Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiihtaja Kattilakoski esittelee uutta taloaan Meidan Talo -lehdessa. Miten ne kehtaa! Siis ne vaittaa, etta tama pitkasta tavarasta rakennettu talo on heidan itse suunnittelemansa.

Vierailija
14.02.2006 |

Talohan on lähes täysi kopio Kannustalojen Harmoniasta. Varmasti ne siellä Kannustaloissa on tehneet ihan vastaavia muunnelmia samasta talomallista.

Näin he väittävät lehdessä: " Talon hahmottumisesta paperille vastasivat Teemu ja Maarit Kattilakoski. Heidän toiveitaan lähdettiin toteuttamaan. Tilavuus ja avaruus olivat suunnittelun lähtökohtina. Pääpiirustusnippua uusittiin jokusia kertoja..."

Aivan törkeetä!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut jaksaa? tuonkin energian kun käyttäs johonkin hyödylliseen.. vaikka ei taida ap:llä olla älliä sellaseen!

Vierailija
42/49 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tottakai. Ihan kaikki, tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdistäkin näitä on saanu lukea. Edellinen oli Talo&koti-lehden kilpailu. Siihen sai ilmoittaa oman talonsa ja sen voitti sitten Kannustalon Rauhalasta kopioitu versio. Ihan pokkana rakentajat väittivät suunnitelleensa sen ITSE.

Vierailija
44/49 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen sitä voikin hurahtaa...

Vierailija
45/49 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lehdistäkin näitä on saanu lukea. Edellinen oli Talo&koti-lehden kilpailu. Siihen sai ilmoittaa oman talonsa ja sen voitti sitten Kannustalon Rauhalasta kopioitu versio. Ihan pokkana rakentajat väittivät suunnitelleensa sen ITSE.

Olemme suunnitelleet tämän talon IHAN ITSE! Kiss my a....

Vierailija
46/49 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin nuo Harmonian netissä olevat mallit. Me ollaan asuttu tuommoisessa (Harmonia 141) talossa aikaisemmin ja kyseinen malli oli Jukkataloilta. Joten kumpi matkii kumpaa? Mielestäni Jukkataloilla on hieman pidemmät perinteet kuin Kannustalolla. Ja myös Kastellilta löytyy vastaavanlainen malli, varmaan monelta muultakin.

Vierailija
47/49 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole jostain " kopioinut" talomallinsa?

Tietääkseni piirtäjät ovat itse kertoneet että ovat käyttäneet kannustalojen mallien pohjana pohjanmaalla rakennettuja taloja. (1800 - 1900)

Eli herneet nenään taas - ehkäpä jonkun mummola on ollut kannustalon harmonian innoittaja...

Vierailija
48/49 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa www.jukkatalo.fi ja sieltä NuoriKoti malliston malli 131-1 ja vertaa sitä Kannustaloosi. Taloa esitellään sanoilla perinteinen ja siltä tuo minusta näyttääkin. Melkein kaikissa tuollaisissa taloissa on sisääntulon yhteydessä 3 makkaria, sitten olkkari josta mennään neljänteen makkariin ja keittiöstä kodinhoitohuoneeseen. Eli mikä siinä Kannustalossa on niin omaperäistä? Muutama koristelista ulkona, hehe.

Vierailija
49/49 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosin edes Kannustalojen esitettä katsottu, vaan ihan on Vieskatalojen malli, hiukan muunneltuna OMIEN mieltymysten pohjalta. Ja hyvin samantyyppinen pohja oli myös Kastellilla. AP:n mukaan Kannustalo on vissiin ainoa talovalmistaja, kaikki muut kopioivat Kannustaloja... tyhmä kuin rikkinäinen saapas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän