Voiko myöhästelystä oppia pois
..jos on koko ikänsä ollut myöhästelytaipumus? Pääsen ajoissa niihin paikkoihin, joissa myöhästymistä ei kerta kaikkiaan suvaita, mutta jos on varaa olen yleensä aina myöhässä.
Kommentit (23)
Mistä sitten on varaa myöhästellä?
Puolisoni perhe tulee aina 30-60 min myöhässä kun sovitaan kyläilystä. Ottaa pattiin.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni perhe tulee aina 30-60 min myöhässä kun sovitaan kyläilystä. Ottaa pattiin.
Siis puolisoni TUTTAVAperhe :))
En ymmärrä miksi pitää myöhästellä, jos on sovittu joku tietty aika. Lähde aikaisemmin, varaa enemmän aikaa. Itse olen aina jopa vähän turhan paljon etuajassa, mikä ei myöskään ole mukavaa, mutta myöhästelyä en siedä.
Vierailija kirjoitti:
No, jos alat suhtautumaan muihin ihmisiin kunnioittavasti, totta kai. Jos kerran leffaan ja lennollekin ehdit. Ei myöhästely ole mikään taipumus, vaan tapa.
Myöhästelen silloinkin vaikka kunnioittaisin toista ihmistä erityisen paljon. Silloin se toki nolottaa eniten. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni perhe tulee aina 30-60 min myöhässä kun sovitaan kyläilystä. Ottaa pattiin.Siis puolisoni TUTTAVAperhe :))
Varmaan minun veljeni perheineen. Joka ikinen kerta tunnin myöhässä, eikä tietenkään voi ilmoittaa. Kerran oli 45 minuuttia myöhässä ja kun soitin että ovatko kohta perillä niin olivat vasta tekemässä lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos alat suhtautumaan muihin ihmisiin kunnioittavasti, totta kai. Jos kerran leffaan ja lennollekin ehdit. Ei myöhästely ole mikään taipumus, vaan tapa.
Myöhästelen silloinkin vaikka kunnioittaisin toista ihmistä erityisen paljon. Silloin se toki nolottaa eniten. -ap
Miksi myöhästyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi myöhästyt?
Siksi kun ajattelen että vielä ehtii tehdä sitä ja tätä. Olen huono arvioimaan aikaa mikä asioihin kuluu. -ap
Myöhästely on ylimielisyyttä. Myöhästelijä halveksii tilaisuuden tms. järjestäjää. Myöhästelystä pois oppiminen on puhtaasti tahdon asia.
Noh, laitat itsesi TÄYSIN valmiiks tuntia ennen. 10 minuuttia ennen lähtöä laitat kellon soimaan, lopetat muut puuhat ja lähdet. Olet pahimmassa tapauksessa 10 min etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi myöhästyt?
Siksi kun ajattelen että vielä ehtii tehdä sitä ja tätä. Olen huono arvioimaan aikaa mikä asioihin kuluu. -ap
Kuinka kummassa sinä sitten ehdit niihin tärkeisiin paikkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi myöhästyt?
Kuinka kummassa sinä sitten ehdit niihin tärkeisiin paikkoihin?
Siksi kun on pakko. Tuolloin tuntuu että lähtemiseen menee koko päivä tai sitten se tapahtuu hirveässä paniikissa ja tavaroita unohtuu kiireen takia. -ap
Minulla myös myöhästelyongelma. En oikein tiedä mistä kiikastaa. Olen alkanut ajatella, että olen vain niin huono ihminen. Jotenkin viallinen.
Myöhästyn niistäkin paikoista mistä EI saa myöhästyä. Esim. töistä meinaan aina myöhästyä. Ei auta vaikka heräisin aiemmin - olen sitten vain hitaampi aamutoimissa ja taas tulee kiire. Sitä paitsi sama kiire tulee iltavuoroonkin mentäessä.
