Onko kotisi siisti?
Meillä on. Ennen joulua sain siivottua ja joululomalla ylläpidettyä siisteystasoa. Olen kahden teinin yh, joten vastaan siisteydestä aikalailla yksin. Neliöitä on alle 100, mutta tavaraa neliöihin nähden liikaa. Teinit saavat hoitaa omat huoneensa ja minä vastaan kaikesta muusta. Arki tuo lisää haastetta tähän kuvioon kiireineen. Huomaan kuinka helppoa on elää siististi kun on lomalla. Arkena ei ehdi millään edes tiskejä laittaa. Jaksaminenkin on koetuksella.
Siivoojaan ei ole varaa, enkä ala ruoskimaan teinejä. He hoitakoon koulunsa. Nyt siistiä siis ja ihana olo! Jopa pakastin on järjestyksessä.
Miten te hallitsette kaaosta?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies reissutyössä, 4 lasta. Perussiistiä on aina ( paitsi lastenhuoneessa)
Käytkö töissä?
Kaikki vain eivät ole laiskureita.
Tai jotkut vaan haluaa käyttää aikansa järkevämmin.
Järkevämmin?!
Ai kuten av:lla?
Jessus, kyllä teinit osaavat laittaa tiskinsä itse pesukoneeseen!
Meillä lapset tekevät osan kotitöistä. Muuten ei homma onnistuisi.
Koulun jälkeen he laittavat astianpesukoneen päälle ja myöhemmin tyhjentävät sen. Myös valmiiksi aamulla ohjelmoidun pesukoneen he hoitavat, siirtävät pyykit kuivuriin ja sitten viikkaavat ne jokaisen omaan koriin.
Torstaisin siivotaan yhdessä ja sen jälkeen mennään sushille tai tilataan pizza.
Kyllä meillä on siistiä. Tavarat on karsittu minimiin ja niille on oma paikkansa.
On meillä siistiä aina. Siivoan kerran viikossa kunnolla, esim. Pesen lattiat, imuroin,vessan siivous,pyyhin pölyt. Useamman kerran imuroin viikossa. Välillä joudun putsaa vessan uudelleen ku mies sotkee vessan aina, lavuaarin ja peilit.. meillä on koira ja siksi sitä imurointia on niin paljon...
Mies reissutyöissä, 5 lasta. Perussiistiä on, joka päivä täytyy imuroida ja siivota keittiö, vessa pestä ehkä kolmen päivän välein. Kerran vikossa siivotaan kunnolla, lapset osallistuvat kykyjensä mukaan. Arkenakin tosin vähän katsovat jälkiään, esim lelujen laittoa paikalleen leikin jälkeen, sommat laittaa astioitaan pesukoneeseen ym.
Siivaominen tuntui raskaammalta silloin kun sitä teki harvakseltaan,nyt sujuu jo rautaisella rutiinilla. Nopeammaksi ja tehokkaammaksi tulee, mitä enemmän siivoaa. Mutta tylsää hommaahan se on silti ja vähempikin riittäis...
Tai jotkut vaan haluaa käyttää aikansa järkevämmin.