"Voihan villasukka" facebook ryhmä
onko täällä jäseniä moisessa? En kehtaa omalla nimelläni kommentoida. Akat on kuin lauma murkkuikäisiä, luodaan omia sääntöjä ja jatkuvasti postaillaan sääntöjen vastaisia.
Kommentit (36)
Liityin jokin aika sitten ryhmään. Ei olisi kannattanut. Kaikki hehkuttaa niitä Anelma-sukkia, jotka on ihan järkyttävät. En tiedä onko vika suomalaisten tyylitajussa vai lankaliikkeiden tarjonnassa, mutta suurin osa neuletöistä on mauttoman värisiä.
No sitten et ole jäsen. oikeesti siellä on yli 40 000 jäsentä ja varmaan suurin osa juuri villasukkien vuoksi. Mieti millainen seinä olisi, jos jakainen laittaisi kuvia lapsensa, koiransa villalankasotkuista, ostamistaan lankakeristä? Mua ainakin potuttaa, liityin ryhmään vaan villasukkien vuoksi.
Mäkin olen jäsen, olen huomannut kyllä että osa porukasta tuntuu olevan siellä ihan sääntöjen yläpuolella. Yleisesti ottaen siellä on kyllä ihan hyvä henki ja tykkään osallistua keskusteluihinkin, mutta moderointilinja on välillä täysin käsittämätöntä.
Kuten mitä? En ole jäsen, mutta Facessa kaikki isommat ryhmät tuppaavat menemään saivarteluksi muutaman ihmisen takia, sitä kautta fiilis menee pilalle. Tällainen on mm. Yhdyssana on yhdyssana (heh, saivarteluryhmä se onkin, mutta ei pitäisi mennä henkilökohtaisuuksiin, vaan saivarrella kieltä).
Ketkä noihin ryhmiin saa osallistua ja mistä ihmiset niitä eri ryhmiä bongaa? Mä olen ollut vuodesta 2007 Fb:ssa enkä kuulu yhteenkään ryhmään. Suurin syy on se, etten tiedä mistään ryhmistä. Mistä niitä oikein löytää?
Toki osa hoksaamattomuuttaan postaa sääntöjen vastaisia, mutta jos kuva poistettu kolmesti, luulis menneen perille? Ainahan voi perustaa uuden koira ja villasukat, kissa ja villa sukat tai lapsi villalanka kerä sylissä. Voisi muita ryhmän jäseniä kunniottaa? Voimia ryhmän ylläpitäjille.
Mikä vika Anelmissa? Eiköhän ne villasukkaryhmään kuulu? Hetki sitten oli seinä täynnä reaverse sukkia, joita inhosin, kyllä mä sen kestän sukkaryhmässä.
Mitä vikaa on siinä, että villasukat esitellään siellä missä niitä kätetään? Koirilla, lapsilla, keskeneräisenä korissa?? Pitääkö siis vain esitellä kuvassa valmis sukka ja miksi? Säännöt näyttävät olevan aika selkeät.
villasukka
villalankakerä
Kuvaus
Tässä Novitan ryhmässä voit julkaista kuvia omista sukka-, säärystin- tai tossuluomuksistasi tai kysyä kiperiä kysymyksiä sukanneulomisesta.
– Ryhmässä saa jakaa linkkejä ohjeisiin. Tiedostoihin voit lisätä ohjeen, jos sinulla on siihen lupa ohjeen tekijältä.
– Ryhmään saa liittyä vain omalla, virallisella profiilillaan, ei keksityllä nimellä.
– Tässä ryhmässä ei hyväksytä osto- eikä myynti-ilmoituksia. Myös muualla tapahtuvan myynnin mainostaminen on kiellettyä. (Jos joku haluaa ostaa ryhmässä julkaistut sukat, voi ostohalukkuudestaan ilmaista kommentilla, mutta kaupankäynti on käytävä ryhmän ulkopuolella, esimerkiksi yksityisviestein, eikä ryhmän ylläpito ota mitään vastuuta kaupasta.)
– Ryhmässä ei saa julkaista kuvia ilman villasukkia. Esimerkiksi pelkkien lankakerien (tai koiran/kissan jne.) kuvien julkaisu on kielletty, ellei niihin liity sukkakysymystä.
– Ylläpidolla on oikeus poistaa näitä sääntöjä rikkovat julkaisut ja kommentit. Ylläpitäjiä ei saa laittaa estoon.
