Muut pienirintaiset naiset HELP!!
Minulla siis se tilanne, että useampi raskaus ja imetys takana ja tissikoko muuttunut ihan miniksi. Kuppikoko nykyään varmasti 80AA, koska 80A on yleensä hiukan iso. Mistä hemmetistä te muut pienirintaiset löydätte sopivan kokoisia kauniita ja seksikkäitä liivejä? En ole pitkään aikaan löytänyt mistään oikean kokoisia ja tunnen oloni nykyisissä todella epämukavaksi ja epäseksissääksi. Olen jo vakavasti harkinnut pienten silareiden ottamista tämän ongelman vuoksi. En kaipaa tähän isorintaisten tai muiden ikäviä kommentteja. Itsetuntoni on muutenkin ihan paskana tämän vuoksi. Olen nuori, enkä halua pukeutua mummoliiveihin.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ootko käynyt Changesta katsomassa? Pitäisi olla aika paljon laajempi koko valikoima, ja tosi kivojakin malleja löytyy :)
Hintaakin tosin ikävä kyllä enemmän, mutta vielä taitaa olla joulun alet menossa?..
En ole itse käynyt ikinä Changessa, mutta mulla on kyllä se käsitys, että ei sieltä löydy kuin A-kuppikoosta alkaen. Ja käsittääkseni panostavat nimenomaan isoihin kokoihin. Voin toki olla väärässäkin. Kertokaa toki jos sieltäkin löytyy AA-kokoa, niin menen katsomaan. Vai maksaako ne kauheasti? Lindexiltä kun saa 10 eurolla rintsikoita. Jotain hyvää näissäkin pienissä tisseissä, kun ei tarvitse kuluttaa satoja rintaliiveihin :)
75AA ja hankin liivini Lindexiltä. Eivät tämän koon liivit tosin useinkaan ole kauniita tai seksittäitä, vaan lähinnä söpöjä. Mut onpa sentään jotkut liivit. :D
Menin kerran Changelle ja myyjä mittasi kokoni siellä. Oli sitten ihan nolona, ettei heillä oikein ole valikoimaa näin pienessä koossa. Ovat enemmän keskittyneet niihin isoihin kokoihin. :/
No mulle pitäis olla 85AA, mutta ei sellaisia ole varmaan olemassakaan. Olen kuitenkin onnistunut löytämään muutamat ihan sopivat (ja nätit) rintsikat, kun olen katsonut sellaisista mallistoista, joissa kupin alaosa on kevyesti topattu. Oisin katsonut merkinkin, mutta kun leikkaan aina nuo laput heti irti. Joskus sopivat löytyvät Stockmannin alennustelineestä, joskus Prisman.
Myyjää en ole kehdannut koskaan häiritä, ei kukaan muu ole niin rinnaton kuin minä. Ja nykyisin löydän sen oman mallin kun vaan jaksan selailla.
Vaan onneksi ikä tekee tehtävänsä, enpä ole tullut vuosiin ajatelleeksi kummemmin koko asiaa. Nyt tätä ketjua lukiessani muistan kyllä elävästi, miltä nuorempana tuntui - älä muuten turhaan harkitse silikoneja, pienetkin aidot on kuitenkin omat ja aidot. Ja silikonit ei oo ikuisia, ne pitäisi uusia ja uusia ja uusia...
Cubuksella on nättejä pitsisiä ja muitakin koosta 65a alkaen. Sieltä oon ostanut ja tykännyt.
Mä olen käynyt usean lindexin valikoiman läpi, mutta koskaan en ole löytänyt 75aa kokoa. Te ketkä olette löytäneet lindexiltä aa-kokoja, niin kertokaapa mallin nimi?
Minä itse olen ratkaissut ongelman olemalla useimmiten ilman liivejä. En käytä liivejä kotona enkä töissä. Töissä on käytössä työnantajan vaatteet, eikä ne paljasta muotoja liiaksi. Toisaalta koen liivit myös ahdistavina ja en käytä niitä kovin mielelläni.
Käytän liivejä vain, kun liikun muualla kuin kotona tai tulee vieraita kotiin. Ja silloinkin vain jos vaatteet paljastaisivat liivittömyyden.
Minulla on 75 A/B. Mutta nänninpäät ovat isot eli näkyvät herkästi esim. t-paidan läpi.
Yksi ratkaisu ongelmaan on esim. urheilutoppien käyttö liivien sijasta.
