Alkaako ex-miestä koskaan enää kiinnostaa omat lapsensa?
Lapset nyt 6 ja 4 v. Erottiin vuosi sitten. Viimeisten parin vuoden aikana mies muuttui paljon. Hänestä tuli ärtyisä ja hän halusi vain olla rauhassa. No toteutin hänen toiveensa ja erottiin. En ole oikeastaan katkera siitä, koska tajusin itsekin eron jälkeen, että emme enää ehkä rakastaneet toisiamme ja arki on ollut helpompaa ilman ainaista riitelyä. Mutta lasten puolesta harmittaa.
Eron jälkeen mies ei ole paljoa lasten kanssa viettänyt aikaa. Alussa sovittiin vuoroviikot, kesken ensimmäistä kokeilua mies toi lapset minulle ja sanoi että ei pysty. No sitten kokeiltiin joka toinen viikonloppu, mies ahdistui siitäkin. No nyt mennään niin, että käydään silloin tällöin koko kööri yhdessä syömässä tai puistossa. Miestä kuulemma ahdistaa olla lasten kanssa keskenään, koska ei "osaa puhua niille". Ihmettelen tätä, kun ei hänellä ennen sitä vaikeutta ollut... Tuntuu vain, että mies on menettänyt mielenkiintonsa lapsia kohtaan, eikä jaksa edes yrittää olla isä.
Harmittaa paljon lasten puolesta. Varsinkin vahempi tajuaa jo asioita ja kyselee, miksei he enää koskaan käy isän luona. En tiedä mitä vastaisin. :(
Niin ja en jaksa tapella miehen kanssa noista tapaamisista, koska huomaan että hän on todella ahdistunut ja haluton ottamaan lapsia luokseen. Minulla on myös ollut äitini ja siskoni apuna lasten hoidossa, jos olen joskus tarvinnut omaa aikaa tms. Minulla on siis asiat tällä hetkellä ihan hyvin. Ainoastaan harmittaa, jos lasten suhde isäänsä ei kehity enää.
Mitä luulette, auttaakohan aika vai pitääkö minun tehdä jotain asialle? Vai annanko vain olla? Mikähän miehen käytöksen takana on? Eikö häntä vain kiinnosta enää?
Kaikilla miehillä ei toimi tunnepuoli lapsiinsa eikä siihen syytä tarvita. Kun vaan ri rakastavtarpeeksi eikä halua nähädä vaivaa lastensa eteen.