Ollaan käytetty kondomia ehkäisynä jo 7v.
Mulle ei hormonaaliset ehkäisyt sovi enkä halua mennä teettämään sterilointia eikä mies halua vasektomiaan. Näillä mennään ja tuskin enää kovin montaa vuotta tarvitsee ehkäistä kun ikä tulee vastaan. Muita joilla vuosia ollut kondomi ehkäisymenetelmänä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olen pannut kondomilla jonkun 15v tähän asti. En ole kertaakaan ilman ollut, paitsi suuhun.
Vakituisten kanssa sama homma. Kuten nyt naimisissakin, turhaa vaimolle on epämielyttäviä hormonitoimintoja muuttavia lääkkeitä antaa kun näinkin onnistuu. Sit kun lasta halutaan jätän kumit. Mies 31vMikset painosta vaimoa ottamaan kuparikierukkaa?
Ketään ei saa painostaa mihinkään.
Meillä on myös kortsu ollut jo useamman vuoden käytössä. Hormonaalista ehkäisyä en voi käyttää ja kuparikierukka ei sovi joten ei jää paljoa vaihtoehtoja ehkäisyn osalta. Ollaan silti miehen kanssa ihan tyytyväisiä kortsuunkin, vähän tietysti välillä ärsyttää niiden kaivaminen esiin jne. mutta muuten ei ole kummallakaan valittamista. Seksielämä voi edelleen hyvin.
Sama täällä 6v menty kondomiehkäisyllä. Hormoniehkäisy on syvältä, kuparikierukkaan en halua kivuliaampien ja runsaampien kuukautisten pelossa. Piuhat voidaan pistää sitten joskus ehkä poikki, nyt ollaan vielä nuoria ja lapsettomia, joten kondomiehkäisyllä mennään varmaan vielä vuosia.
Meilläkin käytetty kondomia ehkäisymuotona 10 vuotta. En itse henkilökohtaisesti halua myrkyttää kroppaani hormoneilla ja eipä ole kumpikaan koettu tarvetta muunlaisille ehkäisymetodeille. Sitten jos/kun tulee lastenhankinta ajankohtaiseksi, on helppo jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olen pannut kondomilla jonkun 15v tähän asti. En ole kertaakaan ilman ollut, paitsi suuhun.
Vakituisten kanssa sama homma. Kuten nyt naimisissakin, turhaa vaimolle on epämielyttäviä hormonitoimintoja muuttavia lääkkeitä antaa kun näinkin onnistuu. Sit kun lasta halutaan jätän kumit. Mies 31vMikset painosta vaimoa ottamaan kuparikierukkaa?
Ottaisi varmaan painostamattakin. Mutta miksi pitäisi? Kortduista ei ole koskaan tullut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti anaaliseksi on kuvioissa, että mies pääsee välillä laittamaan paljaalla. Voi kai paljaalla edes kerran kuukaudessa muutenkin, heti kuukautisten jälkeen?
Mies ei halua anaaliseksiä, mulle kyllä sopisi. Mies ei halua panna paljaalla edes kerran kuukaudessa.t.aloittaja
lol lol lol niin varmaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti anaaliseksi on kuvioissa, että mies pääsee välillä laittamaan paljaalla. Voi kai paljaalla edes kerran kuukaudessa muutenkin, heti kuukautisten jälkeen?
Mies ei halua anaaliseksiä, mulle kyllä sopisi. Mies ei halua panna paljaalla edes kerran kuukaudessa.t.aloittaja
lol lol lol niin varmaan
Olen kumpaakin häneltä kysynyt niin siksi tiedän että niin on.t.aloittaja
Mun miehellä menis hermot ja tiedä mitä muuta tekis jos aina joutuisi panemaan vaan kumin kanssa. Ja kyllä se itsestänikin on mukava saada spermat pilluun!
N47
Mulla ei ole koskaan parisuhteessa ollut kondomi ehkäisykeinona, ihan siksi kun mä inhoan niitä. Ja tuleehan se pirun kalliiksi, on siinä sekin. Nainen olen.
Meillä ollut kohta 13 vuotta, enkä mitään muuta edes harkitse.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein panette ja miten mies suostuu panemaan vain kumilla? Mun mies vetäisi ennemmin omaan käteensä kuin panisi pelkästään kumilla.
Meillä on ollut käytössä vasta viisi vuotta, mutta seksiä on pari kertaa päivässä, aamulla ja illalla.
Eikä mies pelkästään suostu vaan itse nimenomaan vaatii kumia, koska ei halua riskeerata terveyttäni. Olenko minä tiukka vai mieheni herkkä, kun kumi ei haittaa seksielämää?
Meillä myös kondomi ollut käytössä viimeiset 7 vuotta miinus lapsentekoajat. Ennen lapsia söin pillereitä n. 7 vuotta, joten lienen osuuteni ehkäisystä tehnyt (olemme olleet yhdessä 15v). Ja kyllä kaduttaa, nyt kun olen huomannut, miten paljon halukkaampi olen ilman pillereitä! Hormoneita en koskaan enää tuppaa itseeni.
Mies on myös menossa vasektomiaan, kun lapsiluku on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös kondomi ollut käytössä viimeiset 7 vuotta miinus lapsentekoajat. Ennen lapsia söin pillereitä n. 7 vuotta, joten lienen osuuteni ehkäisystä tehnyt (olemme olleet yhdessä 15v). Ja kyllä kaduttaa, nyt kun olen huomannut, miten paljon halukkaampi olen ilman pillereitä! Hormoneita en koskaan enää tuppaa itseeni.
Mies on myös menossa vasektomiaan, kun lapsiluku on täynnä.
Älä suotta menneitä kadu. Siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä. Pääasia että nykyisyys on kivaa.
Pitkään käytettiin kondomia, kunnes löytyi hyvät pillerit. Kyllähän mies ja minäkin selvästi tykkää, kun ei tarvitse käyttää kondomia enää. Arvostan kuitenkin sitä, että ehkäisystä ei tarvinnut koko ajan keskustella ja mies ymmärsi tilanteen.