HM on mielestäni kauniita liivejä ja vielä edullisia. Changella on laadukkaita ja kivoja liivejä älä missään nimessä häpeä mennä sinne he osaavat hyvin auttaa. Senzassa on kauniita liivejä ja Victoria's secretillä näillä on myös bombshellnliivejä esim juhlissa saa rinnat näyttämään suuremmilta!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käynyt usean lindexin valikoiman läpi, mutta koskaan en ole löytänyt 75aa kokoa. Te ketkä olette löytäneet lindexiltä aa-kokoja, niin kertokaapa mallin nimi?
Nämä pienet liivit ovat yleensä sellaisessa omassa rekissään. Ei kuitenkaan erota muista rekeistä muuta kuin että näkeehän se silmällä, että siellä on niitä pienenpieniä rintsikoita :) Tuntuu vähän nololta ostaa 42-vuotiaana rintaliiviksi näitä pikkutyttöjen ensiliiveiksi tarkoitettuja rintsikoita mutta minkäs teet :)
Vierailija kirjoitti:
75AA ja hankin liivini Lindexiltä. Eivät tämän koon liivit tosin useinkaan ole kauniita tai seksittäitä, vaan lähinnä söpöjä. Mut onpa sentään jotkut liivit. :D
Menin kerran Changelle ja myyjä mittasi kokoni siellä. Oli sitten ihan nolona, ettei heillä oikein ole valikoimaa näin pienessä koossa. Ovat enemmän keskittyneet niihin isoihin kokoihin. :/
Arvasin, ettei siellä ole niin pieniä kokoja! Nyt ei tarvitse mennä nolaamaan itseään sinne :D
Kuten joku täällä jo ehtikin mainita, Cubuksesta löytyy pienikokoisia liivejä. Lindexkin valmistaa pieniä kokoja, jotka ovat mielestäni kylläkin suunnattu miellyttämään ehkä vähän nuorempaa kohderyhmää.
Omalle A-kupin "varustukselle" kivoimmat rintaliivit on tarjonnut H&M. Kuppikoon ja ympärysmitan lisäksi kannattaa ottaa huomioon suuressa merkityksessä myös rintojensa muoto, sillä tyypiltäänkin samanlaisissa liiveissä mallit vaihtelevat huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Olin itsekin aiemmin 80AA, mutta tuon kokoisia liivejä ei löydy mistään. Meidän pienirintaisten kun oletetaan olevan kauhean kaposia :) Laihtumisen myötä pystyn änkeytymään paremmin noihin 75AA-liiveihin ja niitä käytän. Lindexiltä olen vain noita löytänyt. Kaikissa muissa nuorten kaupoissa koot ovat liian isoja. Ja aina voi ostaa niitä lisäkepaloja! Ne on käteviä.
Liiveihin on saatavana jatkokappaleita sinne hakasosaan taakse. Olen joutunut joskus turvautumaan semmoisiin ja ovat hyvät käytössä. Nillä saa ympärysmittaan pituutta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla siis se tilanne, että useampi raskaus ja imetys takana ja tissikoko muuttunut ihan miniksi. Kuppikoko nykyään varmasti 80AA, koska 80A on yleensä hiukan iso. Mistä hemmetistä te muut pienirintaiset löydätte sopivan kokoisia kauniita ja seksikkäitä liivejä? En ole pitkään aikaan löytänyt mistään oikean kokoisia ja tunnen oloni nykyisissä todella epämukavaksi ja epäseksissääksi. Olen jo vakavasti harkinnut pienten silareiden ottamista tämän ongelman vuoksi. En kaipaa tähän isorintaisten tai muiden ikäviä kommentteja. Itsetuntoni on muutenkin ihan paskana tämän vuoksi. Olen nuori, enkä halua pukeutua mummoliiveihin.
Jos kuitenkin päädyt silareihin niin kannattaa ottaa samantien d kupilla, eikä tyytyä a tai b kokoon. Itse olen saanut hyvin huomiota ja seksielämä on parantunut roimasti leikkauksen jälkeen.
Heiiii..älä huoli ei pienet rinnat tee sinusta epänaisellista. Itse olin ollut aina pienirintainen. Mutta minulla onnpitkät tuuheat hiukset, kiva peppu jne jne. 😄 tosi naisellinen olen ja miesten makuun. Panosta tukkaan ja naamaan. Itse meinaan ottaa silarit kuitenkin kunhan saan tämän toisen ja viimeisen lapsen imetettyä. Liiveistä en osaa sanoa kun kokoni on on 80A ja niitä sentäs löytyy..
