Ruoka mitä et syö mistään hinnasta?
Kommentit (40)
käyttäjä-313 kirjoitti:
Maistan kaikkea, mikä ei ole selvästi terveydellistä vaarallista. Positiivisia yllätyksiä on tullut vastaan paljon. Eli pallokalat yms hengenvaaralliset herkut jäävät syömättä. Triviatietona muuten pallokalat ruokapöydässä tappavat vuosittain enemmän ihmisiä kuin hait meressä. Ilmeisesti viime vuonna myös selfiet tappoivat enemmän kuin hait, joten taidan alkaa välttelemään myös selfieitä.
Hyönteisten karsastamista en ymmärrä. Kaveri kasvattaa jauhomatoja ja maistuvat lähinnä pähkinältä, riippuu tosin kuulemma siitä mitä niille syöttää. Ylivoimaisesti ekologisin eläinproteiinin lähde, kasvikset vaihtuvat matoihin lähes 1:1 suhteella. Toivottavasti lainsäädäntö saadaan ajan tasalle ja hyönteiset pian pöytään Euroopassakin.
:D
Suuresta rahasummasta olisin rehellisesti valmis syömään melkeinpä mitä tahansa. (Elävä ihmisen sikiö tai läheisteni ruumiinosat ois kyllä mullekin vähän liian extreme...)
Mistään hinnasta on aika kova veto.
Olisi varmasti myös se mitä eteen tuotais, koska mä olen sihtikurkku ja nirso. Jos miljoonasta sovittaisiin ja eteen tuotaisi vaikka se tuhatvuotinen muna. En kieltäytyisi, olisin valmis syömään sen tuosta hinnasta... eriasia sitten pystyisinkö laittamaan suuhuni.
En syö mitään missä on maksaa tai kaalia. Missään muodossa. Enkä pinaattia, kieltä, mustaa makkaraa. Ja hyvin oon tähänki ikään asti pärjänny ilman noita hirvityksiä :D Jos joku ruoka näyttää, kuulostaa tai haisee hirveeltä en pysty syömään sitä. Oksennus lentää jo kaalin hajusta :X
Eineslihapihvit ja -pyörykät
Hyönteiset, kuten vaikka heinäsirkat, toukat tai muurahaiset
Silmistä ja aivoista tehdyt ruoat varmaan tekisivät myös tiukkaa, vaikkei niistä kokemusta olekaan.
Kävelevä legenda. The legend is alive.
pipsa kirjoitti:
Mistään hinnasta on aika kova veto.
Olisi varmasti myös se mitä eteen tuotais, koska mä olen sihtikurkku ja nirso. Jos miljoonasta sovittaisiin ja eteen tuotaisi vaikka se tuhatvuotinen muna. En kieltäytyisi, olisin valmis syömään sen tuosta hinnasta... eriasia sitten pystyisinkö laittamaan suuhuni.
Century egg ei ollut edes paha, jos ei kovin hyväkään. Haisi kyllä ihan kuselle, mutta maku oli oikeastaan aika neutraali.
Olette te hassuja. Varmaan jokainen tähän ketjuun kirjoittanut suostuisi syömään sitä inhokkiaan, jos miljoona maksettaisiin. Useimmat jo viidellä tonnilla olisivat valmiina. Kyllä minäkin siitä hinnasta mättäisin silakkalaatikkoa rasiallisen.
Oikeastaan ainoa, minkä jättäisin pois, on pallokala. Sitäkin voisin kokeilla, jos ensin selvittäisin, kuinka usein myrkytyksiä tapahtuu, laskisin riskiin nähden kyllin ison summan, ja tekisin testamentin ennen aterialle ryhtymistä. Jos testamenttaisin johonkin hyvään tarkoitukseen niin voisin myrkytyksen sattuessa kuolla hyvillä mielin siitä, että tulipa sentään elämässä tehtyä jotain hyödyllistäkin.
"Ei mistään hinnasta" on typerä liioittelu, joten jätän sen huomioimatta. Pallokala lienee niitä harvoja mikä jäisi lautaselle jos en pystyisi varmistamaan sen myrkyttömyyttä.
Ei sellaista ruokaa olekaan, jota en jostain summasta suostuisi syömään. Naapurin kollikissaa tai jossain vankilassa teloitetun kuolemaantuomitun lihaa voisin syödä, kunhan se olisi kunnolla kypsennetty ja luvassa olisi vaikkapa 1,5 miljoonan euron palkkio.
KALKKUNA!
On niin kuvottavan näköinen eläin.
Sianlihaa, saalistaja eläimiä ja verta
Meduusa.
Olen maistanut ja hyvinvointivaltion asukkina pitää sanoa että ennemmin kuolisin nälkään kuin söisin sitä.
Kypsennetty kaali lemuaa raadolle, joten sitä ei. En syö myöskään hevosta, tai kissaa/koiraa.
vaikka olisin nääntymässä nälkään, en usko että nahkiaiset menisivät alas !
tai siskonmakkarakeitto..
toisaalta pidän kyllä maksaruuista sekä perunavellistä! :)
Anjovis,löysä kananmuna,veriletut,simpukat ja maito.
Ei sellaista olekaan. Lanttulaatikkoa en ilmaiseksi söisi jos muutakin on vieressä tarjolla (ts. jouluna), mutta kyllä sekin menee jos nälkä on eikä muuta saa. Omituisuuksista hyönteiset voisi tökkiä aika pahasti, mutta sopivasta hinnasta menisi alas nekin yökkäilyjen saattelemana.
Jättäisin välistä sellaiset ruuat, joista on suurehko riski saada jokin tartuntatauti (esim. aivot) tai myrkytys (esim. pallokala). Tätä en samasta syystä söisi: https://fi.wikipedia.org/wiki/Casu_marzu
Hanhenmaksan jättäisin väliin eettisistä syistä.
Ei ole vielä tullut vastaan...