Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen katkera exälle ja hänen uudelle perheelle, olenko kamala?

Vierailija
15.01.2016 |

Eli meillä 3 lasta, eivät ehkä olleet niitä suunnitelluimpia tapauksia, mutta ilolla otettiin kaikki vastaan. Meidän suhde oli exän kanssa oli monimutkainen, riideltiin, pettämistä jne. Mies ei halunnut käydä töissä, eli köyhiä oltiin. Erottiin 8v sitten, viikko ennen kuopuksen syntymää kun en jaksanut enää. Minä olen uusissa naimisissa, uusi lapsi ja kaikki ok. Ei olla rikkaita mutta tullaan toimeen.
Ex tapasi muutama vuosi sitten naisen, jonka kanssa muuttivat yhteen. Ex alkoi opiskella, samoin se uusi nainen. Heillä oli tiukkaa, mies pyysi että voisiko maksaa pienempää elaria sen pari vuotta kun opiskeli. No mä suostuin. Ex valmistui, ja molemmat saivat hyvät työt, heillä on isompi asunto paremmalla paikalla kuin meillä, autokin heillä on, ja tietysti sitten hankkivat lapsenkin.
Ja mua vituttaa.
Ex kierrättää tulonsa kai jotenkin niin että hänellä on varsinaisia palkkatuloja n. 1000€/kk. Maksaa siis minimielarit. Kaikki omaisuus heillä on naisen nimissä, lähinnä kai simsi että miehellä ei ollut luottotietoja mutta nytemmin kun hällä taas on niin veikkaisin syyksi tätä uutta lasta. Exän uudella lapsella on oikeasti kaikkea, kaksi huonetta, jne. Meidän lapsilla kaikki ollut aina käytettyä ja kierrätettyä. Tai halpaa, joka sitten hajoaa heti. Meidän lasten vaatteet on suurin osa hmltä, exän uuden lapsen vaatteet on merkkikamaa. Meillä ikeaa, heillä tuntuu kaikki olevan vepsäläiseltä tai vastaavaa. Ja myönnän, olen kateellinen. Mikä pahinta, exän uusi nainen on minua 10v nuorempi ja hänellä ja hänen lapsella on kaikki mitä halusin itse.
Ja olen katkera. Minkäs teet. Ja en osaa aina olla aikuinen asiassa. En saa lapsille aina pidettyä mölyjä mahassa, jos ovat vailla uutta tietokonetta tai puhelinta.
Isä ei osta, joskus saattaa hemmotella lapsia mutta muuten kyllä kertoo kantavansa vastuun (olemattomien) elarien muodossa. Ja nyt tosiaan vielä tuo, että uusi lapsi tulee perimään kaiken koska miehen nimissä ei ole mitään. Tai ehkä niiden auto taitaa olla miehen nimissä, mutta sekin on 10v vanha lousku.
Olenko teistä kamala? Mitä tekisitte asemassani?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia kaivataan

Vierailija
2/21 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta viis. Ajatus- ja arvomaailmasi vaikuttaa nin kieroutuneelta, että siitä on haittaa lapsillesi. 

Vierailija
4/21 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa inhimilliseltä sun ajatukset, en ole tuossa tilanteessa itse ollut mutta ymmärrän kyllä miten nuo ajatukset saattavat ottaa vallan. Tältä sivustolta tulee aina roskaa niskaan mut ihmisiä tässä ollaan ja aina ajatukset eivät ole täydellisiä. Olet ilmeisesti hyvin pärjännyt mutta exä on vetänyt ohituskaistaa ohi. Yritä nauttia nykyisestä elämästä.

Vierailija
5/21 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahasta viis. Ajatus- ja arvomaailmasi vaikuttaa nin kieroutuneelta, että siitä on haittaa lapsillesi. 

Häh? Millä perusteella? Ap

Vierailija
6/21 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta keskittyä omaan perheeseesi ja unohda ex perheineen. Hänen merkityksensä on olla isä lapsilleen, sellainen kuin haluaa ja kykenee. Isä on taloudelliset ratkaisunsa tehnyt ja kantaa niistä aikanaan vastuun lapsilleen, tuollainen kierrätys toki kuulostaa tosi ketkulta. Lapsille voit olla ikätasoisesti rehellinen raha-asioissa ja elareiden suuruudessa, mutta yritä sentään välttää mustamaalausta. Toki eroperheissä elintasot vaihtelevat ja uudella vaimolla voi olla myös omaa varallisuutta, mikä vain täytyy hyväksyä.

Vierailija
7/21 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyyppi on lähtökohtaisesti luottotiedoton elämätapatyötön ja alkoi "muutama vuosi sitten" opiskella, saattaa olla että ei hänellä ihan pieneen hetkeen ole mitään miljoonaperintöä tulossa kenellekään lapsistaan. Jos heillä jotain on, niin ilmeisesti naisen omaisuutta eikä siten pois sun lapsiltasi.

Ihan ot. Meillä bruttotulot päälle 80 tonnia vuodessa ja ollaan vallan tyytyväisiä 14 vuotta vanhaan autoon.

Vierailija
8/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetytti tuon auton mollaus. Meillä miehen kanssa kummallakin 2000-luvun alun bemarit, ja ollaan enempi kuin tyytyväisiä niihin. Miksi vaihtaisimme hyvät autot pois? Meilläkin varmaan lähemmäs 90k tulot, rahaa jää tonni kuussa säästöön. Tokihan sen voisi autoon laittaa, mutta miksi..?

