Saako ravintolassa uuden annoksen jos valittaa? :O
Ymmärrän että silloin varmasti saa jos annoksessa on jotain sellaista mitä ei todellakaan pitäisi.
Mutta esim. yhdessä Kuppilat kuntoon jaksossa joku asiakas valitti että pihvin pitäisi olla medium eikä se kuitenkaan ole medium ja sitä kävi moni kokki sanomassa että se on medium mutta ei kelvannut herralle, vasta kolmas annos kelpasi! Eikö tuo tuota jo ravintolalle tappiota jos täytyy tehdä annos moneen kertaan vaikkei siinä oikeasti olisi edes mitään vikaa? Asiakas on aina oikeassa, mutta...
Kommentit (5)
no aika harva valittaa jollei ole oikeasti vikaa. Lisäksi asiakas on aina oikeassa on typerin sanonta koskaan. asiakkaalla saa olla mielipide, mutta se voi olla joskus tosi paska eikä sitä pidä arvostaa.
On se yleensä helpompaa antaa uusi annos. Sitä tapahtuu, mutta ei nyt niin paljoa että olisi järkevämpää vääntää vastaan sille asiakkaalle, ihan sama kuka oli oikeassa. Kerran yksi nainen valitti annoksestaan, halusi uuden, mutta lappoi samaan aikaan sitä pahaa ruokaa hirveää vauhtia naamariinsa. Työkaveri kilttinä antoi sille uuden satsin, eli sai melkein kaksi annosta yhden hinnalla.
Mä häpesin silmät päästäni nyt kun oltiin lomalla Aasiassa.
Perhe - joka halusi näyttää maailmanmatkaajilta eivätkä olleet enää ihan vitivalkoisiakaan (ranskalaisia) - tilasivat ravintolassa pöydän täyteen annoksia ja sitten yksitellen palauttivat ne. Oli liian tulista, liian maustettua, liian kuumaa/kylmää.... Haloo - ne oli aasialaisia ruokia jotka oli sellaisia, ei niissä ollut mitään vikaa..!!? Miksi eivät pyytäneet ilman mausteita tai miedosti maustettuna? Lopulta pöytään tuotiin club sandwich ja spagettiannos... ne sentään kelpasi jotenkuten. Ja tämä toistui seuraavanakin päivänä enkä usko että maksoivat noita palautettuja annoksia.
Virheellisen annoksen ymmärrän, olen minäkin palauttanut väärin leikatun sitkeän pihvin tai kylmän ruuan
Mä häpesin silmät päästäni nyt kun oltiin lomalla Aasiassa.
Perhe - joka halusi näyttää maailmanmatkaajilta eivätkä olleet enää ihan vitivalkoisiakaan (ranskalaisia) - tilasivat ravintolassa pöydän täyteen annoksia ja sitten yksitellen palauttivat ne. Oli liian tulista, liian maustettua, liian kuumaa/kylmää.... Haloo - ne oli aasialaisia ruokia jotka oli sellaisia, ei niissä ollut mitään vikaa..!!? Miksi eivät pyytäneet ilman mausteita tai miedosti maustettuna? Lopulta pöytään tuotiin club sandwich ja spagettiannos... ne sentään kelpasi jotenkuten. Ja tämä toistui seuraavanakin päivänä enkä usko että maksoivat noita palautettuja annoksia.
Virheellisen annoksen ymmärrän, olen minäkin palauttanut väärin leikatun sitkeän pihvin tai kylmän ruuan
No kai ne teki siksi annoksen uusiksi monta kertaa, että olivat telkkarissa. Eivät varmasti olisi muuten tehneet! Olen itse saanut joskus -20% alennusta annoksesta, koska pihvi oli aivan järkyttävän sitkeää ja syömäkelvotonta. En tosiaan saanut uutta annosta vaikka valitin. Tämä oli vielä ihan tasokkaassa pihviravintolassa. En todellakaan ikinä enää mene kyseiseen ravintolaan.