Lähdin Helsinkiin ostamaan tonnilla vaatteita
Töihin pitäisi pukeutua siististi ja vaatekaapissa on vain vanhoja lumppuja. Ajattelin, että hankin simppelin peruspuvuston. Rahaa omi käytettävissä tonni.
Yhtään vaatetta en löytänyt. Kamalia lumppuja tai sitten joku kivannäköinen ei näyttänyt hyvältä päällä.
Mistä te löydätte siistejä vaatteita toimistopukeutumiseen?
Kommentit (19)
Stockman,Moda,Aleksi 13,Forumissa Orsay,Halonen
Lorellasta, jos olet jääkaappipakastimen kokoinen.
Jos haluat päästä helpolla, menen Stockalle, Sokokselle tai Aleksi 13:een ja pyydä asiantuntija-apua.
Zalandosta. Helpompaa valita, kun näkee ne jonkun muun päällä ja voi kotona sovittaa omien vaatteiden kanssa. Ylimääräiset palautukseen.
Stocka on hyvä. Siellä on edullisempia ja kalliimpia merkkejä. Yhdistelemällä saa kivoja kokonisuuksia. Kerran kokeilin pukeutumispalvelua, oli hyvä.
Toiset lähtee Milanoon ja toiset Helsinkiin -Hector
H&M:lla on kivoja toimistorottien vaatteita. Tosin jos laitat rahaa noin paljon, niin sitten se ei varmaan ole sun paikka :D Mutta itse shoppailen työvaatteet lähinnä sieltä.
Itse tykkään Cos-merkistä, joistakin Zaran vaatteista sekä Sokoksen ja Stokkan vaatteista, lähinnä ruotsalaisista. Acnea rakastan, mutta niitä ei tonnilla saa kuin 2-3 kappaletta.
Tonni on ihan kauhean vähän...
Jos peruspuvustosta on kyse, niin tätyyhän tuo summa triplata ainakin. Eli ehkä rahan vähyyden vuoksi et löydä oikeaa mallistoa tai sitten olet ruumiinrakenteeltasi outo.
Vierailija kirjoitti:
H&M:lla on kivoja toimistorottien vaatteita. Tosin jos laitat rahaa noin paljon, niin sitten se ei varmaan ole sun paikka :D Mutta itse shoppailen työvaatteet lähinnä sieltä.
Ja työpaikka on joku Siwan kassa?
Jossain lakimiestoimistossa oletetaan vähän toisenlaista tyyliä.
Stockaan olen päätynyt nykyisin itse yhä useammin, kun tarvitaan jotain klassisen siistiä. Henkkamaukat on ok, jos ei ole selkeästi korkeampaa laatua mihin verrata (eli työkavereiden vaatteet). Noudatan itsekin linjaa, että hankin pari perusvaatetta jakkua/housua ja sitten yhdistelen paidoilla/kengillä/asusteilla erilaisia kokonaisuuksia.
voi ei ... Missä siis kävit? Jossain halpisketjuissa? Sokoksella?
Stockmann on ihan ok, siellä vaan on niin paljon että pitää olla silmää kunnolla että löytää ..
Boutiqueita on moneen makuun, mun ehdoton lemppari on Tara Jarmon jossa tuhlaisin tonnin kerralla kevyesti.
Tee taustatyötä ennen seuraavaa reissua ja selvitä vähän mikä on tyylisi ja sen mukaan sitten.
Cos, Filippa K, Tiger of Sweden, Whyred, Ganni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työpaikka on joku Siwan kassa?
Jossain lakimiestoimistossa oletetaan vähän toisenlaista tyyliä.
H&M:llä on myös asiallisia ja ihan kivoja toimistovaatteita, en usko, että erottaisit päälle päin kalliimmista merkeistä. valitettavasti monet kalliitkin vaatteet ovat sitä samaa kiina-kuraa kuin halvatkin. harjaantunut silmä erottaa ja oikeasti statusta vaativaan työpaikkaan hakisin muualta kuin henkalta.
Mä käytän kotelomekkoja ja jakkuja / villatakkeja. Näitä löydän suht helposti myös halvemmista kaupoista. Esim tän päiväinen mekko Prisma, 50 euroa. Mutsta jakku me&i. Muita ostopaikkoja mm. kappahl, lindex jopa tarjoustalo josta löysin kivan ja tyylikkään trikoomekon ihan sattumalta. Samaan aikaan mulla on vaatteita esim Jokiselta.
Kaikki mekot yhtä Kappahlin mekkoa lukuunottamatta ovat pysyneet tosi siisteinä, samoin neuletakit ja jakut.
Stockalta (varaa pukeutumispalvelu) tai putiikeista.