Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikku asiasta mielensä pahoittaminen, miten antaa vain olla ja mennä eteenpäin?

Vierailija
13.01.2016 |

Olen kohtuu aktiivinen fb:ssa mutta pyrin pitämään jutut varsin yleisellä tasolla ja omissa tunnelmissa. En jaa testejä tai videoita tai pelaa pelejä joista aiheutuisi seinäspämmiä kavereille. En ole kiihkomitään tms mutta kavereiden suhteen olen varsin löyhä; riittää että olen riittävästi tuttu niin hyväksyn kaveripyynnön, itse lähettelen niitä hyvin harvoin.

Mulla on paljon vanhoja työkavereita fb-kavereina ja se on ollut kiva kanava tietää mitä heille kuuluu (sen mukaan mitä nyt kukakin fb:ssa jakaa, kaikki ei jaa mitään) Nyt heräsin yhden vanhan työkaverin osalta etten ollut pitkään aikaan (pari kk) huomannut mitä hänelle kuuluu ja hain profiilin esille. Ja huomasin yllätyksekseni ettei enää olla kavereita :( Ja huomaan miettiväni olenko nyt jotenkin loukannut häntä vai miksi ihmeessä on poistanut minut kavereistaan -ilmeisesti pari muutakin poistanut sillä jäljellä oli vain yksi yhteinen työkaveri ja aiemmin on minusta ollut 2-3 yhteistä samasta työpaikasta-

Jokaisella on tietysti oikeus karsia kaverilistaansa ja muuttaa mitä/kenen kanssa jakaa mutta silti tuli paha mieli. Jäin miettimään että voisiko olla syynä se, että joskus aikaa sitten fb:ssa oli laaja virus/mikälie, jossa seksikuvia lähti kaverilistalle vaikket missään seksisivuilla ollut käynytkään ja ilmeisesti munkin nimissä niitä oli lähtenyt. Tuntuu jotenkin lapselliselta lähteä kysymään tyypiltä miksi poisti kavereistaan kun emme ole muutenkin kuin satunnaisesti toistemme päivityksiä kommentoimalla olleet yhteydessä viime vuosina. Ehkä on vaan paras jättää asia sikseen, hänen valintansa. Ja silti on kurja fiilis "en kelpaa enää kaveriksi"

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin on pari ihmistä poistanut syyttä mutta varmaan se kun ei ikinä jutella tai edes nähdä niin mitä sitä suotta väkisin. Itse arvostan laatua kuin määrää ystävissä.

Vierailija
2/4 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole Facebookissa, mutta Instagramissa tein heti alussa päätöksen, etten ollenkaan ala seurata kuka alkaa seurata ja kuka lopettaa, just ettei tule turhaan paha mieli :) Samalla tavalla voin sitten itsekin poistaa niitä, jotka spämmää liikaa minun makuuni, lakkaan vaan seuraamasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen just tuota, käyn noin kerran-pari vuodessa kaverilistat läpi, ja poistelen kaikki ne, joiden kanssa ei olla oltu minkäänlaisissa tekemisissä hetkeen. Teen projektiluontoista työtä, jossa työkaverit siis vaihtuvat projektin mukaan, ja näitä tulee yleensä lisäiltyä, koska face on myös hyvä yhteydenpitokanava. Kuitenkin projektien päättyessä yhteydenpito yleensä loppuu saman tien, joten jos pitäisin kavereissa nämä kaikki, olisi minulla tälläkin hetkellä varmasti yli 1000 "kaveria", joista en kaikista edes enää muistaisi, että mitä hommaa yhdessä tehtiin.

Aina voi lisätä takaisin, jos tiet vielä joskus kohtaa uudestaan!

Vierailija
4/4 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä poistan ihmisiä facesta aina välillä. Jos joku ei ole esimerkiksi antanut itsestään mitään elonmerkkejä vuosiin, esimerkiksi kommentoinut tai tykännyt statuksistani vaikka minä olen huomioinut hänen päivtyksiään, niin silloin voi olla, että poistan tyypin kokonaan kavereista. Ja tietty, jos ei olla muutenkaan tekemisissä ihmisen kanssa, niin en nää mitään syytä pitää häntä kaverilistalla. Mielestäni face on vastavuoroisuutta. Jos ei huomaa toista millään tavalla koskaan, niin on turha ruikuttaa, että on poistettu kavereista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän