Lapselle nimeksi Anne, mitä mieltä?
Kommentit (62)
Minusta Anne on tosi kaunis ja klassinen nimi - englantilaisittain äännettynä. Suomalaisittain lausuttuna taas kuulostaa korvaani jotenkin tylsältä. En osaa oikein pitää edes samana nimenä suomalaista Annea ja englantilaista Annea, vaikka kirjoitusasu yhtäläinen onkin.
Anna on parempi. Tunnen myös yhden Annun.
Tuntemani Anne on lämminhenkinen, iloinen, antelias ja varakas itsellinen nainen. Hyvä nimi!
Ei yhtään mun tyylinen mutta kun sitä hetken makustelee niin näen sen kyllä ihan kivana nimenä vauvalle/lapselle. En kyllä itse sitä antaisi. Mutta anna toki se nimi jos siitä pidät, ei nimi miestä pahenna! :)
En tiennytkään , että 50 tai 60 luvulla syntynyt on jo mummu automaattisesti Anne nimen perusteella! Ovat vasta viisissä ja kuusissakymmenissä ja ei kaikki ole silloin isovanhempia vielä! s. 1968 ja lapseni on alakoulussa
Myös Merja ja Sirpa ovat kivoja. Pojille Raimo tai Jari.
Anne minäkin kirjoitti:
Myös Merja ja Sirpa ovat kivoja. Pojille Raimo tai Jari.
Taidat olla sama, joka inttää Annen olevan keski-ikäisten nimi. Voimia sinulle! :)
Kaunis, naisellinen, ajaton nimi. Nykyään, kun on kaikkia Tinjamiini-Mariinoita, niin on suorastaan raikas ja helppo ulkomaillakin.
Kiva jos joku pitää nimestäni. T: Anne 58v.
Itse pidän kaikkia näitä Johannasta johdettuja nimiä hyvin ajattomina. Sopii niin vauvalle kuin mummollekin, siksi tosi hyviä nimiä!
Anna nimestä on muuten aika monta variaatiota. Tuo Anne varmaan eka, sitten Anni, sitten Annu. Pitäisköhän sun olla uudenhenkinen ja keksiä vielä joku uusi, miten ois Anno tai Anny ;)
No ei vaan ihan hyvä nimi, aika yleinen toki vähän vanhemmissa ikäluokissa.
En osaa ajatella sitä vauvan nimeksi, koska oma äitini (52v.) on Anne.
Kaunis, moderni ja kuninkaallinen sekä kansainvälinen nimi. Tykkään
Kun niitä mummo-nimiä nyt niin kauhistellaan,niin on kai sitten hienompaa antaa isomummon mummon nimiä.Niitähän ovat nämä Sofiat,Emmat,Emmit,Iidat,Karoliinat ym. ym.Näitähän on pilvin pimein.Mutta melkein kaikki nimethän ovat aika vanhoja,monet ihan vuosituhansien takaa.Ne vaan kiertävät ja niin on hyvä.Serkkuni nimettiin 40-luvulla Leenaksi,ja silloin aikuiset,mutta nuoret pitivät Leenaa kauhean vanhana nimenä.No minä olen 50-luvun lopussa syntynyt ja Leenoja nimettiin yhä,itse en tosin ole,enkä ole Annekaan.Nyt sitten Leenakin on tietysti mummonimi,mutta esim.suuressa huudossa olevaIida olisi ollut kouluaikoinani tosi ihmeellinen nimi.Minun molemmat mummot olivat IIDOJA,toinen 1870-ja toinen 1890-luvulla syntyneet.Pidän nimestä,mutta tuntui toki jännältä kun yhtäkkiä niitä alkoi vauvoina ilmestymään.Eiköhän nimet vaan liiku jatkuvaa kehää,tulee toki uusiakin,mutta arvostan ihmistä,joka uskaltaa poiketa valtavirrasta,anna vaan Anne nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kamala mummonimi. Anni olisi parempi.
Annihan se vasta mummonimi onkin!
Huvittavaa, Jeesuksen äiti oli Maria :D Ja mites Anna....ikivanha nimi.
Vierailija kirjoitti:
En osaa ajatella sitä vauvan nimeksi, koska oma äitini (52v.) on Anne.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden, läskiperseinen ja tyhmä.
Tarkoitat varmaan itseäsi, Anne.
Keski-ikäisen nimi. Tottakai täällä av-MAMMAT tykkäävät Anne -nimestä. :D
Tunnen useamman Annen, mutta ensimmäisenä pompsahtaa mieleen Anne, jonka luo elämäni tärkeä ihminen havitteli ja ilmeisesti sillä tiellä on. No, ketään ei voi pakottaa rakastamaan itseään, mutta ei minuakaan kukaan ole pakottanut ikävöimään.