Tallinnasta saa muutamalla tonnilla litraiset täytteet molempiin tisuleihin, niin loppuu liiviongelma tykkänään siihen paikkaan.
luutarhuri kirjoitti:
Kuten joku täällä jo ehtikin mainita, Cubuksesta löytyy pienikokoisia liivejä. Lindexkin valmistaa pieniä kokoja, jotka ovat mielestäni kylläkin suunnattu miellyttämään ehkä vähän nuorempaa kohderyhmää.
Omalle A-kupin "varustukselle" kivoimmat rintaliivit on tarjonnut H&M. Kuppikoon ja ympärysmitan lisäksi kannattaa ottaa huomioon suuressa merkityksessä myös rintojensa muoto, sillä tyypiltäänkin samanlaisissa liiveissä mallit vaihtelevat huomattavasti.
Onko Cubuksella AA-kokoa? H&M:llä ei ainakaan ole, sen tiedän. Kaikki A-kupin liivit ovat auttamatta aivan jättikokoisia verrattuna noihin Lindexin AA-kokoisiin, jotka ovat sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Cubuksella on nättejä pitsisiä ja muitakin koosta 65a alkaen. Sieltä oon ostanut ja tykännyt.
Onko ne A-kupit siellä perinteisiä A-kupin kokoisia vai sellaisia pienempiä? Kun kyllähän joka kaupasta löytyy A-koosta alkaen, mutta ei niitä AA:ta löydy, mitä minä ja monet täällä kaipaisi. Vaikka aina mainostetaan rinnakkaiskokoa, niin silti ne A-kupit ovat liian isoja, vaikka kuinka pienellä ympäryksellä ottaisin. Niissä se kuppi on vain kauhean iso.
Kiitos kaikille kanssasisarille asiallisista vastauksista! Löysin noista nettikaupoista hyviä ja laitoin tilauksen tulemaan. Elämä tuntuu taas paljon valoisammalta 😊 AP
Vierailija kirjoitti:
Heiiii..älä huoli ei pienet rinnat tee sinusta epänaisellista. Itse olin ollut aina pienirintainen. Mutta minulla onnpitkät tuuheat hiukset, kiva peppu jne jne. 😄 tosi naisellinen olen ja miesten makuun. Panosta tukkaan ja naamaan. Itse meinaan ottaa silarit kuitenkin kunhan saan tämän toisen ja viimeisen lapsen imetettyä. Liiveistä en osaa sanoa kun kokoni on on 80A ja niitä sentäs löytyy..
Kiitos! Puhut asiaa 😃 Peppua kyl löytyy, pitkät hiukset ja kauniskin kai muuten olen. Noi rinnat on ainoa puute.
Olen isorintainen, mutta osaan auttaa pienempiäkin siskojani:)
Jos asut pk-seudulla, käy joskus katsomassa M&S:n valikoimaa. He valmistavat 80AA kokoa vähän, joten Helsingistäkin voi jotain löytyä.
Toinen vaihtoehto on tilata netistä, kokoa 80AA (UK koko noin 36AA) löytyy esim. verkkokauppa Figleavesissä. www.figleaves.com ja www.littlewomen.com.
Jos haluat ostaa Suomesta, tarkista erikoisliiviliikkeet ja suuret tavaratalot ja kokeile kokoa 75A, koska kokoa 80AA harvoin löytää. Koossa 75A laita liivi kiinni löysimpään hakaseen. Silloin liivin ympärysmitta on 77 cm, joka on suunnilleen sama kuin liivin 80 kirein hakanen. Liivin 75A kuppi on samanokoinen kuin liivissä 80AA. Jos selkäsi ympärysmitta on just 80 tai alle, tämä toimii aika okei.
Jos 75 on löysimmässä hakasessa liian tiukkaa, mutta löydät kivat liivit 75A (kuppi siis okei), niin voit käyttää selässä pientä jatkopalaa (kunnes nauha löystyy sopivaksi). Sellaisia saa liivilikkeistä ja tavarataloista.
Ja sitten tullaan kolmanteen vaihtoehtoon: on paljon A-, AA-, ja AAA-kokoisille tehtyjä liivejä, joilla ei ole tarkkaa kokoa vaan ovat jotain tyyliin S, M, L tai sellaista. Ne ovat usein läpinäkyviä pitsiliivejä, joten ovat nättejä, mutta liivien malli ei vaadi täydellistä istuvuutta. Englanniksi nuo ovat usein termillä 'bralette' tai 'bralet', myös 'triangle' liivit voivat sopia.
Kannattaa siis muistaa, että koot vaihtelevat valmistajalta toiselle, lisäksi eri malliset liivit ovat kupiltaan eri kokoisia ja istuvat eri tavalla. Ja vielä, materiaali tietysti vaikuttaa myös.