Erikoisin persoona lähipiirissänne?
Kerro meille hänestä, myös mielipiteesi hänestä on tervetullut. :)
Kommentit (26)
Vastasyntynyt. Sanovat, että vastasyntyneen näkökyky ei ole kovin hyvä, mutta minusta tuntuu, että vauvat näkevät ja jopa tietävätkin kaiken. He ovat tulleet tänne salaisuuden verhon toiselta puolelta ja katsovat suoraan sinua kohti.
En osaa sanoa kumpi näistä on erikoisempi, ainakin ovat sitä hyvin eri tavalla:
Tapaus 1: Mies, noin 50 v, asuu aika lähellä minua vanhassa omakotitalossa. Talossa ei ole koskaan valoja eikä ilmeisesti juuri lämmitystäkään, ikkunoitakin on rikki. Sanotaan että mies käyttää pelkästään kellaritiloja. Vessaa ei käytä, koska se "kohisee", vaan tekee tarpeensa ämpäriin ja vie ulos. Tämä on herättänyt alueella närää, koska tosiaan asutaan ihan kaupunkialueella ja miehen talon molemmilla puolilla on naapureita, joita ärsyttää ihmispaska naapurin pihalla samoin se että mies ei koskaan mitenkään leikkaa ruohoa tai tee muita puutarhatöitä joten piha on kuin viidakko kesäisin. Jos mies tulee kadulla vastaan, niin hän pelokkaan näköisenä vaihtaa puolta. Kaupassa joskus juttelee myyjien kanssa, ja on kuulemma epäluuloinen siitä etteikö tuotteet olisi myrkytettyjä tai muuten haitallisia. Tuosta myrkytysten, tappamisen tms. pelosta kuvittelisin että voi olla vainoharhainen skitsofreenikko.
Tapaus 2: Nainen, ehkä 30-40 v, asuu yksin koiransa kanssa. Hän on erikoinen siksi että hänellä on maine että hän on henkiparantaja. Päältä päin ihan tavallinen, kaunis tumma nainen, joka vaikuttaa jotenkin hyvin rauhalliselta ja miellyttävältä, sellaiselta johon tekisi mieli tehdä tuttavuutta. Olen kerran päässyt hänen kanssaan juttusille koirien ulkoiluttamisen merkeissä, ja kyselin noista henkisistä ja parannusasioista. Yllättävää oli että hänen maailmankuvansa oli aivan erilainen kuin mitä olen ikinä kuullut. Hän esim. sanoi ettei tarvitse mitään Jumalan tai muun entiteetin voimaa sairauden parantamiseen, koska sairaudet, kuolema ja tämä koko ihmisten draama on pelkkää illuusiota. Hänen täytyy vain nähdä illuusion läpi, ja paranemisia tapahtuu. Paljon liikkuu juttuja varsin merkittävistäkin paranemisista, viimeksi kuulin kun eräs terminaalivaiheen syövästä kärsivä nainen oli käynyt tämän naisen kotona rukoiltavana ja oli kauhean iloinen kun kaikki kivut olivat hävinneet (siitä en tiedä onko parantunut vai vain tilapäisesti? kivut hävinneet, kun kuulin vasta toissapäivänä tästä).
Omassa lähipiirissä on tyyppejä, jotka eivät ole ihan tavallisia työn puurtajia. Moni elää omalaatuista, boheemia elämää. Taiteellisuutta ja tieteellisyyttä löytyy heiltä ja väkeviä mielipiteitä.Keskustelut ovat antoisia. Itse olen viherpiipertäjä, puiden halaaja. Kavereina on lesboja ja "outolintuja".
Suursijoittaja, hyvin varakas. Asuu okt:ssa, mutta haalii esim. ruokapöydän tuolit Kierrätyskeskuksesta. Ideologialtaan suuri kehitysmaiden fani, ei suostu lähtemään mihinkään kehittyneisiin maihin lomamatkalle.
Mäpä lähden tästä laittamaan ruokaa. Jääkää te miettimään onko hullua muuminaista olemassa vai ei.. :D Morjens!