Minä en näe enää ensi kevättä saati kesää :-(
Minä olen nyt tässä viime vuoden lopussa ja tämän vuoden aikana sairastellut. Minua on lohdutettu sillä, että "Kohta tulee kevät ja kesä. Silloin sinä olet jo ihan terve", mutta minua se ei lohduta yhtään, sillä jo ihan lähiaikoina minä makaan haudassa eikä minulle tule mitään kevättä tai kesää, koska kyllä minä kohta kuolen. Kivut ovat niin kauheat tälläkin hetkellä, että kyllä tämä tauti kuolemaksi on :-(
Kommentit (34)
En oikein keksi sanoja millä tavalla sinua voisi lohduttaa. Elämä on seikkailu, joka tuli ottaa täysillä vastaan. Sinä sen varmaan parhaiten tällä hetkellä tiedät.
Uskon kuitenkin kuoleman jälkeiseen elämään ja se on suuri arvoitus. Odotan sitä jopa enkä pelkää, koska se tapahtuu kuitenkin.
Voimia ja rohkeutta tulevaan.
Siunausta, mielenrauhaa ja turvaa sinulle.
Onko sinulla perhettä? Pystyttekö yhdessä olemaan nyt ja valmistautumaan tulevaan? Voitko olla kotona? Otan osaa.
Itse toimin kipuhoitajana ja ihmettelen jos olet kipujesi kanssa yksin. Onko se kenties valintasi?
Nykyään on saatavilla voimakkaita kipulääkkeitä, josta saisit apua. Yksin olo ja niiden ajatusten kanssa oleminen ahdistaa ja vielä lisää kipuja. Saisitko lähetettä eteenpäin , kuka vastaa kivunhoidostasi? Entäs yksityinen vaihtoehto Docrates tai Sairaala Neon kipulääkärit
Masennusta varmaan myös ko. tilanteessa.
Auttaisiko http://www.suomenkipu.fi/ sivusto
Voimia sinulle.
Ja ilkeilijöille tiedoksi, kyllä se joskus kolahtaa omallekin kohdallenne joko oman itsen tai läheisen muodossa. Muistakaa sitten ilkeilynne.
Ap, toivon sinulle mahdollisen kivutonta tulevaisuutta ja niin hyvää vointia, kuin mahdollista. Kovat kivut ovat ikäviä, mutta niistä kannattaa puhua poliklinikan lääkärille. Apua on onneksi saatavilla.
Tapa ittes. Tai sitten vain odotat, että tauti tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Tapa ittes. Tai sitten vain odotat, että tauti tappaa.
Olen pahoillani psyykkisistä ongelmistasi.
Ap, älä välitä lukemistasi tökeröistä viesteistä. Osa ei oikeasti käsitä, millaista on elää kovan kivun kanssa.
Olen pahoillani.
Emme tiedä, mitä on kuoleman jälkeen vai onko mitään, mutta toivon, että saamme kokea siellä juuri ne vuodenajat ja ihanuudet, joista tykkäämme. Itse kullekin omanlaisensa taivaskokemus siellä jossain. Ja siellä tapaisimme meille rakkaat: edesmenneet ja perässä tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Jos kivut ovat ylitsepääsemättömät niin on mahdollista sitten lopussa pyytää nukutusta. Silloin ei tarvitse niistä kauheimmista kivuista kärsiä.
Mitä nukutusta?
Ilmeisesti ap ei ole kertonut läheisilleen sairautensa olevan kuolemaksi?
Ei läheiset silloin osaa lohduttaa oikealla tavalla, jos eivät tiedä missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kivut ovat ylitsepääsemättömät niin on mahdollista sitten lopussa pyytää nukutusta. Silloin ei tarvitse niistä kauheimmista kivuista kärsiä.
Mitä nukutusta?
Terminaalivaiheessa olevaa ihmistä voidaan pitää ns. nukutettuna jos on niin kovia kipuja, ettei pysty olemaan eivätkä muut lääkkeet auta / on muuten tuskaisaa olla hereillä. Siitä voidaan välillä herättää sovituin väliajoin.
Nukutusaine ei vie kipua pois yksin ja ihminen ei pysty olemaan syvässä nukutuksessa ilman lääkkeellistä relaksaatiota ( ei pysty hengittämään itse) jotta ajatuksena olisi vain kivun poistaminen.
Coctail kipulääkitys on paras vaihtoehto, puudutukset ja vahvat opioidit , laastarit ja tipat, injektiot.
Mukavaa kuolemaa sinulle :)