Vierailija
9/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksälläsi kävi tuuri toisessa arvonnassa. Löysi rikkaan ja fiksun naisen.

Mahdollisesti lapsesikin toivovat, että olisivat mieluummin syntyneet sen uuden vaimon lapsiksi?

Tietty voit väläytellä vaihtoehtona eksällesi omaa uupumustasi; ehdota että lapset muuttaa isän luo.

Vierailija
10/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus syö ihmistä ja voimia. Yritä löytää hyvät puolet omasta elämästäsi ja koita olla ajattelematta ex-puolison perhettä.

Vierailija
11/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kuvittelet heillä menevän paremmin kuin menee. Keskity omaan elämääsi

Vierailija
12/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on järjestelleet asiat noin turvatakseen vaimon taloudellisen tilanteen siltä varalta jos mies kuolee. Varsinkin jos vaimolla on lähtökohtaisesti isompi omaisuus, uskoisin että hän haluaa sen turvata.

Meidän uusperheessä on omaisuus kasvatettu omaisuus nollasta. En ymmärrä miksi kellään olisi oikeutta meidän keräännyttämiin rahoihin siksi että ovat sukua. Meillä omaisuus on miehen lasten vuoksi minun nimissä, että voin halutessani ostaa itselleni asianmukaista hoitoa myös miehen kuoleman jälkeen. Meillä on myös avioehto, valitettavasti miehen lapset saavat jokainen sen pari tuhatta euroa eikä yhtään enempää. Yhteinen lapsi sitten perii sen mitä minulta jää jäljelle.

Vierailija
13/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä

Vierailija
14/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olet. Joku syyhän siihen on että olet ex.

Vierailija
15/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen siitä mitä sulla on.

Vierailija
16/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sit molempien taas lisääntyä uusissa suhteissa. Mä en vaan tajua näitä. Eikö kolme lasta riittänyt?

Vierailija
17/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noi on  ihan inhimillisiä ja hyväksyttäviä tunteita mitä sä kelaat. Mutta tässä nyt on oikeastaan kyse asioista, joihin et voi vaikuttaa ja joita et oikeastaan voi muuttaa. Ainoa konkreettinen asia, johon voisi tarttua on nuo minimielarit. Mutta kun voi olla, ettei miehesi kierrätä tai huijaa tulojaan, vaan hänellä on esim. sen verran velkaa ulosotossa että tuloista otetaan osa suoraan ulosottoon. Tai jotain vastaavaa.

Kaikki omaisuus voi olla naisen nimissä siksi, ettei ulosottomies pääse omaisuuteen käsiksi. Todennäköisempää on että omaisuus on naisen siksi, että se on hänen rahoillaan hankittu. Hän on voinut säästää ikänsä tai on saanut perinnön tai ihan mitä vaan.

Jos haluat voit tietysti vihjata verottajalle veronkierrosta. Sitä ei kannata tehdä, jos vaan epäilet että sinua huijataan tai haluat heille hankaluuksia, vaan sinun tulee olla huijauksesta varma.

Mutta mutta, eihän sinulla sinänsä ole syytä olla katkera. Kun erositte, miehelläsi ei ollut rahaa eikä omaisuutta. Se että hän kypsyi ja aikuistui johtui varmaan osittain tämän uuden naisen vaikutuksesta. Jos miehelläsi ei olisi uutta naista (ja tämän kanssa lasta), ei miehelläsi edelleenkään olisi mitään perinnöksi jätettävää. Lapsesikaan eivät siis hävinneet mitään.

Ymmärtäisin katkeruutesi, jos olisit taloudellisessa kurimuksessa elävä jätetty kolmen lapsen yh, mutta näinhän ei ole, sinulla on jo uusi oma perhe.

Anna menneitten mennä ja ala vihdoin elää tätä päivää!

Vierailija
18/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et anna lapsia ex miehellesi?

Vierailija
19/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tehdä niiin että heillä on yritys johon miehen palkka maksetaan. Nainen nostelee sieltä joko palkka- tai pääomatuloja, mies palkkaa sen tonnin kuussa. Ei se ole veronkiertoa.

Vierailija
20/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin vituttaisi, jos mies pistää lapsensa eriarvoiseen asemaan.

Oman elämänlaatuni puolesta taas katson itse olevani siitä vastuussa. Siksi olinkin valmis kokeileen lasten tekoa vasta, kun tuntui, että kykenen ne vaikka yksin elättämään.

Mut tuohan on yleistä, että uuden vaimon kanssa tehdyt lapset menee ykkössijalle, näin naisena en pysty tuota ymmärtämään. Jos eroaisin ja lapset jäis miehelle sekä tekisin uuden kanssa pari lisää, niin ainakin tsloudellisesti pitäisin kaikki saman arvoisina.

Toisaalta jos miehelläni olisi ollut lapsia jo ennestään, niin tuskin mua heidän tasapuolisuutensa kiinnostais pätkän vertaa, se olis miehen homma huolehtia. Mä vetäisin kyllä tiukasti omien lasteni piikkiin.

Siksipä kaikki valmiiksi lapselliset miehet jätin väliin. Ehkä sitten, jos omat mahdollisuudet lapsiin olis menneet, olisin ottanut valmiin paketin.

Mutta en kyllä olisi arvostanut miestä, joka mun pillini mukaan suosisi yhteisiä lapsia ensimmäisen suhteen lapsien kustannuksella. Aika monet nyksävaimot taas taitaa pitää sitä arvokkaana ominaisuutena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän