Kuinka monet rattaat/vaunut olet omistanut?
Eli, kuinka monet lasten rattaat/vaunut olet omistanut? Entäs monetko omistat tällä hetkellä?
Itselläni ollut 4
Nykyään on 3
(Eli yhteensä 7 kpl)
-emmaljunga city cross
-emmaljunga scooter 2.0
-gesslein swift
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
21 vuoden aikana varmaan n. 20 erilaiset rattaat ja vaunut. Lapsia 8 + kohtuun kuolleelle ehdittiin myös ostaa vaunut.
Lisään vielä, että nykyään ei ole yksiäkään, nuorin on 3v.
Yhdistelmävaunut, matkarattaat, ja yhdet tuplat kolmannen syntyessä, kun keskimmäinen ei vielä jaksanut kävellä eikä reissata istumalaudalla (oli alle 2 pienimmän syntyessä). Kolme lasta. Tuplat käytössä ehkä vuoden, matkarataat ostettiin esikoiselle, ja käytössä kunnes pieninkin jo useamman vuoden. Niissä kätevä seisoma-alusta. Pääsi keskimmäinen lepuuttamaan jalkoja. Vanhimman ja nuorimman ikäero tasan 4 v.
Stokke Crusit riittäny nyt 2vuotta (kaukalo+yhdistelmä), eli yhdet. Ja yksi lapsi.
Yhdet Gessleinin yhdistelmät. Ostin käytettynä, olivat olleet 2 lapsella sitä ennen. Nyt olleet meillä 6 vuotta päivittäisessä käytössä, 3 lapsella. Nyt alkaa vähän kangas olla haalistunut, muuten hyvät ja toimivat. Maksoin aikoinaan 150€ ja kaupan päälle tuli jos vaikka mitä lisätarvikettakin. Kuinkahan paljon olen säästänyt, kun en ole tarvinnut seitsemiä rattaita...
Kolmet, ja vielä yhdet aion ostaa. Kaksi lasta. Esikoiselle ostettiin yhdistelmät kaikilla herkuilla jotka nyt kuopuksella käytössä. Esikoiselle ostettiin myös matkikset jotka hajosi nopeasti. Sen jälkeen ostettiin uudet, paremmat matkikset. Kun kuopus ei enää nuku päikkäreitä ulkona, myyn yhdistelmät ja ostan simppelit mutta matkiksia tukevammat istumarattaat.
Meillä yksi lapsi ja kahdet vaunut/rattaat. Emmaljunga mondial duo yhdistelmävaunut kotona nukutus ja vaunulenķki käytössä. Mutsu Evot autossa kauppa ja shoppailu reissuja ym varten, niihin saa kaukalon kiinni, mikä on ihan ehdoton. Tää on ollut tosi toimiva yhdistelmä meillä ku ei oo tarvinnu siirrellä vaunuja kotoa autoon ja takasin. Molemmat ostettiin uutena.
Olisi kiva kuulla arvioita, paljon rahaa teillä on mennyt kärryihin. Mulla City Crossit uutena noin 750, käytetty quadrolift 150 euroa ja seisomalauta sanotaan nyt 50 euroa. Yksi huollatus liikkeessä. Eli vähän alle tonni. Lapsia kaksi, lisääkin saa tulla.
T. En muista numeroa.
Haukin rattaat yhdellä lapsella ja Phil & Teds dot kahdella. Myimme pois kun ei enää nuoremman ollessa vähän yli 2 vee ollut tarvetta. Nyt mietin kannattaako etelänmatkaa varten ostaa jotkut rimpulat vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla arvioita, paljon rahaa teillä on mennyt kärryihin. Mulla City Crossit uutena noin 750, käytetty quadrolift 150 euroa ja seisomalauta sanotaan nyt 50 euroa. Yksi huollatus liikkeessä. Eli vähän alle tonni. Lapsia kaksi, lisääkin saa tulla.
T. En muista numeroa.
- Yhdistelmät on yhteensä ehkä vajaan tonnin paketti (runko, vaunukoppa, istuinosa, jalkapeite, eskimopussi, ostoskori, sadesuoja, hyttysverkko, seisomalauta).
- Ekat huonot matkikset maksoi n. 150 €.
- Tokat hyvät matkikset maksoi n. 200 €.
- Istumarattaat saan sillä rahalla, jolla myyn yhdistelmät eteenpäin.
Me ollaan ostettu kaikki nuo uusina.
26
Vierailija kirjoitti:
T. En muista numeroa.
Arviolta n. 1500€ mennyt
-ap
5, kaksi lasta.
-Brio Happyt
-Carena matkarattaat
-Sellaiset klassisen kauniit vanhan ajan vaunut, moderni valmistus, en muista merkkiä (ostin käytettyinä)
-Todella pro't juoksurattaat (minä en juokse, mutta mies) en muista merkkiä.
- Phil & Tedsit
Yhdistelmävaunut (Brio) ja sateenvarjorattaat (en muista merkkiä). Lapsi jo 10 v eikä vaunut koskaan olleet mulle mikään ihmeempi juttu, ainoat vaatimukset oli renkaat joilla pärjää vähän kehnommillakin teillä ja yhdistelmävaunuissa heittoaisa.
6 vaunut, 1 lapsi.
Ekat ostettiin ja ne myytiin, matkarattaat ostettiin käytettyinä ja myytiin samaan hintaan parin vuoden päästä
Yhdet parvekevaunut saatiin, käytettiin niitä hetken ja annettiin eteenpäin
Kahdet Ponyt ostettiin edullisesti, ekoja käytettiin, löysin toiset kivemmat, vanhat ponyt myin samaan hintaan mitä ostin ja jälkimmäiset annoin vähävaraiselle
Yhdet matkarattaat piti ostaa lomalla ja myin ne heti kun tultiin kotiin.
Meillä on ollut neljät. Esikoiselle mummi osti uudet hienot Emmaljungan yhdistelmät ja kummitäti antoi lähes uudet Emmaljungan perusrattaat. Toiselle ostettiin uudet Emmaljungan yhdistelmät ja kaukalon kanssa yhteensopivat matkarattaat. Nämä päätyivät kummilapsille. Ja sit oli vielä jotkut saadut parvekerattaat, jotka meni muutossa kaatopaikalle. Ai niin, ja sitten vielä neljävuotiaalle ostetut halvat sateenvarjorattaat kaupunkilomia varten ja ne tuli lopulta puolitoista vuotta ja n. 10 kaupunkia myöhemmin hylättyä romuina Wieniin.
Eihän nää määrät vielä mitään. Sillonkun olin vielä facebookissa, olin jossain lastenvaunuhullut tmsp ryhmässä, jossa kysyttiin tämä sama kysymys. Ja yhdellä oli ollut ihan jäätävä määrä, siis oisko se ollu jopa lähes 100kpl erilaisia? Jos en nyt kauheesti valehtele :D
-ap