Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkapäivä 15. päivä ja työsuhde alkaa 1.2., milloin eka palkka?

Vierailija
15.01.2016 |

Tuleekohan se siis kuluvaa kuuta (helmikuussa) vai seuraavassa kuussa (maaliskuussa)? Varmaan joku tuleva työkaverikin kyllä tietää, mut miten teillä muilla?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijuu ja kuukausipalkka kyseessä, ei siis mitään lisiä tms vaan aina sama. ap

Vierailija
2/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen kuun palkka 15.2. ja seuraava kk-palkka 15.3. ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että maaliskuussa. Eipä ne pelkkää kahden viikon palkkaa maksa eivätkä vastaavasti palkkaa kahdelta viikolta etukäteen.

Vierailija
4/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että maaliskuussa. Eipä ne pelkkää kahden viikon palkkaa maksa eivätkä vastaavasti palkkaa kahdelta viikolta etukäteen.

No onpa tylsästi jos näin on, joutuu 6 viikkoa pärjäämään yhden kuukauden (siis näillä tammikuun) tuloilla... ap

Vierailija
5/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta, meillä maksetaan 15. Päivä aina kuluvan kuun palkka.

Vierailija
6/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan aina 15.päivä kuluvan kuukauden palkka, eli maksetaan ns. Kaksi viikkoa etukäteen. Riippuu siis ihan firmasta..

Vierailija
7/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin maaliskuuta jolloin se tulee koko helmikuuta. Toki voi tulla puoleltakin kuulta silloin helmikuussa. Kannattaa kysyä joltain siellä työpaikalla.

Meidän työpaikalla maksetaan kahdesti kuussa, olin jo ollut tovin töissä ennen kuun ensimmäistä palkkapäivää, mutta en tietenkään saanut siinä vielä mitään, vaan vasta kuun jälkimmäisenä palkkapäivänä. Hankalasti selitetty mutta simppeli homma.

Vierailija
8/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan takautuvasti eli 1.1.-31.1. palkka maksetaan 15.2.

Vierailija
9/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä maksetaan aina 15.päivä kuluvan kuukauden palkka, eli maksetaan ns. Kaksi viikkoa etukäteen. Riippuu siis ihan firmasta..

Juu näin olen ymmärtänyt että tämäkin on mahdollista eli ei auta kuin odotella ja kysellä työkavereilta :) Entisessä elämässäni olin vuorotyössä ja silloin maksettiin aina edellisen kuun palkka 15. päivä mut siinä olikin vuorolisät, joiden laskemisessa sit menikin. ap

Vierailija
10/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joutunut melkein joka paikassa tekemään sen 2 viikkoa sisään, eli eka palkka vasta 6 viikon päästä ja sit työsuhteen päättymisen jälkeen tulee se 2 vk "lopputilinä". Monessa paikassa myös ekan kuukauden vuorokorvaukset ym pidätetään ekan kuukauden ajalta ja se tuntuu kyllä budjetissa:(

Vierailija
11/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iso firma, niin uskon, että 15.2. saat koko kuun palkan. Palkka siis maksetaan aina kuluvan kuun aikana - mahdollise lounasvähennykset yms. tehdään vain aina kuukautta myöhemmin. Näin ainakin meillä.

Vierailija
12/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on laitonta. Kuun vika päivä viimeistään maksettava.

Vierailija
13/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa palkkaa. Siihen on vain sopeuduttuva. Suomalaiset ovat saaneet työstä palkkaa, mutta näin se ei voi enää jatkua.

S. Ipilä

Vierailija
14/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tuollaisen oot keksinyt?

Meilläkin  palkkapäivät on 10. ja 25. päivä.

Vierailija
15/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tuollaisen oot keksinyt?

Meilläkin  palkkapäivät on 10. ja 25. päivä.

Miltä ajalta palkat tuolloin maksetaan?

Vierailija
16/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin työt silloin 2.5, palkkapäivä 16 pvä, ja tuli sillon 16 pvä sen kuun palkka.Meillä maksetaan se kaks viikkoo etukäteen, eli tuolloin tuli palkka 2.5-31.5 väliseltä ajalta.

Vierailija
17/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin maaliskuuta jolloin se tulee koko helmikuuta. Toki voi tulla puoleltakin kuulta silloin helmikuussa. Kannattaa kysyä joltain siellä työpaikalla.

Meidän työpaikalla maksetaan kahdesti kuussa, olin jo ollut tovin töissä ennen kuun ensimmäistä palkkapäivää, mutta en tietenkään saanut siinä vielä mitään, vaan vasta kuun jälkimmäisenä palkkapäivänä. Hankalasti selitetty mutta simppeli homma.

:D :D :D

Et voi olla tosissasi? Luulin tuota kirjoitusta vitsiksi. :D

No sen verran voin sanoa, että tuosta kirjoituksestasi ei ota selvää norsukaan.

Vierailija
18/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vastaavassa tilanteessa se 1,5kk ekaan tiliin. Ja kun olin juuri ennen töiden alkua lopettanut opinnot niin ei ollut mitään säästöjäkään jäljellä. Rahaa taisi olla alle 100e 1,5kk:lle niin kyllähän se stressasi vaikka tottakai olin iloinen nopeasta työllistymisestä...

Sitten päätin kokeilla saisinko toimeentulotukea. Ilahduin kyllä suuresti kun myöntävä päätös tuli ja vieläpä nopsaan :) Tuo kertaluontoinen tuki on kyllä vuosien varrella maksettu korkojen kera takaisin verojen muodossa.

Vierailija
19/28 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla 15.päivä maksetaan kuluvan kuukauden palkka. Eli 15.2. maksetaan palkka koko helmikuulta.

Vierailija
20/28 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eroa , Maksetaanko  palkkaa kuukausipalkkaiselle työntekijälle vai perustuuko palkanmaksu tehtyjen tuntien mukaisesti. Työehtosopimuksissa on eroja , perustuuko laskenta 2 viikon, puolen kuun vai kuukauden palkkaan. Tuntipalkkaisen työntekijöiden osalta työehtosopimuksissa määritellään laskenta-aika ja palkanmaksupäivä. Monissa henkilöstöpalveluyrityksissä mm staffpoint  maksetaan edellisen kuukauden kuukausi palkka seuraavan kuukauden 15 pv. Ihan järkevää eihän työntekijällä ole koeaikana irtisanoutumisaikaa eikä mitään palkkasaldoja kuten kertynyttä lomapalkkaa. Mistä saadaan sitten mahdollinen liikaa maksettu palkka perittyä.

Yleensä ensimmäistä palkkaa joutuu odottamaan, sillä eihän ihan työsuhteen  alussa ole tunteja tai työpäiviäkään tehtynä. Niistähän vastineena palkkaa maksetaan