Naiset!! TISSIVALLANKUMOUKSEEN! :D
Aijai kun mua on nyt viimeaikoina alkanut ärsyttää kaikki naisten rintoihin liittyvä negatiivisuus. Lasta ei saisi imettää julkisella paikalla mutta avonaisessa kaula-aukossa saa istua kahvilassa tai mies jopa ilman paitaa tietyissä paikoissa. Facebookissa (ja oisko instassa, en ole siellä niin en ole perehtynyt) naisen nännit ei saa näkyä mutta miehen saa. Mies rannalla pelkässä alaosassa (uimasortsit) on ihan norminäky mutta annas olla jos nainen haluaa ottaa yläosattomissa aurinkoa niin kyllä paheksutaan ja voikos siitä jopa sakon saada??
Toki ymmärrän sen että Suomen kulttuurissa naisen rinnat on ajateltu eroottisempana ja seksuaalisempana kuin miehen ja siksi niitä jotkut vertaavat sukupuolielimiin tai takapuoleen. Fakta on kuitenkin että naisten rintoja tulisi verrata miehen rintoihin. Naisen ja miehen rinnoilla ei ole mitään muuta eroa kuin että naisella on vähän enemmän rasvakudosta ja maitorauhaset. Ulkoa päin katsottuna pienirintaisella naisella ja lihavalla miehellä ei ole eroa tai miehellä voi olla jopa suuremmat boobsit.
Tämä on siis täysin asennekysymys. Naisen rintoihin vain suhtaudutaan eritavalla kuin miehen. Ja mitenkäs muuten ne asenteet muuttuu kuin niitä muuttamalla? ;) Nyt siis SISKOT!! Ehdotukseni on että käydään vallankumoukseen! Imetetään julkisilla paikoilla (minäkin esikoista imetin mutta aina tiukasti liinan alla, jos vielä toisen saan niin ihan periaatteesta en ala koko toimitusta piilottelemaan millään tapaa) eikä hävetä sitä. Se on hyvä ensimmäinen askel. Jos pokkaa on; otetaan sitä aurinkoa ilman yläosaa. Kävellään kotona koko perheen edessä pelkissä alushousuissa jos perheessä on tapana että mies/poikalapset voivat boxereissa liikkua (koska vanhemmiltaanhan lapset oppivat). Ja lakataan hittovie itsekkin seksuaalistamasta omia rintojamme. Miehen kanssa kahden kesken tehkää mitä tahdotte mutta ei anneta kaiken maailman tehdä rinnoistamme mystisiä, kiehtovia tabuja.
En ole mikään tasa-arvoradikaali :D Mutta tää asia ja varsinkin imetyksen demonisoiminen on jotenkin mennyt niin tunteisiin että voihan *****.....
Kuka on mukana?? :)
Kommentit (51)
Päästä vain ne sinertävät roikkutissisi vapauteen, itsesi siinä vain häpäiset.
Vierailija kirjoitti:
Älkää imettäkö julkisilla paikoilla. Ihan oikeesti. Sitä varten on lastenhoitohuoneet.
N24
Lastenhoitohuoneet on vaipanvaihtoa varten. Kaikissa ravintoloissa sitä ei edes ole ollenkaan vaan naistenhuoneessa on pieni hoitotaso. Mistä olet saanut käsityksen että lastenhoitohuoneessa kuuluisi imettää? :D
T:N21 ap
JES. Tissit esiin! T. peräkammarin poika
Sori, olen toista mieltä, vaikka periaatteessa kuulostaakin mukavalta. Nimittäin ainakin minä vaivaannun ihan todella vieraiden paljaista rinnoista, aivan siinä missä vaivaantuisin alapään (sukupuolesta riippumatta) vilauttelusta. Mieluummin vaadin miehillekin paidat päälle! :) En yleisillä paikoilla välitä nähdä paidattomia miehiäkään, mutta myönnän ettei se ihan samanlaista vaivaantumisen tunnetta herätä kuin naisen rinnat paljaana.
Vierailija kirjoitti:
Päästä vain ne sinertävät roikkutissisi vapauteen, itsesi siinä vain häpäiset.
Mutta pointti olisi se että valinta on mun. Ei kukaan kiellä 50+ vuotiaita kaljamahoja manboobseilla kulkemasta vatsa ja tissit näkyvillä. On hänen oma valintansa kuinka paljon haluaa itsestään paljastaa. Itsensähän hän vain häpäisee. Minä puolestani en saa sitä tehdä vaikka haluaisinkin..
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää imettäkö julkisilla paikoilla. Ihan oikeesti. Sitä varten on lastenhoitohuoneet.
N24Lastenhoitohuoneet on vaipanvaihtoa varten. Kaikissa ravintoloissa sitä ei edes ole ollenkaan vaan naistenhuoneessa on pieni hoitotaso. Mistä olet saanut käsityksen että lastenhoitohuoneessa kuuluisi imettää? :D
Lapsen hoitoa se imetyskin on ja joissain paikoissa on lastenhoitohuoneessa sohvat. Julkisille paikoille imetys ei sovi.
Ensiksi sanoit ymmärtäväsi, että naisen rinnat ajatellaan eroottisempina ja seksuaalisempina kuin miesten, ja niitä rinnastetaan sukupuolielimiin, sitten lauot "faktana" (eli yleisesti hyväksytty todistettu tieto), että ne ajavat saman merkityksen ja niihin liittyvää siveyttä pitäisi kohdella samoin.
