Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä työpaikka jossa on lupa odottaa itseltä ja muilta laatua?

Vierailija
13.01.2016 |

Otsikossa pitkälti kysymys. Tarkoitan siis paikkaa jossa koko työyhteisö panostaa laatuun ja ymmärtää kokonaisvaltaisen, pitkäjänteisen ja laadukkaan tekemisen päälle, tuetaan siihen ja tarjotaan puitteet.

En siis kaipaa niitä paikkoja joissa tuo tapahtuu ideatasolla tai sitä vaaditaan mutta käytännössä ei ole osaamista todellisuudessa sitä mahdollistaa.

Oletko nyt tai oletko joskus ollut sellaisessa työpaikassa? Tai kuullut että joku muu on? Kerro ala tai jos uskallat, mikä työnantaja tai tehtävä kyseessä?

Miksi kysyn? Olen tilanteessa jossa periaatteessa on kaikki hyvin, mutta työyhteisö on perinteisesti pinnan alla täysin vinksallaan. Pystyisin tälläkin hetkellä kertomaan ratkaisut johdon viiteen kriittisimpään kysymykseen lennosta. Työthteisö on kuitenkin niin lamautunut että ei kykene mihinkään ratkaisuihin vaan pakon eteen potkittuina pyristelee taas seuraavaan päivään.

Oman yrityksen perustaminen on pois suljettu vaihtoehto itselle, monet on sille tielle lähtenyt osaamisensa kanssa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat melko itseriittoiselta esimiestyypiltä. Mutta onnea yritykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taas hyviä ihmisiä töissä, mutta työvoima on vedetty niin vähiin, ettei yksinkertaisesti kaikkea ehdi tehtä. Työtä on liikaa, ja jatkuva kiire syö myös järkevien uudistusten tekemistä.

Vierailija
4/9 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michelin-palkittu ravintola?

Vierailija
5/9 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään seuraamaan tätä ketjua uteliaana. Kaipaan kovasti samaa siitäkin syystä, että nykyinen työpaikkani on sellainen missä puitteet on kohdillaan, mutta silti kone yskii ja suoltaa tuskin keskivertoa. Kiitos johdon. Itse ongelmat ovat käytännön tasolla ja yksinkertaisia, mutta johto viistää siellä etäylhäällä suuressa viisaudessaan. Mikään ei muutu.

Vierailija
6/9 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippulaatu vaatii kaikilta osallisilta todellista sitoutumista. Ja sitä taas on (mitä moninaisimmista syistä johtuen) äärimmäisen vaikea saavuttaa ja ylläpitää. Myös organisaation tulisi sopia tehtävään kuin hanska käteen, mutta sitäkin on jatkuvan muutoksen maailmassa liki mahdoton saavuttaa.

Vierailija
7/9 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä löytää, mutta edellytys sellaiselle on, että tajutaan laadun tarkoittavan eri ihmisille eri asioita. Eli todennäköisesti aapeenkin firmassa on monta ihmistä, jotka ajattelevat itse olevansa loistavia, mut kun ne muut, ap mukaan luettuna, on enintään keskinkertaisia.

Vierailija
8/9 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä löytää, mutta edellytys sellaiselle on, että tajutaan laadun tarkoittavan eri ihmisille eri asioita. Eli todennäköisesti aapeenkin firmassa on monta ihmistä, jotka ajattelevat itse olevansa loistavia, mut kun ne muut, ap mukaan luettuna, on enintään keskinkertaisia.

Nykyisessä työpaikassa on joissain tehtävissä aivan loistavia työntekijöitä, yhteisö itsessään on potentiaalin lamauttava. Monella on epätasainen kykyprofiili ja nykyiset olosuhteet tuovat liian usein liian monen huonot puolet esiin vahvuuksien hyödyntämisen sijaan. Väki siis tosiaan on yksin loistavaa, yhdessä niitä mokailijoita jotka sössii kaiken. Ja en nyt puhu mistään itse kehittelemästäni ilmiöstä, sitä juoksee asiantuntijatkin ihmettelemässä.

Siksi olenkin jäänyt miettimään että millaisia ne toimivat työyhteisöt on ja missä niitä on.

Ap

Vierailija
9/9 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sitä yritin aloituksessa siis sanoa että oma käsitykseni laadusta on poikkeavan korkealla ja etsin kokemuksia paikoista joissa sellaiset ihmiset menestyksekkäästi kohtaavat.

Ymmärrän täysin että joillekin soveltuva laatu on se että sinnittelee töissä 7,5 tuntia työsopimuksen säilyttäen rahallista korvausta vastaan, heidän elämän laatu kun koostuu muista asioista kun työn sisällöstä. Ymmärrän myös että toisille riittää asema ja sen tuomat onnistumisesta riippumattomat tulevaisuuden näkymät.

Itse olen kuitenkin vähän toisenlainen.

Ap