Kännykässä on hälytyksiä tyyliin "pese hiukset", "vaatteet päälle nyt", "lähtö 10 min kuluttua", "lähtö NYT, bussi lähtee klo 6:04" (en muista bussiaikatauluja vaikka käyttäisin samaa bussia joka päivä). Ehkä auttaisi jos pyrkisin aina olemaan puoli tuntia etuajassa jollain todella motivoivalla verukkeella, kuten että ostan eväät töihin aamulla työmatkalla - mutta silloin minulla ei olisi koskaan eväitä mukana töissä koska en koskaan ehtisi ostaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, ettei nämä sinun "sitä ja tätä" -asiat ole oikeasti tärkeitä asioita, joita pitäisi tehdä juuri silloin.
Mun mies.
Kuvitellaan että se istuu koneella näpyttelemässä jotain Tosi Tärkeetä.
Kello on puoli seitsemän, pitäiskö sun käydä suihkussa?
- joo meen kohta.
Kello on seitsemän, pitäiskö sun kattella vähän vaatteita jo?
- no mä otan ne vaan kaapista
Kello on puoli kahdeksan, mites se sun suihku
- mä teen tän yhden (toisen, kolmannen) jutun vielä niin meen sit
Kello on kahdeksan, kyyti tulee puolen tunnin päästä
- ai jaa, no mä meen suihkuun
"Menipä aikaa kun piti partakin ajaa"
"Mis mun vaatteet on?"
"Kännykäs ei oo virtaa, voitko kattella laturin johtoa niin ehtis olemaan vielä vähän latauksessa"
"Ootko nähny mun toisia farkkuja?"
Ovikello soi ja kyyti tuli.
"Voi voi kun piti taas kauheella kiireellä lähteä, jäi tietokonekin päälle".
Joillekin on tosi vaikeaa olla ajoissa tai olla syömättä koko keksipakettia kerralla tai juoda vain yksi tuopillinen tai käydä se sovittu kaksi kertaa viikossa salilla tai lopettaa tupakanpoltto. Jollei ole tarpeeksi itsekuria, ei sitten vain ole. Ei ajoissa olemiseen ole mitään taikaratkaisuja - on vain pidettävä silmällä kelloa ja lähdettävä silloin, kun aikaa on jäljellä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Myöhästely on asenne kysymys
Myöhästelijälle itselleen ei taida tulla mileen millaista asennetta hän näyttää muita ihmisiä kohtaan, jotka odottavat ihan turhaan aina tätä *en millään ehdi ikinä ajoisaa, sorry*
Kännykässä on kätevät kalenteritoiminnot jotka hälyttävät kun on aika lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies.
Kuvitellaan että se istuu koneella näpyttelemässä jotain Tosi Tärkeetä.
Kello on puoli seitsemän, pitäiskö sun käydä suihkussa?
- joo meen kohta.
Kello on seitsemän, pitäiskö sun kattella vähän vaatteita jo?
- no mä otan ne vaan kaapista
Kello on puoli kahdeksan, mites se sun suihku
- mä teen tän yhden (toisen, kolmannen) jutun vielä niin meen sit
Kello on kahdeksan, kyyti tulee puolen tunnin päästä
- ai jaa, no mä meen suihkuun
"Menipä aikaa kun piti partakin ajaa"
"Mis mun vaatteet on?"
"Kännykäs ei oo virtaa, voitko kattella laturin johtoa niin ehtis olemaan vielä vähän latauksessa"
"Ootko nähny mun toisia farkkuja?"
Ovikello soi ja kyyti tuli.
"Voi voi kun piti taas kauheella kiireellä lähteä, jäi tietokonekin päälle".
Oletko miettinyt mitä miehesi tekee töissä? Oho, muut odottaa ja odottaa ja odottaa... henkilö itse on sitä mieltä, että häntä ei arvoteta (palkallisesti) riittävästi :D
Voi oppia kai, suhtaudut vain kaikkeen niin kuin niihin tärkeimpiin asioihin. Laitan itse kännykän kellon aina vähän edelle, että on hiukan pelivaraa (en luota siihen, että kello pysyisi edellä, joten en siis ota sitä huomioon laskelmissa vaan se on tosiaan ylimääräistä varaa). Henkinen valmistautuminen pitää aloittaa jo edellisenä päivänä ja varsinaiset valmistelut mielellään pari tuntia ennen.
Tästä huolimatta joskus joudun juoksemaan ehtiäkseni esim. jumppaan, mutta ei minua haittaa juosta.