Naiset opettakaa poikanne syömään
Silloin kun minä olin n. 15v ja yläasteella olin vahva ja iso kuin karhu. Tosin olin vain 180cm patukka mutta painoa oli 105 kg ja voimaa kuin hevosessa. Kyykystä nostin muistaakseni 220 kiloa, maasta 250kg ja penkiltä nousi 150 kg. Ei siis huonosti noin nuoreksi. Tosin salaisuus oli se, että olin aina ruoka aikaan kotona ja mättäsin suuhun kaikki lihapullat ja perunamuusit niin paljon kuin napa veti. Ei siinä paljon edes aikuiset miehetkään mitään tuhissut ja baareissakaan kyselty papereja kun oli sellainen hirmu korsto jo noin nuorella iällä. Kyllä se on vaan se raaka ja brutaali ruoka joka miehen kasvattaa.
Kommentit (16)
Naiset haluaa siis, että pojista kasvaa riisikeppejä narukäsiä alapeukkujen perusteella.
Niin, maailman KAIKKI ihmisethän ovat varustettu samanlaisella ruumiinrakenteella kuin sinä:)
Meillä ei pojilla ole vielä 15v ikäisen ole murrosiän pituuskasvupyrähdys ohi, joten punttisalille en heitä päästä. Ja isänsä, nyt 45v, painaa edelleen sen saman 80kg, jonka on 18v ikäisenä saavuttanut se ei siitä heilahda vaikka mitä söisi. Ja musta mikään ei ole rumempaa kun puntinnostajan kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin täälläkään näkee näin typerää otsikkoa eikä juttu ingressissä parane.
Toi on kyllä leipäteksti ei ingressi.
Olen kyllä huomannut, että isän antama malli on tärkeää pojille. Joten isät, tarjotkaa hyvä ruokailumalli lapsille, varsinkin pojille. ja tehkää ravitsevaa ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa siis, että pojista kasvaa riisikeppejä narukäsiä alapeukkujen perusteella.
Kyllä! Me haluamme, että poikamme kasvavat omiksi itsekseen ja arvot löytytvät henkiseltäpuoleta eivätkä ulkoisesta olemuksesta.
Mitä sinä olet saavuttanut olemuksellasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä leipäteksti ei ingressi.
Joo, tiedän kyllä! Tuli vain ensimmäisenä tämä sana mieleen. Ja näillä keskustelupalstoilla sopii tavallaan merkitys tällä tavalla laajennettuna.
Eli jonkinlainen johdatus nyt aiheeseen.
Eiköhän molemmat vanhemmat ole samalla tavalla vastuussa lastensa ravitsemuksesta - sekä tyttöjen ja poikein. Vastuu pitää sisällään ruuan tarjoamisen ja roolimallina olemisen.
Aloittaja nyt vaan on ihan kuutamolla. Ensinnäkin hän painonsa on ollut jotain ihan karmeaa - vaikka lihastakin olisi ollut mukana. En halua, että lapseni olisi noin ylipainoinen. Ja toinen juttu - ei se voima pelkällä syömisellä tule. Toki lihakset eivät kasva ilman oikeinlaista ravintoa, mutta treenistä se kaikki lähtee - mutta terve liikunnallisuus ja äärimmäisiin viety voimaharjoittelu ovat taas kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä huomannut, että isän antama malli on tärkeää pojille. Joten isät, tarjotkaa hyvä ruokailumalli lapsille, varsinkin pojille. ja tehkää ravitsevaa ruokaa!
Meillä on kasvamassa tuolla isätön sukupolvi. Yksinhuoltajuus ei sinäänsä kerro isöttömyydestä, mutta joka viides perhe on yksinhuoltaja perhe, jossa huoltaja on yksin äiti.