– Muistetaan hyvät käytöstavat! Olemme tässä ryhmässä ystävällisiä toisillemme, emmekä mene henkilökohtaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä noihin ryhmiin saa osallistua ja mistä ihmiset niitä eri ryhmiä bongaa? Mä olen ollut vuodesta 2007 Fb:ssa enkä kuulu yhteenkään ryhmään. Suurin syy on se, etten tiedä mistään ryhmistä. Mistä niitä oikein löytää?
Ryhmiin liitytään suoraan tai niihin lähetetään pyyntö päästä sisään. Toisiin pääsee jonkun jo jäsenen suosituksesta. Ryhmän voi perustaa myös itse ja luoda sen säännöt ja salaukset mielensä mukaan. Voi olla kännyllä hankalaa hahmottaa, katso pöytäkoneella.
Ryhmät löydetään juuri näin: joku niistä puhuu ja vihjaa. Tässäkin ketjussa on mainittu pari, mene etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Liityin jokin aika sitten ryhmään. Ei olisi kannattanut. Kaikki hehkuttaa niitä Anelma-sukkia, jotka on ihan järkyttävät. En tiedä onko vika suomalaisten tyylitajussa vai lankaliikkeiden tarjonnassa, mutta suurin osa neuletöistä on mauttoman värisiä.
Minusta saksalaisten ja englantilaisten neuleet ja virkkaustyöt ovat kamalan värisiä! Viimeksi olen pistänyt merkille senkin, että saksalaisten virkkauslehtien liinat ja verhot ovat todella kummallisen mallisia. Rumia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhmiin liitytään suoraan tai niihin lähetetään pyyntö päästä sisään. Toisiin pääsee jonkun jo jäsenen suosituksesta. Ryhmän voi perustaa myös itse ja luoda sen säännöt ja salaukset mielensä mukaan. Voi olla kännyllä hankalaa hahmottaa, katso pöytäkoneella.
Ryhmät löydetään juuri näin: joku niistä puhuu ja vihjaa. Tässäkin ketjussa on mainittu pari, mene etsimään.
Joo, mä olenkin aina läppärillä.
Sillä hakukentälläkö niitä etsitään? No, pitääpä vain kokeilla...
Minäkin kuulun Saksan, Ruotsin ja Englannin villasukkaryhmiin. Paljon pienempiä kuin Novita. Anelmia jaetaan jokaisissa.
Hakukentällä hyvinkin. Lisäksi voit ottaa vinkkiä kavereidesi ryhmistä, jos ovat samanhenkisiä. Löytyy kirppisryhmiä, harrastusryhmiä, valokuvaryhmiä, huumoriporukoita ja vaikka mitä. Omia paikallisia porukoita, murre- ja perinneporukoita... Itse kuulun mm. Suomen Sieniseura ry:n ryhmään. Senkus tonkimaan. vaan :)
Löysin nyt yhden aika mielenkiintoisen, mutta se on suljettu ryhmä. Voiko tuollaisiin suljettuihin silti ilman jonkun suostuttelua tai kutsua liittyä? Eli laittaa sitä liitymispyyntöä. Lähinnä mietityttää se, että mikä noissa on etiketti. :)
Voit laittaa liittymispyynnön hyvin ilman kutsua.
Etiketti on sääntöjen noudattaminen. Pikkuryhmissä ei niin tarkkaa, Novita on valtava, ymmärrän, että siellä pitää sääntöjä noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta saksalaisten ja englantilaisten neuleet ja virkkaustyöt ovat kamalan värisiä! Viimeksi olen pistänyt merkille senkin, että saksalaisten virkkauslehtien liinat ja verhot ovat todella kummallisen mallisia. Rumia!
Parhaita neuleblogeja olen löytänyt Ruotsista. T. se anelma-inhoaja
No blogeja jees, mutta mihin faceryhmään kuulut? Suomessa tehdään ihan parhaimmat villasukat, näkeehän se jo tuolta villasukkaryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaita neuleblogeja olen löytänyt Ruotsista. T. se anelma-inhoaja
Blogeja en lue ollenkaan, ostan lehdet kotiin ihan paperisina. Facebookissa olen vain yhdessä ryhmässä, joka lahjoittaa käsitöitä eteenpäin ja harjoittaa pienimutoista hyväntekeväisyyttä. Ruotsinkielisiin lehtiin en ole perehtynyt, mutta aikeissa tosiaan on.
No oon jäsen, enkä ole huomannut mitään tollaista