartelen, maalailen ja leikin lasten kanssa. Ulkoilemme (ilman tupakkaa) joka päivä monta tuntia. Lapsilla on hyvät varusteet urheiluun, kivat vaatteet, paljon leluja. Kannattaa varmasti sääliä heitä; huonommin ei oikein voisi asiat lapsuudessa olla?

Vierailija
24/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkani (sairaala) etuovella on aina töihin tullessa sellainen rivistö raskaana olevia nuoria naisia vaaleanpunaisissa sairaalapyjamissa. Niin kylmää pakkasta ei ole ollutkaan että nämä jättäisivät röökit vetämättä. Pahat niksat täytyy olla. Ja ylipäänsä tyhmä ihminen.

OIkeasti surettaa. Seurasin sivusta yhtä tällaista nuorta tyttöä, poltti koko raskausajan. Nyt lapsi on ylivilkas, ihmetellään kuinkahan tuo (raskauden aikaisen polttamisen on todettu olevan yhteydessä lapsen myöhemmän ADHD:n kanssa).

Tiedätkö, että sokeri on suurin syypää ADHD:een?

Vierailija
25/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin äsken paikallisessa marketissa. Siinä oli kassalla äiti kahden lapsen kanssa. Ostokset olivat 4 askia tupakkaa, 24 tölkkiä olutta ja yksi makaronipussi. Lapsen kysyessä, ostetaanko kaakaota kun se on loppu.. äidin vastaus oli että nyt ei ole rahaa.

Siinä on elämänvalinnat kohdillaan, kaljaa ja röökiä sunnuntainakin. Ostoksista päätellen tämä äiti ei mene maanantaina töihin.

Tämähän oli edistyksellinen äiti. Kaakaossa on sokeria ja se on vaarallista. Selvästi on miettinyt terveysasioita ja ostokset tehdään sen mukaan. Vältetään sokeria ja ollaan mukana fitnes trendissä.

Vierailija
26/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin äsken paikallisessa marketissa. Siinä oli kassalla äiti kahden lapsen kanssa. Ostokset olivat 4 askia tupakkaa, 24 tölkkiä olutta ja yksi makaronipussi. Lapsen kysyessä, ostetaanko kaakaota kun se on loppu.. äidin vastaus oli että nyt ei ole rahaa.

Siinä on elämänvalinnat kohdillaan, kaljaa ja röökiä sunnuntainakin. Ostoksista päätellen tämä äiti ei mene maanantaina töihin.

Tämähän oli edistyksellinen äiti. Kaakaossa on sokeria ja se on vaarallista. Selvästi on miettinyt terveysasioita ja ostokset tehdään sen mukaan. Vältetään sokeria ja ollaan mukana fitnes trendissä.

Itseasiasssa kaakaossa ei ole sokeria. Makaronissa sen sijaan on sitä paljonkin.

Vierailija
27/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaajat kirjoitti:

Haukutaan pahoiksi ihmisiksi ja syytellään. Siis jos saisivat niin varmasti heittelisivät kivillä ja yrittäisivät lyödä kepillä koska heillä on päässä vikaa. Purkakaa se vihanne johonkin rakentavaan.

Menkää vaikka röökille, mutta lopettakaa se ihmisten vihaaminen sen takia että tekevät jotain joka ei teitä miellytä.

Uskon että ap luultavasti tappaisi tarinan tupakoivan äidin lähikaupan nurkalta löytyneellä tiiliskivellä. Häntä ei haittaisi vaikka tuo tarinan tyttö katsoisi vierestä hämmentyneenä. Nin paljon vihaa löytyy ja tuohon tekoon riittää tekosyyksi tupakointi.

Vihaaminen on paljon vakavampi epäterveellinen tapa kuin tupakointi.

Vierailija
28/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaakaossa on sokeria 12g/100g, makaronissa 68g/100g

Vierailija
29/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo hyi. Itse olen valitettavasti tupakoiva äiti, MUTTA minullakin on tietyt rajani:

3. En polta lapseni vieressä (jos ollaan kaikki ulkona, menen pihan "nurkkaan" tupakoimaan josta seuraan lasten touhuja. Jos tulevat luokseni, tumppaan tupakan äkkiä ennenkuin ehtivät luokseni).

4. Jos olen kaupungilla, en jää tupakoimaan ovien viereen/lähettyville. Jos löytyy tupakkapönttö, menen sen luokse. Jos vastaan kävelee joku lapsen kanssa, yritän kiertää heidät mahdollisimman kaukaa.

Jos pystyy olemaan raskausajan 9kk polttamatta niin miksi hemmetissä pitää aloittaa uudestaan?!

En tajuu.

Vierailija
30/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy olemaan raskausajan 9kk polttamatta niin miksi hemmetissä pitää aloittaa uudestaan?!

En tajuu.

Ihmisellä on vapaa tahto tehdä mitä haluaa vaikka sitä et sitä hyväksyisi.

Vierailija
31/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä samanlainen äiti. Lisään viel, että ihan maisterin paperit on taskussa ja tupakan vaarat tiedän, mutta heikko luonne niin minkäs teet, joku päivä lopetan mutten ihan just nyt. Pidän itseäni tavasta huolimatta hyvänä äitinä enkä todellakaan aio antaa lasteni polttaa minun nähteni kun tulevat teini-ikään, teen kaikkeni etteivät he polta edes salassa. Raskaana olevat tuomitsen alimpaan kastiin, siis tupakoitsijoista, mutta raskaus- ja imetysajan jälkeen jokainen päättäköön asiasta itse. Kunhan ei polta niin että lasten terveys vaarantuu.