Tämän lisäksi kärsimme yhteiskunnallisesta "isättömyydestä", joka sekin koituu poikien vahingoksi.Päiväkotien työntekijöistä valtaenemmistö on naisia, tilanne on jotakuinkin sama peruskoulun ala-asteilla. Pienet pojat ovat siis pääosan valveillaoloajastaan naisten kanssa, joten kyllä sen naisen rooli on melko merkittävä poikien elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minä olin n. 15v ja yläasteella olin vahva ja iso kuin karhu. Tosin olin vain 180cm patukka mutta painoa oli 105 kg ja voimaa kuin hevosessa. Kyykystä nostin muistaakseni 220 kiloa, maasta 250kg ja penkiltä nousi 150 kg. Ei siis huonosti noin nuoreksi. Tosin salaisuus oli se, että olin aina ruoka aikaan kotona ja mättäsin suuhun kaikki lihapullat ja perunamuusit niin paljon kuin napa veti. Ei siinä paljon edes aikuiset miehetkään mitään tuhissut ja baareissakaan kyselty papereja kun oli sellainen hirmu korsto jo noin nuorella iällä. Kyllä se on vaan se raaka ja brutaali ruoka joka miehen kasvattaa.
No entäs tänään? Vanhojako istut ja muistelet? Minkä ikäinen olet nyt? Minkä painoinen? Montako kiloa nostat tänäpäivänä? Ja mitä syöt tätänykyä?
Onneksi nykyään osataan jo paremmin ja lapsia suojellaan tuollaiselta. On esim. tavaton määrä kuntosaleja joihin alle 18 vuotiailla ei ole mitään asiaa. Eikä myöskään lapsia ruokita silkasta syömisen ilosta vaan oikeasti ravintotasapainosta pidetään huolta.
Hyvä kysymys heitetty ilmaan, mitä sinä olet saavuttanut olemuksellasi?
Jäi vielä epäselväksi se äidin opetuksen osuus. Ilmeisesti opetti lapsena, että ruoka aikaan kannattaa olla kotona ja lappasi lusikalla tuhteja (rekka-auto tulee) annoksia suuhusi. Ymmärsin, että ap oppi ahmimaan kaiken mitä pöydästä löytyi ja kaiketi vielä patoihin jääneet rippeet haki lautaselleen, ellei sitten syönyt suoraan padasta.
Pituus ei kaikilla lapsilla tule olemaan 180cm jos ajattelee miesten mieltymystä esim. 160cm naisiin ja mies itse vaikkapa 190cm. Saattaa tyttärestä tulla 185cm ja pojasta 165cm.
Lapsen pituuskasvuun saattaa vaikuttaa negatiivisesti liian varhainen ja rankka kuntosalilla rehkiminen tai muu vastaava huippusuorituksiin tähtäävä urheilu.
Otsikon perusteella luulin, että juttu tarkoittaa että äitien pitää opettaa pojat syömään veitsellä ja haarukalla :-D nuoret miehet syövät pelkällä haarukalla ja sillä sitte esim. veistetään pihviäkin ravintolassa....
Minusta ap:n viestissä on ideaa, mutta se on tavallaan jäänyt ajatuksellisesti kesken. Rivien välistä voi kuitenkin lukea, että ruokavalio oli yksipuolinen. Missä salaatit, kasvikset, juurekset, joista olisi saanut vitamiineja ja suojaravinteita? Oliko niitä tarjolla ja söikö isä ja mahdolliset muut miespuoliset perheenjäsenet niitä? Pöytätavoissakin olisi ollut toivomisen varaa. Oli jäänyt vanhemmilta opettamatta, että ruokaa ei hotkita. Kylläisyyden tunne tulee hitaasti, joten ruokakin pitää syödä rauhallisesti. Hotkimalla annokset kasvavat ja vatsalaukku venyy, mistä seurauksena on painon nousu, kun aina vaan pitää saada lisää. Toivottavasti ap on saanut opastusta myöhemmin ja kuorinut yltään ne laardikerrokset, jotka keräsi jo varhaisella iällä.
Miksi kukaan haluais lapsestaan läskiä?
Sitä paitsi. Hoikat miehet on hot.