Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväpalkkainen ankea työ vai pienipalkkainen mukava työ?

Vierailija
13.01.2016 |

Otsikko sen jo kertookin, eli teen nyt hyväpalkkaista työtä, jossa on noin 4 000 € kuukausipalkkaa. Työ on hyvin yksitoikkoista ja oikeastaan ihan samanlaista vuodesta toiseen. Ihan perusmukavaa, mutta olen täysin tylsistynyt. Mitään etenemismahdollisuuksia ei enää ole, olen niin korkeassa asemassa kuin tässä työssä voi olla. En ole pomo, ei ole alaisia enkä pomoksi haluakaan.

Mun tekisi mieli vaihtaa alaa. Olen opiskellut työn ohessa monta vuotta ja nyt olisi jo mahdollista hakeutua toisen alan töihin. Mutta kun aloittaa uudella alalla niin palkat on matalat. Etenemismahdollisuuksia olisi paremmin kuin nyt ja työ olisi huomattavasti monipuolisempaa. Pelkään silti, että siihenkin kyllästyisi. Eniten kuitenkin mietityttää huomattava palkan aleneminen, se voisi pudota jopa puoleen.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Olen nyt 35-vuotias, lapset on tehty ja voin muuttaa työn perässä toiselle paikkakunnalle. Työnantajan näkökulmasta olen varmaan ihan hyvä hakijaehdokas, ja uudella alalla löytyisi kyllä töitä jostain päin Suomea.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ankea työ tarkoittaa sitä, että työilmapiiri on täysin perseestä ja manipuloiva sadisti firman suurin omistaja(-lääkäri) häiritsee vapaa-ajallakin maanisilla asioillaan ja henkisellä manipuloinnillaan, niin ehdottomasti pienipalkkainen mukava jopi. Vähän samaan olen päätynyt työelämäkokeiluissa. Nyt ei tarvitse erakoitua, vaikka on ihmisten ympäröimänä, kuten epäterveessä työyhteisössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla