Mieheni tietokonepeliriippuvainen?
Tämä on kestoaiheemme, ja samalla oikeastaan ainoa aihe mistä suoraan tai välillisesti riitelemme.
Mies pelaa siis useita eri tietokonepelejä harrastuksekseen, kausittain vaihtelee mikä peli on pääosassa. Ongelma onkin se, että tietokonepelaaminen on aika lailla ainoa asia, mitä mies oma-aloitteisesti tekee vapaa-ajallaan. Jos ajatellaan tyypillistä viikkoa:
- Arki-iltaisin töiden jälkeen kone auki, ja siellä käytännössä kuluu koko ilta. Joskus myöhäisillasta saattaa tulla seurakseni katsomaan telkkaria hetkeksi. Jos ei pelaakaan koko iltaa, loput ajasta selaa peleihin liittyviä foorumeita tai katsoo pelivideoita.
- Viikonloppuisin pelaa aina ja koko ajan, jos ei ole suunniteltu etukäteen jotain. Lähtee kyllä seurakseni esim. illanviettoihin (ei tosin aina, joskus jää pelaamaan) tai urheilemaan, mutta ei oikeastaan koskaan ehdota itse mitään.
Aina (oikeasti aina!), jos itse olen ollut illalla/viikonloppuna jossain ja tulen kotiin, mies on koneella pelaamassa. Käytännössä siis uskon, että jos en ole kotona "rajoittamassa", mies pelaisi ihan kaiken aikansa. Tekee kyllä ruokaa ja kotitöitä ihan sopivassa määrin ja viime aikoina käynyt myös salilla pari kertaa viikossa, mutta kaikki muu oma-aloitteisuus on nollassa. Laskut jäävät maksamatta ja niistä tulee muistutuksia kun "unohtui". Mitään yhteisiä hankintoja ei tehtäisi jos en pakottaisi. Olemme etsimässä asuntoa, mutta luulenpa että hän ei ole itse käynyt tarjontaa katselemassa muutamaan kuukauteen. Lomareissu saatiin varattua, kun minä etsin lennot ja varasin ne.
Lomalla (=kun ei olla kotona) mies on ihana, huomioonottava ja sosiaalinen, mutta kotona jää johonkin ihme pelilimboon.
Vinkkejä? Neuvoja? Kohtalotovereita?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Harrastushan se on pelaaminenkin. Mitä itse teet vapaa-ajallasi?
On toki, enkä kokonaan tahtoisikaan kieltää tätä - ymmärrän kyllä kuinka kivaa pelaaminen voi olla. Minusta vain tuntuu, ettei voi olla normaalia kuluttaa jopa 5-6 tuntia päivästä johonkin yhteen harrastukseen.
Harrastushan se on pelaaminenkin. Mitä itse teet vapaa-ajallasi?