Tekstistäsi näkyi todellinen yrittäminen, mutta nyt kyllä ajatuksesi juoksi nopeammin kuin teksti. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa.
Mua ei ainakaan kiinnosta katella kenenkään muun naisen tissejä ku omiani. Joten pitäkää ne maitorauhaset piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Sori, olen toista mieltä, vaikka periaatteessa kuulostaakin mukavalta. Nimittäin ainakin minä vaivaannun ihan todella vieraiden paljaista rinnoista, aivan siinä missä vaivaantuisin alapään (sukupuolesta riippumatta) vilauttelusta. Mieluummin vaadin miehillekin paidat päälle! :) En yleisillä paikoilla välitä nähdä paidattomia miehiäkään, mutta myönnän ettei se ihan samanlaista vaivaantumisen tunnetta herätä kuin naisen rinnat paljaana.
No harvoinhan kukaan vissiin enää julkisilla paikoilla (siis kaupungilla, torilla, ruokakaupassa jne) ilman paitaa kulkeekaan. Mun puolesta vaaditaan vaikka paitapakko niille paikoille kaikille. Mutta mun mielestä naisten paidattomuus pitäisi olla ok sielä missä miestenkin on, esim rannalla, kaveriporukassa jne. Myönnän että itsellenikin on hieman outoa ja ehkä jopa kiusallista mennä vaikka yleiselle uimarannalla ilman yläosaa mutta sehän johtuu vain siitä asenteesta mikä mulle on opetettu. En keksi yhtään rationaalista syytä miksi toisen sukupuolen rinnat olisi peitettävä ja toisen ei.
-ap
Vierailija kirjoitti:
N24
Taidan ihan sinun (ja muiden) kiusaksi imettää pian syntyvää vauva julkisesti. Siinäpä mulkoilet.
Ei se mitään kirjoitti:
Ensiksi sanoit ymmärtäväsi, että naisen rinnat ajatellaan eroottisempina ja seksuaalisempina kuin miesten, ja niitä rinnastetaan sukupuolielimiin, sitten lauot "faktana" (eli yleisesti hyväksytty todistettu tieto), että ne ajavat saman merkityksen ja niihin liittyvää siveyttä pitäisi kohdella samoin.
Tekstistäsi näkyi todellinen yrittäminen, mutta nyt kyllä ajatuksesi juoksi nopeammin kuin teksti. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa.
Niin siis sanoin että ymmärrän miksi nyt toimitaan kuten toimitaan (naisen rinnat piiloon kun miehet saa kulkea ilman paitaa), mutta huomautin että tälle toiminta/ajatusmallille ei ole mitään järkevää syytä ja ehdotin siksi että yrittäisimme yhdessä muuttaa sitä :) Anteeksi jos aloitus oli epäselvä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan kiinnosta katella kenenkään muun naisen tissejä ku omiani. Joten pitäkää ne maitorauhaset piilossa.
Kiinnostaako sinua sitten katsella miesten tissejä? Kaikkien heidän? Entä miehet, kiinnostaako teitä katsella toistenne tissejä? Ei varmaan. Ja onneksemme pää kääntyy n.180astetta sivusuunnassa ja silmät vielä lisää joten kaikkea mikä on näkyvissä ei ole pakko katsella :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N24Lastenhoitohuoneet on vaipanvaihtoa varten. Kaikissa ravintoloissa sitä ei edes ole ollenkaan vaan naistenhuoneessa on pieni hoitotaso. Mistä olet saanut käsityksen että lastenhoitohuoneessa kuuluisi imettää? :D
Lapsen hoitoa se imetyskin on ja joissain paikoissa on lastenhoitohuoneessa sohvat. Julkisille paikoille imetys ei sovi.
Okei, no kaupungissa jossa itse asun ei ole yhdessäkään lastenhoitohuoneessa sohvaa tai edes tuolia :D Sielä jos haluat imettää niin istut sitten pöntöllä tekemässä sitä..
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N24Taidan ihan sinun (ja muiden) kiusaksi imettää pian syntyvää vauva julkisesti. Siinäpä mulkoilet.
Senkus. Älä sit säikähä ku oksennan sun ja sun lapses päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miehet KIVESVALLANKUMOUKSEEN!!
Eriasia. Kives on sukupuolielin.
En minä ainakaan halua lakata seksuaalistamasta rintojani. Erotiikka on ihana asia ja on kiva että vastakkaisen sukupuolen vartalossa on jotain kiehtovaa ja kiihottavaa. Rintani ovat muutakin kuin tylsät, banaalit rasvasäkit ja vauvan maitobaari.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan halua lakata seksuaalistamasta rintojani. Erotiikka on ihana asia ja on kiva että vastakkaisen sukupuolen vartalossa on jotain kiehtovaa ja kiihottavaa. Rintani ovat muutakin kuin tylsät, banaalit rasvasäkit ja vauvan maitobaari.
No kuten sanoin, tehkää miehienne/naistenne kanssa keskenänne mitä haluatte. Onhan miehenkin rinnat seksuaaliset, ainakin mun mielestä :D Samoin joku pitää seksuaalisena varpaita ja kainaloita ja ties mitä. Mutta se ei tarkoita että jalat, kainalot ja miehen rinnat olisi peitettävä yleisillä paikoilla. Miksi siis naisten rinnat?
-ap
N24