Nyt tartteis neuvoja, mitä ihmettä tää on..
Minulla on pitkään ollut huimausta, palan tunnetta kurkussa, pyörryttämistä, kylmät kädet, näön sumentumista, voimattomuutta ja pahoinvointia. Nyt uutena oireena on tullut kielen ja nielun puutuminen. Tunne on kihelmöintiä ja hengittäminen on vaikeaa, ihankuin kurkku olisi muurautumasaa umpeen. Tätä on nyt muutamana päivänä tullut. Mitä ihmettä tämä on? Onko kellään tällaista?
Olen käynyt labroissa, EKG:ssä ja lääkäri on tehnyt neurologian testejä, mutta poikkeavaa ei löydy :( Eli tutkimukset loppui siihen
Kommentit (27)
Psyykkistä. Esim. masennus tai ahdistuneisuus voi oireilla noin ja nimenomaan siten, että ne fyysiset ja/tai psykosomaattiset oireet ovat hallitsevia.
Minua on kyllä ahdistanut, mutta juuri näiden oireiden vuoksi :( Voiko jopa kielen puutuminenn johtua siitä? Kuulostaa niin jännälle, että psyykkinen oire olisi. Ap
Mulla vastaavat oireet (paitsi kielen yms puutuminen) oli asentohuimausta. Mutta varmaan lääkäri on ekaksi sen poissulkenut?
Miten asentohuimaus testataan? En tiedä testasiko sitä. Ap
TOS? Minulla siihen liittyi huimauksen, pahoinvoinnin, sekä käsien kihelmöinnin ja voimattomuuden lisäksi voimakasta päänsärkyä vaihtelevassa kohdassa, sekavaa oloa ja joskus sitkeä elohiiri silmässä/näköhäiriöitä. Puristuvat hermot voivat tehdä monenlaisia oireita. Erityisesti käsien kihelmöinti/puutuminen ja voimattomuus on siinä tyypillistä. Osteopatia ja kuntoilu auttoi.
Minullakin oli ihan hullut oireet, en melkein kehdannut kertoa lääkärille kaikkia. Ja kuitenkin ihan fyysinen, krooninen sairaus oli oireiden syynä.
Jos sinulla ei ole mitään syytä stressiin, elämäntilanteen tai muiden muutosten vuoksi, fyysinen sairaus on todennäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin oli ihan hullut oireet, en melkein kehdannut kertoa lääkärille kaikkia. Ja kuitenkin ihan fyysinen, krooninen sairaus oli oireiden syynä.
Jos sinulla ei ole mitään syytä stressiin, elämäntilanteen tai muiden muutosten vuoksi, fyysinen sairaus on todennäköinen.
Mikä sairaus sinulla todettiin? Miten saatiin diagnosoitua ja oliko samanlaiset oireet? Ap.
Vierailija kirjoitti:
TOS? Minulla siihen liittyi huimauksen, pahoinvoinnin, sekä käsien kihelmöinnin ja voimattomuuden lisäksi voimakasta päänsärkyä vaihtelevassa kohdassa, sekavaa oloa ja joskus sitkeä elohiiri silmässä/näköhäiriöitä. Puristuvat hermot voivat tehdä monenlaisia oireita. Erityisesti käsien kihelmöinti/puutuminen ja voimattomuus on siinä tyypillistä. Osteopatia ja kuntoilu auttoi.
Tuosta en ole kuullutkaan... Kiitos vinkistä. Olen varannut hierojalle ajan kun lihakset ovat jumissa. Ap
Pelkkää kuvitelmaa kuten laulussakin sanotaan.
selkeestikin matala verenpaine, ja anafylaktinen shokki. Kyllä iiden lääkäreittn olisi pitäny oireiden perusteella epäillä. oot saanu allergisen reaktion. Oletko värjänny hiuksia? Syöny jotain uutta ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Psyykkistä. Esim. masennus tai ahdistuneisuus voi oireilla noin ja nimenomaan siten, että ne fyysiset ja/tai psykosomaattiset oireet ovat hallitsevia.
Tällähän lääkäritkin kuittaa, niin ei tarvi sitten yrittää etsiä sitä oireiden todellista syytä. Harmi kun tuohon vaan moni kuolee kun ei saa ajoissa apua.
Mutta miten saan näin monta allergista reaktiota? Ja eikö sen olisi pitänyt mennä pahemmaksi? En ole nyt värjjännyt hiuksia enkä oikeastaan muuttanut ruokavaliota.
Kyllähän tässä pelottaa että kaikki laitetaan vaan henkisen sairauden piikkiin :( t.Ap
Paniikkihäiriö, kaikki oireesi sopivat siihen. Puhu tästä lääkärillesi, vaivaasi voidaan hoitaa.
Selvästi hypokondria. Ota viipymättä yhteyttä päivystävään homeopaattiin.
Kitos vastauksista. Nyt venytin niskaa niin rusahti kunnolla...taitaa sekin olla yksi syypää oireisiin. Ap
Paniikkihäiriöltä kuulostaa. Minulla esimeriksi puutui paitsi kieli, niin koko kasvojen alaosa. Tuntui, että on vaikea saada happea. En tuolloin vielä tajunnut, että kyse oli paniikkioireista. Myöhemmin vasta ilmeni, kun tuli ihan selkeää hyperventilaatiota.
Mulla oireili refluksi ja ärtynyt ruokatorvi noin.
Eikai se auta kun marssia lääkärille neljännen kerran. On tää epätietoisuus inhottavaa.
Paniikkihäiriö voi myös olla varteenotettava aiheuttaja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Paniikkihäiriöltä kuulostaa. Minulla esimeriksi puutui paitsi kieli, niin koko kasvojen alaosa. Tuntui, että on vaikea saada happea. En tuolloin vielä tajunnut, että kyse oli paniikkioireista. Myöhemmin vasta ilmeni, kun tuli ihan selkeää hyperventilaatiota.
Saitko lääkityksen ja oliko siitä hyötyä?
Ja kyllä tiedän että täällä ei diagnoosia anneta, mutta joskus voi jollakin olla samanlaista oiretta ja sitä kautta saada vinkkiä mitä tässä lähtee epäilemään ..ap