Vihaan talvea, vihaan vihaan
Ja pakkasta
Ja lunta
Ja kylmää
Tulisipa lämmintä ja helteet.
Kommentit (47)
Minäkin nautin hiihtämisestä ja laskettelusta ja muusta talviurheilusta mutta en paukkupakkasissa. Pari astetta pakkasta olis ok. Pimeydestä ja viimasta jota tuntuu aina olevan jonkin verra kärsin ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ja pakkasta
Ja lunta
Ja kylmääTulisipa lämmintä ja helteet.
Niiin samixii!
Ihanaa, voisin muuttaa siperiaan.
Pakkasella voi pukeutua lämpimiin vaatteisiin.
Pakkasella epämukavuus ei kestä kauaa, sillä yleensä viimeistään tunnin sisällä ulos menemisestä on mahdollisuus päästä taas lämpimiin sisätiloihin.
Helteellä omaa oloaan ei voi helpottaa millään. Muuta kuin menemällä kylmään suihkuun, mutta silloinkin alat hikoamaan heti kun tulet pois.
Hellettä ei pääse pakoon minnekään. Olo on tuskainen ulkona ja sisällä. Hellettä vastaan ihminen on aseeton, toisin kuin pakkasta.
t.nimim. "Vihaan hellettä, en valita pakkasesta".
Mä tykkään pakkasesta. Inhoan lenkkeilyä muuten, mutta kun mittari näyttää -20 astetta, on ihanaa lähteä lenkille.
Mulla on myös sellainen ehkä erikoinen mieltymys, että pakkasesta sisään tullut mies on mielestäni jotenkin todella seksikäs. Ei siis mikään itsensä pillifarkuissa jäädyttänyt ääliö vaan sään mukaisesti pukeutunut mies, jolla on kylmät punaiset posket ja ihana pakkasen tuoksu ihossa.
Minä taas rakastan sitä kun on kunnon 20 asteen pakkaset ja lunta!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on niin kamalaa? Hienoa että meillä vielä on neljä vuodenaikaa. Kylmästä selviää pukeutumalla. Pimeydestä valoilla.
T: entinen talvenvihaaja jolla kesti lähes 30 vuotta tajuta että talvi on jees ja kun pukeutuu oikein niin ei tule kylmä.
Rasittavaa kun ihmiset käskevät pukeutua lämpimästi. Ihan oikeasti on todella vaikea pukeutua niin, ettei kylmyys tunge jostakin kolosta sisään ja kun olen jo valmiiksi sellainen, että pidän mielellään toppahousuja sisälläkin. Ja ihan se veto naamalle saa minut kylmettymään sisältä. Ja vaikka pihalle pukeutuisi lämpimästi niin joskus vaan sille kylmälle altistumiselle ei voi mitään. Hanskat on pakko riisua, että saa lasten turvaistuinten vyöt kiinni ja siinä puolessa minuutissa jo ehdin tuntea, miten sormien iho vain paukkuu rikki. Ulko-ovesta tulee aina hirveän kylmä viima sisälle kun lasten kaverit ja perheenjäsenet aukovat ovia.
Olen sellainen, että minulla se kylmyys menee muutamassa sekunnissa jäseniin ja kun se kerran menee, siihen ei auta enää kuin tulikuuma suihku.
Nyt pää kiinni! Talvi on komiaa aikaa, kivaa kun ei tarvitse hikoilla helteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan, vaikka en edes käy ulkona! Voi kun talvi ja kovat pakkaset kestäisivät ikuisesti!
Tuossa on vain sellainen juttu, että sellaisissa oloissa ihmiskunta ei kestäisi ikuisesti, sen sijaan ajasta ikuisuuteen ihmiskunta sellaisissa oloissa kyllä siirtyisi alle vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi-ihmiset ovat tutkimusten mukaan älykkäämpiä kuin kesäihmiset.
Niin mitkä tutkimukset?
Tutkimus taitaa olla AV-mamman omista ajatuksista keksitty "tutkimus". Jos tuollainen tutkimus on oikeasti olemassa, niin silloin voisi laittaa lähteenkin siihen tutkimukseen.
Kesä ei ole vielä tulossa, mutta jos tämä tuore sääuutinen lohduttaisi AP:tä vähäsen.
