Mies ei päätä parisuhteessa mistään
Väestöliiton asiantuntijan mukaan mies on nykyään vain naisen apulainen, naiset tavoittelevat täydellisyyttä ja tasa-arvosta on ajauduttu kauas. Mitä mieltä?
www.hs.fi/elama/a1452658874627&sa=U&ved=0ahUKEwiTxuysjqfKAhVL8XIKHZDvCJ…
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
"ihan sama" johtuu ihan vain siitä, että aivan sama mitä mies sanoo koska nainen kuitenkin tekee oman päänsä mukaan. Se on vain karvaan kokemuksen myötä opittua käytöstä.
Niinkö? Minä sanoin aikoinaan ihan sama koska sisustuksella (! nyt oikeesti hei!) tai muilla arki-asioilla ei ole yhtään mitään merkitystä minulle. Jos talosta löytyy sängyn lisäksi yksi mukava tuoli tai sohva, eikä ole sotkuista, se riittää. Vielä jos avaimet, puhelin yms pysyisi siinä mihin minä ne laitoin, niin muu ympäristö on sitten "ihan sama".
Naisen käytöksellä ja asenteella on väliä, tapetit, lamput tai siivotaanko launataina vai keskiviikkona, ei ole väliä.
Mutta....olen minä tässä iässä jo oppinut etten voi paljastaa naiselle kuinka yhdentekevää pikkuasiat on minulle, että on pakko olla jotain mieltä merkityksettömistä asioista, jopa määrätä ja päsmäröidä joskus.
Dave Chapelle https://www.youtube.com/watch?v=y2I0JlwBaBs
sanoi sen joskus: If a man could fuck a woman in a cardboard box, he wouldn't buy a house!
Offtopiccina Anita Vaaranen on entinen malli ja ihan sattumalta lainasin kirjastosta hänen pinen muistelmakirjan mallivuosiltaan.
Mielelstäni on hyvä että on keskustelua kunnioituksen tärkeydestäparisuhteessa. Miten voi edes olla ihmisen kanssa joka ei ole vastuullinen aikuinen ja vielä ehkä lisääntynyt sellaisen kanssa? Kannattaa miettiä siltä kantilta jos itse kuolee ja laspet jää miehelle, niin hänen pitäisi kyetä hoitamaan ja kasvattamaan ne.
Mitä tää väestöliitto nyt tunkee kuraa mediaan...Ai sen takia että ollaan havaittu että naisiin kohdistuu todella paljon väkivaltaa ja rajoituksia...Yritetäänkä ujuttaa median kautta sellainen naisia alistava kulttuuri valloilleen kun muslimimaissa on? Siitäkö on kyse?
Vierailija kirjoitti:
"ihan sama" johtuu ihan vain siitä, että aivan sama mitä mies sanoo koska nainen kuitenkin tekee oman päänsä mukaan. Se on vain karvaan kokemuksen myötä opittua käytöstä.
Toisaalle jo kirjoitin "mies joka pitää päänsä parisuhteessa, on pian naiseton mies". Sitten kyllä duunipaikan kaffihuoneessa kirotaan kun "akka taas päätti sitä ja tätä, kun yritin sanoa asiasta niin johan alkoi huuto/pihtaus/nalkutus"...
Naiset ovat valtavan itsenäisiä tämän päivän Suomessa.
mie oon sitä mieltä että jos mies ei pidä puoliaan niin on hälle ihan oikein että päätyy kotiorjaksi ja naurunaiheeksi ystävättärien kanssa. se että mie joutusin miehelleni sanomaan että ole sie mies ja päätä saa miut vaan vielä enemmän pitämään häntä naurunalaisena koska mie oon se joka joudun kouluttamaan sillon hänestä johtajaa itelleni xD ihteensä saa syyttää nämä ahdistuneet lapasmiehet joten alistukoot kohtaloonsa. täysin ansaittu kohtelu ja kohtalo miun mielestä. jos nykynainen on vahvempi kuin mies niin ei se oo naisen syy. mie tiiän että saan tästä kommentista varmaan ryöpyn mutta sanon ääneen mitä muut ei..
Meillä ei päätä mies, eikä päätä minä: vaan me yhdessä! Sitähän se on kun ollaan aviossa, tai ainakin pitäisi olla!
Vierailija kirjoitti:
Voi kun päättäisikin jostain! Minun täytyy päättää kaikki pyykinpesuaineesta lähtien. Mies ei kanna käytännössä mistään vastuuta. Olisi ihan raikasta välillä jos voisi itse olla se "joo mies" joka vaan kulkee mukana, ei tarvisi kuin käydä töissä ja that's it.
Tämä.
Lisäksi tunnen eläväni Al Bundyn kanssa, jolle seksi oman vaimon kanssa on puistattava velvollisuus, joka pitää kerran vuodessa hoitaa.
Haaveilen seksistä entisten hoitojeni kanssa, sekä työkaverini, joka on omista asioistaan huolehtiva ja määrätietoinen sinkku. Toivottavasti kohta saisi.
Minun exäni päätti kaikesta. Minä kyllä ehdotin ja ideoin, mutta mies sanoi aina viimeisen sanan. Hän ei suoranaisesti kieltänyt minua päättämästä, mutta aina kyseenalaisti kaikki mitä päätin. Kahdenkymmenen vuoden jälkeen huomasin luovuttaneeni päätösvallan miehelle. Ihan vain sen takia, etten kestänyt jatkuvaa kyseenalaistamista ja kritiikkiä. Erossa mies haukkui minut, kun hän saa vetää minua aina perässään... no, arvaapa syy tähän?
Nyt minulla on mies, joka antaa minun päättää. Ihmeellisen ihanaa! Saan ostaa mitä haluan, pääsen lomalle sinne minne haluan, jeeee!!!
Höpö höpö. Käytännössä Rosa Meriläinen heittelee perusteettomia provokatiivisia väitteitään ja hyökkää miehiä vastaan. Sama Meriläinenhän eduskunnassa piti rintanappia "vittu haisee hyvältä" ja retkahti kumolleen maahan, kun joku toimittaja pani sen lujille ja kysyi miksi tuollaista rintanappia pitää pitää.