Ystävä muuttunut ihan hirveästi uudessa suhteessa
Ennen ystäväni oli lämmin, ystävällinen, empaattinen ja hauska ihminen. Meillä oli aina hauskaa ja aidosti aivan upea ystävyyssuhde. Tapasi sitten anarkistimiehen ja muuttui itsekin mustavalkoiseksi, vihaiseksi ja aggressiiviseksi anarkistiksi, joka paasaa anarkistitotuuttaan. Vanhasta ystävästä ei ole enää mitään jäljellä. Tyylikin muuttui "lähiöpissiksestä" punkkariksi yhtäkkiä. Tuntuu jotenkin niin päälleliimatulta koko anarkia, varsinkin kun tuntuu, että ystävä muuttui vain miehen takia. Puoleen vuoteen ei ole halunnut edes tavata minua ja tuntuu pahalta. Mutta kai se on hyväksyttävä että liki kolmekymppinen löysi nyt sitten todellisen minänsä ja minä en kuulu hänen uuteen ajatusmaailmaansa.
Kommentit (6)
Minulla melkein 5-kymppinen ystävä joka oli myös empaattinen ja lämmin ihminen, muuttui miehen tavattuaan kuin toiseksi ihmiseksi. Tuli uskoon ja alkoi rasistiksi. Alkoi uskoa että kaikki jotka eivät ole hänen uskossaan ovat vääräuskoisia ja heidän kanssaan ei saa olla tekemisissä, eli katkaisi välinsä kaikkiin ihmisiin mukaan lukien oma perheensä ja lapsensa. Eipä edes tiedetä onko hengissä nykyisin.
Tosi rankkaa.
Äh. Jos hän eroaa, niin ystävä muuttuu samanlaiseksi kuin ennenkin. Tai sitten löytää jotain muuta. Elämä on tällaista: jos ystävät on pissiksiä, niin on pissis itsekin. Jne. Jo vanha totuus kertoo, että kerro minulle millaisia ystäväsi ovat niin minä kerron sinulle millainen sinä olet.
Ihminen koko elämänsä keski-ikään asti hakee omaa identiteettiään. Sellaista elämä on.
Ön se ränkkää keksiä sätyjä. Ön, ön..
Minun paras kaverini oli hauska, huumorintajuinen, lempeä, avoin ja iloinen, kunnes tapasi tulevan miehensä. Mies (ja miehen koko suku) oli ylimielinen aivan kaikkia ihmisiä kohtaan, omasta mielestään sarkastinen ja suorapuheinen mutta tosiasiassa vain poikkeuksellisen töykeä ihminen, joka ei pystynyt peittelemään halveksivaa asennettaan. Kaverini oli aivan ihastuksissaan siitä, että tämä mies oli valinnut juuri hänet siksi henkilöksi, jota kohteli "kiltisti" (mies kertoi tämän hänelle itse). Kaverin maailma alkoi pyöriä miehen ympärillä ja hänen käyttäytymisensä muuttui kylmäksi ja ylimieliseksi. Hän teki kaikenlaista ennenkuulumatonta vain miellyttääkseen miestään. Vuosien kuluttua ymmärsin, että kaveri oli muuttunut peruuttamattomasti, ja lopetin yhteydenpidon, kun sitä vanhaa kaveria ei enää näkynyt sen uuden kuoren alta. Eivät ystävyydet aina ole ikuisia, se on vain hyväksyttävä.
Millaisiahan näiden kaverien isäsuhteet ovat? Jos siis pitää koko identiteetti (olemassaolon oikeutus) imeä jostakusta toisesta tunnevammaisesta miehestä.
Omapahan on asiansa..