Vierailija kirjoitti:
Helteellä omaa oloaan ei voi helpottaa millään. Muuta kuin menemällä kylmään suihkuun, mutta silloinkin alat hikoamaan heti kun tulet pois.
Hellettä ei pääse pakoon minnekään. Olo on tuskainen ulkona ja sisällä. Hellettä vastaan ihminen on aseeton, toisin kuin pakkasta.
Etkö käy koskaan rannalla tai uimassa?
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään pakkasesta. Inhoan lenkkeilyä muuten, mutta kun mittari näyttää -20 astetta, on ihanaa lähteä lenkille.
Mulla on myös sellainen ehkä erikoinen mieltymys, että pakkasesta sisään tullut mies on mielestäni jotenkin todella seksikäs. Ei siis mikään itsensä pillifarkuissa jäädyttänyt ääliö vaan sään mukaisesti pukeutunut mies, jolla on kylmät punaiset posket ja ihana pakkasen tuoksu ihossa.
Sellainen jääpuikkoparta tai jääpuikkonaama on seksikkyydestä hyvin kaukana.
Tykkään talvesta, pakkasta pitää olka alle 10 astetta ja aurinko keväthangilla. Muu on liikaa.
Lempivuodenaikani on kirpeä kuulas syksy.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasella voi pukeutua lämpimiin vaatteisiin.
Pakkasella epämukavuus ei kestä kauaa, sillä yleensä viimeistään tunnin sisällä ulos menemisestä on mahdollisuus päästä taas lämpimiin sisätiloihin.
t.nimim. "Vihaan hellettä, en valita pakkasesta".
Selvästikään sinun ei tarvitse olla ulkotöissä tai millään tapaa vaivata mieltä työpaikalla pakkasen aiheuttamista ongelmista tai miettiä nukkumaan mennessä jäätyykö vesiputket.
Joo. Mulla on kaksi kiinteistöä josta vastaan. Ostan auraukset mutta lumet pitää kolata. Minä teen sen. Aamulla hoidin kotipihan, illalla meen kolaan huomista varten firman pihan. Maksan kovat sähkölaskut pakkasilla. Kertaa kaksi. Liukkaalla hiekoitan, kertaa kaksi kiinteistöä. Vastaan myös että pakkasilla kaikki toimii töissä ja jokainen tietää pakkasten vaikutukset vedosta, jäätyneistä putkista, sähkökatkoista kun tulee liikaa kuormaa. No ainakin ok talon asukkaat tietävät. Tämän jälkeen vasta tulee oma mukavuus: lähteekö auto käyntiin vai ei.. Palelenko itse jne (palelen. Rahaa menee paljon siihen että koitan löytää itselleni toimivimmat varusteet). Talvi perkele kun voi olla täysin eri asia ihmisille riippuen siitä missä ja miten asuu, mitä työtä tekee jne. Näin ollen emme edes puhu samasta asiasta. Jos asuisin kerrostalossa ja tekisin sisätyötä ni talvi olisi rutkasti kivempi juttu. Valintakysymyksiä, tiedän.
En mä muuten talvea vihais, mutta kun en pysty hengittämään tuolla kovassa pakkasessa ilman että heti alkaa yskittää ja ahdistaa henkeä jostain helvetin syystä. kröh köh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi-ihmiset ovat tutkimusten mukaan älykkäämpiä kuin kesäihmiset.
Niin mitkä tutkimukset?
Samat tutkimukset, joissa on todettu pienirintaiset älykkäämmiksi, vaaleahiuksiset tyhmemmiksi ja ruotsalaismiehet homoiksi.
Sama. Muutama viikko on ok, jos lunta eikä pakkasta ole älyttömästi mutta pitkä,kylmä ja runsasluminen... Ei. Onneksi työt veivät maailmalle ja nyt asun paikassa jossa ns oikea talvi kestää lyhimillään alle kuukauden ja pisimillään 2, pakkasta on yleensä alle 5 astetta ja lunta alle 5 senttiä :) Satunnaisesti toki voi olla "kunnollisempia" (=kamalampia) lukemia, mutta se 5 v mitä olen täällä asunut on mennyt näin.
Hiihtäminen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa,voi sitä tietysti tehdä ilman housujakin.