OLENKO TOSIAAN NÄIN PIENI MINÄ IHMISET MUA PITÄÄ?
Oon 170cm mies. Ja aina minua sanotaan pieneksi ja välillä joku käyttää nimeni etuliitteenä pikku *****.
Vai mahdanko jotenkin näyttää pienemältä kuin olen vai onko 170cm mies tosiaan niin pieni?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Jos on pieni, niin miksei saisi sanoa pieneksi?
Täh? Jos sinä olet tyhmä, niin miksipä sinua ei tyhmäksi saisi sanoa?
No miksi muka ei saisi sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet lyhyimmästä päästä.
Mutta jos miestä sanotaan pieneksi tai joku käyttää "pikku" etuliitettä, on syy jossain muualla.
En usko kenenkään kutsuvan Putinia "pikku-Vovaksi" face to face. Netissä huutelijoita toki riittää.
Täh? Jos on pieni, niin miksei saisi sanoa pieneksi? Ei minua ainakaan haittaa, että monet kutsuvat minua pikku-Annaksi.
T: 153 cm pitkä N30
Vastaavasti, jos olisit pitkä, ei haittaisi vaikka sua kutsuttaisiin jätti-Annaksi?
Mun mielestä ulkonäköä ei tarvi kommentoida ylipäätään, varsinkaan vähätellen tai ihmetellen. "ootpas sä lyhyt!" "miten jollain voi olla noin iso nenä?" "koska sulla on noin hirveen lyhyet jalat, niin sun kannattais pukeutua fiksummin."
Jos joku on kaunis tai hyvän näköinen, niin siitä voi sanoa ilman että asiasta tekee numeroa.
Naiset haluavat pitkän miehen - miehen kutsuminen pätkäksi on haukkumista. Miehet haluavat hoikan naisen - naisen kutsuminen läskiksi on haukkumista. Pitkä mies saa myös etua työelämässä aivan kuten hoikka nainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ulkonäköä ei tarvi kommentoida ylipäätään, varsinkaan vähätellen tai ihmetellen. "ootpas sä lyhyt!"
Eihän tuo ole mitään vähättelemistä. Se on vain toteamus.
Mieheni on 173 enkä ole ikinä ajatellut edes, että on keskipituuden alle. Ehkä koska veljeni ovat samaa pituutta, siskon mies 165 jne. Teinipoikani huidellut hänestä ohi jo ajat sitten, mutta vasta nyt rupesin asiaa ajattelemaan. Näen kyllä ihmiset aivan jonain muuna kun pituutena. Olin joskus myös ihmeissään, kun minua kutsuttiin pieneksi naiseksi. Pituutta kuitenkin 158 :D
Olet. Minä olen 5 cm lyhyempi nainen, enkä mielestäni mikään amatsooni.
Juu kyllä käsitykseen pituudesta vaikuttaa moni muukin asia kuin se konkreettinen pituus. Miten seisoo, miten puhuu ja käyttäytyy ja katsoo silmiin yms. Joskus voi havahtua vuosienkin tuttavuuden jälkeen jossain tilanteessa katsomaan jotain että enpä olekaan ikinä huomannut että hän on noin lyhyt/pitkä/iso/pieni/tai jotain muuta ulkonäköön liittyvää.
Ja joka tapauksessa on tosi huonoa makua kutsua miestä pikku-mieheksi tai naista jätti-naiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ulkonäköä ei tarvi kommentoida ylipäätään, varsinkaan vähätellen tai ihmetellen. "ootpas sä lyhyt!"
Eihän tuo ole mitään vähättelemistä. Se on vain toteamus.
Niinpä! Vähän niinkuin "ootpas sä läski/finninen/punainen/tms" toteamuksia kaikki!
Ymmärrän aapeetä, ei kenenkään ulkonäköä saisi kommentoida, ei pahalla eikä aina hyvälläkään, koska se mitä itse ajattelee kohteliaisuutena, ei toisesta välttämättä ole sellainen. Minä esim. vihaan syvästi sitä, että vartaloani (lähinnä rintojani) kommentoidaan, tyyliin: "ohoh, mitkä kurvit" "melkoiset bosat" jnejne vuodesta toiseen. Vaikka olen jo keski-ikäinen, niin silti aina joku älypää kommentoi ja tuijottelu on jokapäiväistä. Miksei ihmiset voi opetella käyttäytymään fiksusti?
Minusta 170 cm ei ole mitenkään pieni, lyhyehkö, mutta ei pieni. Ja vaikuttaahan se muukin ruumiinrakenne. Mun tuttavapiirissä on monta allekin 170 cm miestä, joten en pidä mitenkään ihmeellisenä tuota pituutta. Oma isäni on 175 cm, yksi veljistäni 174 cm, appiukkoni 169 cm, mieheni veli 172 cm, kahdella ystävälläni mies on n. 170 cm, naapurissa asuu vanha mies, joka on n. 160 cm.
Ehkä joillekin pinnallisille ihmisille on. Ei minua ainakaan haittaa, vaikka mies olisi lyhyempi kuin minä, kunhan hänen kanssaan synkkaisi.