Vierailija
32/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkani (sairaala) etuovella on aina töihin tullessa sellainen rivistö raskaana olevia nuoria naisia vaaleanpunaisissa sairaalapyjamissa. Niin kylmää pakkasta ei ole ollutkaan että nämä jättäisivät röökit vetämättä. Pahat niksat täytyy olla. Ja ylipäänsä tyhmä ihminen.

OIkeasti surettaa. Seurasin sivusta yhtä tällaista nuorta tyttöä, poltti koko raskausajan. Nyt lapsi on ylivilkas, ihmetellään kuinkahan tuo (raskauden aikaisen polttamisen on todettu olevan yhteydessä lapsen myöhemmän ADHD:n kanssa).

Tiedätkö, että sokeri on suurin syypää ADHD:een?

Ei muuten ole. Kansainväliset tutkimukset osoittavat kiistattomasti, että suurin syypää ADHD;en ja muihin tarkkaavaisuushäiriöihin on ns. sisäsiittoisuus. Pienet kristityt maat ovat naineet läheltä ja muslimimaat suoraan ensimmäiset serkut sukulinjasta. Jos ruoka-aineita pitää mainita niin natriumglutamaatti läpäisee hypotalamuksen joten se ainakin eläinkokeisssa aiheuttaa ylivireyttä ja ylivilkkautta.

Vierailija
33/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajuu.

Hyväksyisin jos tupakassa olisi edes yksi ainoa hyvä ja positiivinen puoli mutta niitä kun ei ole ensimmäistäkään.

Täysin järjetöntä ja älyvapaata puuhaa ja turhaa rahanmenoa.

Vierailija
34/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajuu.

Hyväksyisin jos tupakassa olisi edes yksi ainoa hyvä ja positiivinen puoli mutta niitä kun ei ole ensimmäistäkään.

Miksi kukaan kaipaisi sinun hyväksyntääsi omille valinnoilleen?

Vierailija
35/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhentäähän se tehokkaasti elinikää ja vähentää populaatiota. Maapallolla on paljon ihmisiä ja tupakka on ehkä tehokkain joka hillitsee väestönkasvua.

Sinulla on vain ongelma ajattelussa. Sinulla on vihaa, paljon vihaa sisällä ja purkaat sen vihasi tuntemattomaan ihmiseen joka sattuu tupakoimaan omasta tahdostaan.

Haluat purkaa vihaa ja kehität syyn vihallesi että se syy on tupakka.

Todellisuudessa ei tarvitse siirtää omaa vihaa toiseen sen takia että toinen polttaa tupakkaa.

Jos oikeasti olisit huolissasi niin et vihaisi. Eli alat parantamaan tuota omaa mielenterveysongelmaa joka kumpuaa sinusta ei siitä tupakasta toisen suussa.

Vierailija
36/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa kaikesta löytyy hyvää ja pahaa. Vanhat viisaat muinaiset ihmiset ovat luoneet tälle ajattelulle jopa symboleita ja uskontoja. Jing ja jang.

Tupakkateollisuus tarjoaa ihmisille töitä. Viljelijöille toimeentulon. Myös näissä on huonot puolensa, mutta niin löytyy aina hyviäkin puolia. Pitää vain löytää ne. Perusteellisen negatiivinen ja vihaava ihminen näkee vain mustaa ja kaikesta huonot puolet.

Jos ihminen on sairastunut pahasti pimeyden puolelle hän saattaa olla vaarallinen ympäristölleen ja siirtää vihaa ulkopuolisiin. Esimerkiksi kirjoittelemalla tänne palstalle tämän tyylisiä aloituksia. Hän saattaa käyttäytyä vihamielisesti liikenteessä, hän saattaa tiuskia läheisilleen tai ulkopuolisille.

Sairas ihminen. Säälin ap:ta puhtaasti :) Parantuminen lähtee sisältä.

Pitää löytää optimistisia näkökulmia ja päästä tasapainoon. Liika optimistisuuskin on huono.

Vierailija
37/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiasssa kaakaossa ei ole sokeria. Makaronissa sen sijaan on sitä paljonkin.

Luepas esimerkiksi Oboy kaakaojuoman tuoteseloste. Sokeria on 78g/100g kaakaojauhetta. Puhe ei siis mistään raakakaakaosta, eihän lapset sitä juo

Vierailija
38/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon haitallisempiakin asioita kuin tupakointi, eikä pelkästään tupakointi tee kenestäkään huonoa vanhempaa. Turhaan säälit.

Vierailija
39/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaajat kirjoitti:

Aivan. Milloin mitäkin vihataan kun täysin ulkopuolinen ihminen tekee jotain sivustakatsojan mielestä väärää. Sitten saa alkaa heitellä kiviä. Ei haittaa jos tuon vihan kohteen lapseenkin osuu.

Syitä sille omalle sisäiselle vihalle keksitään milloin mitäkin. Tässäkin ketjussa joku puolusteli ettei löydä tupakasta mitään hyvää ja siksi vihaa...

Kannabista käyttäviä vanhempia vihataan ja syyllistetään tekosyillä että on poissaoleva vanhempi yms. 

Entä se älypuhelinta jatkuvasti näpyttelevä vanhempi hiekkalaatikon reunalla. Nyökkäilee lapselle ja vastailee joo joo, ei todellisuudessa kuuntele lastaan tai ole kiinnostunut siitä yhtään. Kannabiksen lääkekäyttäjäkin kuuntelee lastaan paljon paremmin ja on läsnä vaikka vihaajat toista väittävätkin.

Ei se syö huomiota samalla tavalla kuin älypuhelin vaikka.

Vihaajat voisivat yrittää oppia rakastamaan ja löytämään elämästä positiivista sen vihaamisen sijaan.

Vierailija
40/57 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun nämä tupakoivat äidit kuolisivat pian pois niin poistuisi sekin lisääntymisongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi