Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lapsi opi luistelemaan?:(

Vierailija
17.01.2016 |

On luistelukoulussa ollut yht.5 kk. Ja toki ollaan mahdollisuuksien mukaan käyty myös ulkojäällä. Tyttö siis 5 v. Menee koko ajan jalat suorina (ei ns.ota vauhtia) pieniä "askelia" nopeasti eteenpäin.. Ja tuntuu että tuo luistelukoulu on yhtä tyhjän kanssa, kun ei ollenkaan harjoitella sitä luistelutekniikkaa ns.. :( Siis ihan kaikki muut lapset näyttää osaavan luistella, paitsi minun. Missä vika?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot nilkat.

Vierailija
22/32 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"vaikka on selvää ettei hänestä mitään Kiira Korpea koskaan tule."

Aika karmaiseva lausahdus. Kenellä edes pyörii tuollaisia päässä, kun oma lapsi kokee harrastuksen ilon...? Ainako pitäisi olla ykkönen ja paras ja lahjakas kaikessa mitä tekee?

No luistelun kanssa se tulee mieleen jokaiselle vanhemmalle n. 6-vuoden iässä, koska siinä vaiheessa potkitaan ulos luistelukoulusta, ja vain lahjakkaimmat voivat jatkaa halliharjoittelua pääsemällä seuran harjoitusryhmiin. Sen jälkeen loput harrastaa vain ulkojäillä. Valitettavasti näin. Luisteluharrastus ei ole niitä joita voi jatkaa pelkällä liikunnanilolla varsinaisena harrastuksena. Rauhallinen tyttö ei oikein sovi jääkiekkoryhmäänkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei opi munkaan..penkki avuksi!!

Vierailija
24/32 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistelukoulusta ei potkita ulos 6-vuotiaana. :)

Vierailija
25/32 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Oulussa saa luistella niin pitkään kuin haluaa, kunhan maksaa kausimaksun. :) Sama taitaa olla Kuopiossa.

Vierailija
26/32 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lapsei ei vaan halua luistella. Eipä sitä voi pakottaakkaan. Jos meidän lapset eivät noilla ensimmäisillä luistimilla halua millään luistella niin ei sitä uusiakaan luistimia kannata koskaan ostaa jos niille ei ole mitään käyttöä. 

Vierailija
27/32 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin luistelemaan 3-vuotiaana, kun äiti kävi 2 viikkoa kanssani joka päivä jäällä. Itse halusin enkä olisi millään lähtenyt pois.

Ei aivoille riitä kerta viikossa harjoittelu. Vähintään 2x viikossa, mieluiten useammin.

Vierailija
28/32 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"vaikka on selvää ettei hänestä mitään Kiira Korpea koskaan tule."

Aika karmaiseva lausahdus. Kenellä edes pyörii tuollaisia päässä, kun oma lapsi kokee harrastuksen ilon...? Ainako pitäisi olla ykkönen ja paras ja lahjakas kaikessa mitä tekee?

No luistelun kanssa se tulee mieleen jokaiselle vanhemmalle n. 6-vuoden iässä, koska siinä vaiheessa potkitaan ulos luistelukoulusta, ja vain lahjakkaimmat voivat jatkaa halliharjoittelua pääsemällä seuran harjoitusryhmiin. Sen jälkeen loput harrastaa vain ulkojäillä. Valitettavasti näin. Luisteluharrastus ei ole niitä joita voi jatkaa pelkällä liikunnanilolla varsinaisena harrastuksena. Rauhallinen tyttö ei oikein sovi jääkiekkoryhmäänkään.

:D :D :D Potkitaan ulos luistelukoulusta? Vautsi vau. 

Vierailija
29/32 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset luistimet lapsella on? Tukevatko kunnolla nilkkaa?

Vierailija
30/32 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä on 6 v, joka kyllä osaa luistella silloin kun ovat kentällä eskariporukan kanssa ja apuna on "telineet",  mutta ilman tukea töpöttelee nyyhkien ympäri kenttää !

en voi viedä lapsia luistelemaan, ei tule mitään kun toisessa kädessä kiinni 2v ja toisessa 7v..

pyöräilee, ui ym. ilman ongelmia mutta tuo luistelu..!  :O

Vierailija
31/32 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tuo on sitä oppimista. Luistelukoulussa nimenomaan opetellaan ensin tököttelemään niillä luistimilla pikkuaskelia. Liukumista aletaan opettelemaan kun pysyy kunnolla pystyssä ja osaa nousta ylös. Juttele niiden ohjaajien kanssa. Minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta.

Lapsi ei ole kaatunut aikoihin. Silloin tällöin ja osaa nousta ylös tuosta noin vaan oikealla tekniikalla. Sitä liukumista harjoittelevat kyllä, mutta liukuu tosi hitaalla vauhdilla, kun ei osaa/uskalla ottaa vauhtia.-ap

Voisko tässä olla syy? Onko lapsi arka liikkumaan? Lapset oppivat hyvin eri tahtiin asioita ja oppimiseen vaikuttaa luontaisten lahjojen lisäksi myös luonne. Rämäpäät oppivat nopeammin, koska uskaltavat kokeilla, vaikka lähtötaso ja lahjakkuus olisi sama kuin aremmalla lapsella.

Vierailija
32/32 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään oppinut koskaan luistelemaan, olen nyt 30-vuotias. En kertakaikkiaan hahmottanut, miten liuku tapahtuu ja miten on mahdollista jotenki rytmisesti liukua, että pääsee eteenpäin. En siis päässyt edes oikein eteenpäin.

Urheilukentän ympäri kun muut olivat luistelleet 400m hetkessä, olin itse päässyt ehkä 10 metriä. Opettaja sitten kuljetti minua.

Lisäksi olin todella arka, jää ja terät pelottivat. En tiedä, oliko tämä syy, vai enkö vain hahmottanut luistelun tekniikkaa.

Nykyään en osaa yhtään, hyvä jos seisoa osaan luistimilla. Kuitenkin koulussa sain liikunnan numeroksi yleensä 8. Muut lajit oli ihan menetteleviä ja esim hiihto oli lemppareita, sähly ja sulkapallo. Ja pyöräilemään opin tosi pienenä.

Et ei siinä, kaikkea ei voi osata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi