PELOTTAA ETTEN SAA TÖITÄ!
Opiskelen yliopistossa alaa, joka ei ole kovinkaan tunnettu. Nyt lähiaikoina on alkanut ahdistamaan tulevat työt, kun tuntuu että töitä saavat vain oikiksen, kauppiksen tai diplomi-insinöörin koulutuksen saaneet. Olenko ihan väärässä? Pelottaa ):
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ei oikiksesta, kauppiksesta tai dippainssinäkään välttämättä työllisty. Lääkiksestä työllistyy nyt hyvin, kiitos opiskelijamäärien säännöstelyn. Siksi sinne on vaikea päästä.
Niin joo, unohdin kokonaan mainita lääketieteellisen.
Oma alani on myös todella ihmisläheinen ja siitä voisi periaatteessa suuntautua sote-alalle, mutta en tiedä kestääkö oma pääni sitä meininkiä.
Ennen pelotti, nyt on pilotti!
Työtön luuseri..
Pelolla on hyvä hallita, hajota ja hallitse on siis valintasi, ihmiset on oksettavia.
No mä valmistuin muutama kuukausi sitten suoraan työttömäksi. Ei huolen häivää. Opiskelijan tuloihin nähden on nyt paljon parempi taloustilanne ja ihanan paljon aikaa tehdä mitä huvittaa. Ehtii sitä töitä tehdä sitten kun työpaikka tärppää, haku on päällä koko ajan. Aivan turha opiskeluaikana murehtia mahdollista tulevaa työttömyyttä. Voit jo opiskeluaikana luoda suhteita ja monihan työllistyy esim. entiseen harjoittelupaikkaansa tai opinnäytetyön toimeksiantajalle.
Vierailija kirjoitti:
No mä valmistuin muutama kuukausi sitten suoraan työttömäksi. Ei huolen häivää. Opiskelijan tuloihin nähden on nyt paljon parempi taloustilanne ja ihanan paljon aikaa tehdä mitä huvittaa. Ehtii sitä töitä tehdä sitten kun työpaikka tärppää, haku on päällä koko ajan. Aivan turha opiskeluaikana murehtia mahdollista tulevaa työttömyyttä. Voit jo opiskeluaikana luoda suhteita ja monihan työllistyy esim. entiseen harjoittelupaikkaansa tai opinnäytetyön toimeksiantajalle.
Mitä opiskelit pääaineena? Itsekkin taidan valmistua suoraan kortistoon...
Nim. Pääaineena filosofia
Puhelinmyyjäksi tai siivoojaksi pääsee kyllä. Jos nyt akateemiselle kermaperseelle duunarihommat kelpaa.
Vielä useampi ei työllisty harjoittelupaikkaansa eikä opinnäytetyön toimeksiantajalle. Itseasiassa on todella harvinaista työllistyä näin vaikka muuta valehdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjäksi tai siivoojaksi pääsee kyllä. Jos nyt akateemiselle kermaperseelle duunarihommat kelpaa.
No ei kelpaa :DDDDDDD
Tee töitä, ihan mitä vaan, jo opiskeluaikana. Ole aktiivinen. Ylläpidä kontakteja opiskelukavereihin, osallistu opiskelijajärjestötoimintaan jne. Näillä toimilla työllistyt herkemmin kuin ilman.
Millään alalla ei ole työllistymistakuuta (paitsi ehkä lääkäreillä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tässähän se taas nähdään. Verovaroilla kouluttaudutaan korkealle ja jahdataan unelmia sen sijaan, että menisi sellaisiin töihin joita on tarjolla. Sitten akateeminen kermaperse makaa työttömänä kotona ja valittaa kun ei ole töitä. Vaikka yhdellä puhelinsoitolla pääsisi esim. myyjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tässähän se taas nähdään. Verovaroilla kouluttaudutaan korkealle ja jahdataan unelmia sen sijaan, että menisi sellaisiin töihin joita on tarjolla. Sitten akateeminen kermaperse makaa työttömänä kotona ja valittaa kun ei ole töitä. Vaikka yhdellä puhelinsoitolla pääsisi esim. myyjäksi.
Ei kuule välttämättä pääse. Itse aikoinaan valmistuttuani minulla oli muutamia työttömyysjaksoja takana ja hain mm. siivoojaksi. Sanoivat suoraan, että olen hommiin liian korkeasti koulutettu. Että siinä sulle "kermaperseilyä".
Ei oikiksesta, kauppiksesta tai dippainssinäkään välttämättä työllisty. Lääkiksestä työllistyy nyt hyvin, kiitos opiskelijamäärien säännöstelyn. Siksi sinne on vaikea päästä.