Haluan hakea apua masennukseen
Pitääkö mun varata aika terveyskeskuslääkärille joka sitten kirjoittaa lähetteen mielenterveyskeskukseen vai voinko varata ajan suoraan mielenterveyskeskuksesta? Mitä mun pitää sanoa puhelun aikana, riittääkö jos vaan sanon olevani masentunut vai? multa löytyy masennushistoriaa mutta aiemmin menin lähetteellä koulun kautta, terveydenhoitaja sen taisi kirjoittaa jos nyt oikein muistan.
Kommentit (4)
Terveyskeskuslääkärille. Usein ei sitten muuta saakaan kuin sieltä masennuslääkereseptin. Vasta jos lääke ei auta tai sovi saa ehkä muuta hoitoa, usein sekin että kokeillaan toista lääkettä.
Niin ja itse kerroin ajanvaraukseen että haluaisin apua kun jaksamisen kanssa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuslääkärille. Usein ei sitten muuta saakaan kuin sieltä masennuslääkereseptin. Vasta jos lääke ei auta tai sovi saa ehkä muuta hoitoa, usein sekin että kokeillaan toista lääkettä.
Auts!Pitää sanoa legurille ettei missään tapauksessa halua lääkehoitoa!Suuntaushan on että masennusta hoidetaan psykoterapialla.Jos jaksat, lähde lenkille.Kävele pitkiä lenkkejä, se on kuin mindfulnessia ja kuuntele mieluisaa musikkia.Lääkkeet kehiin vasta kun terapia ei kertakaikkiaan tunnu auttavan.Voimaa <3
Itse sain lääkäriltä lähetteen depressiohoitajalle. Eli ihan aikaa varailet terveyskeskukseen.