Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Moikka! Mä täytän 30vuotta ensi kuussa ja suunnittelen tarjoiluja. Meille on tulossa juhlimaan 10 vierasta tai siis sen verran on kutsuttu. En vielä tiedä kuinka moni tulee. Meille saa jädä yöksi joten siksi tarjoiluja mietin silläkin silmällä että myöhään menee ja kiva jos jää aamiseksikin jotain. Onko hyvät:

- jonkinlainen salaatti
- lämppärit erillaisilla täytteillä (oliivi, tonnikala, tomaatti, juusto, kinkku, ananas)
- mininakkipiilot
- joku laatikko: mikä?
- sipsit, karkit
- pannupullaa jälkkäriksi
- baarista tulon jälkeen oma "hampurilaisen rakennus" eli voi omasta hampurilaisestakaan tehdä mieleisen. Ostan tähän cheddarjuustoviipaleita, tomaattia, salaattia, sipulia ym.

Juomaksi ajattelin olutta, siideriä ja erillaisia limsoja. Vieraat tuo kylläkin omat juomat tai ainakin niin toivon. Juhlat alkaa kello kuusi illalla, joten oletan että vieraat on syöneet jo ennen tuloaan.

Sivut

Kommentit (67)

Vierailija

Joku kinkkukiusaus/lohilaatikko salaatin kera on minusta hyvä ja edullinen tarjottava. Jonkun mielestä junttia. Unohda ne nakkijutut. Tortilla pöytä olis myös kiva ja helppo. Paljon kasviksia ja kanaa/jauhelihaa ja jokainen tekee omansa. Tai vaikka perus pitsa lämppäreiden tilalle niin ei tarvii väkertää leipiä montaa sorttia. Itse oon tämmönen perustyyppi niin perus tarjoilut on mielestäni hyviä:) Onnea synttärisankarille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Siirtäisin leipien täytteet pikkupizzoihin, mitkä tekisin lämmitystä vaille valmiiksi ennen juhlia. Ja nämä pikkupizzat siis hampurilaisten tilalle yöpalaksi. Jos tarkoitus on ottaa vähänkään enemmän, tee-se-itse -hampurilaiset ovat katastrofi. Varsinaiseen ruokatarjoiluun tekisin jonkun perus vihersalaatin ja lisäksi eri kulhoihin fetaa ja muita lisukkeita. Ja pannupullan tilalle kakku!

Vierailija

Ykkösellä oli muuten myös hyvä idea, tortillat toimivat aina. Silloin ei tarvitse laatikkoruokaa tai nakkipiiloja.

Miten muuten erityisruokavaliot, olethan huomioinut ne?

3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joku kinkkukiusaus/lohilaatikko salaatin kera on minusta hyvä ja edullinen tarjottava. Jonkun mielestä junttia. Unohda ne nakkijutut. Tortilla pöytä olis myös kiva ja helppo. Paljon kasviksia ja kanaa/jauhelihaa ja jokainen tekee omansa. Tai vaikka perus pitsa lämppäreiden tilalle niin ei tarvii väkertää leipiä montaa sorttia. Itse oon tämmönen perustyyppi niin perus tarjoilut on mielestäni hyviä:) Onnea synttärisankarille!

Kinkkukiusaus kuullostaa tosi hyvältä! Kiitos! Mininakkipiiloja haluan tehdä, koska tiedän eräiden aiempien juhlien perusteella niiden olevan hitti :) Tortillat kuulostavat vähän liian kalliilta, joten niitä en tee. Lämppärit on mielestäni helpompi tehdä erillaisiksi kuin yrittää tehdä kaikkia miellyttävä pitsa. Kiitos ideoista ja onnitteluista kuitenkin :)

Vierailija

Ei!
Kinkkukiusaus on pahaa. Valmis hampurilaiset samoin. Ei tarvita mitään nakkipiiloja ja lämpimiä voileipiä, jos tekee ruokaa
Mielummin hyvää kuin paljon
Mieti joku hyvä ruoka
Ja yöpalaksi pizza tai lämpimät voileivät

Ps. Kinkkukiusaus tietty pakasteperunousta, pizzasuikaleista ja ruokakermasta....

Vierailija

Mun mielestä jotenkin onneton valikoima, anteeksi :( Mulla oli omissa 30v bileissä ainakin kinkku-, tonnikala- ja kasvispiirakkaa, porkkanakakkua, kahta eri salaattia, sipsejä, chilipähkinöitä, jauhelihapannaria, pesto-tomaatti-mozzarellaleipiä, suklaamuffinsseja ja yöpalaksi valmiita pasteijoita ja pizzaa niiden lisäksi mitä jäi yli illan tarjoiluista. Kaikkea en ehkä enää muista. Toki vieraitakin oli hiukan enemmän, yöksi jäi joku kahdeksan tyyppiä. tarkoitukseni ei ole leijua sillä, mitä kaikkea väkersin (minä tykkään leipoa, joten helposti lähtee lapasesta), vaan kerron siksi, jos saisit näistä ideoita.

Paljon onnea syntymäpäiväsi johdosta :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tökkii. Eikö hampurilaisbaari voisi olla alkuillasta ja sitten baarin jälkeen valmiit nakkipiilot?

Valmishampurilaisia pikku pussukoissaan?
Juu ei

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei!
Kinkkukiusaus on pahaa. Valmis hampurilaiset samoin. Ei tarvita mitään nakkipiiloja ja lämpimiä voileipiä, jos tekee ruokaa
Mielummin hyvää kuin paljon
Mieti joku hyvä ruoka
Ja yöpalaksi pizza tai lämpimät voileivät

Ps. Kinkkukiusaus tietty pakasteperunousta, pizzasuikaleista ja ruokakermasta....

Aivan. Esim tortillavuoka olisi sopiva

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Moikka! Mä täytän 30vuotta ensi kuussa ja suunnittelen tarjoiluja. Meille on tulossa juhlimaan 10 vierasta tai siis sen verran on kutsuttu. En vielä tiedä kuinka moni tulee. Meille saa jädä yöksi joten siksi tarjoiluja mietin silläkin silmällä että myöhään menee ja kiva jos jää aamiseksikin jotain. Onko hyvät:

- jonkinlainen salaatti
- lämppärit erillaisilla täytteillä (oliivi, tonnikala, tomaatti, juusto, kinkku, ananas)
- mininakkipiilot
- joku laatikko: mikä?
- sipsit, karkit
- pannupullaa jälkkäriksi
- baarista tulon jälkeen oma "hampurilaisen rakennus" eli voi omasta hampurilaisestakaan tehdä mieleisen. Ostan tähän cheddarjuustoviipaleita, tomaattia, salaattia, sipulia ym.

Juomaksi ajattelin olutta, siideriä ja erillaisia limsoja. Vieraat tuo kylläkin omat juomat tai ainakin niin toivon. Juhlat alkaa kello kuusi illalla, joten oletan että vieraat on syöneet jo ennen tuloaan.

Ei todellakaan mitään kinkkukiusausta! Jos sitä on, niin miten kukaan jaksaisi sen lisäksi mitään lämpimiä voileipiä ja nakkipiiloja? Jätä kinkkukiusaus tekemättä ja tee tilalle toinen salaatti, joku ruokaisampi versio, kuten jauheliha-nachosalaatti, kinkku-pastasalaatti tms.

Miten aiotte keskellä yötä tehdä hampurilaisia? Onko pihvit paistettu valmiiksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tökkii. Eikö hampurilaisbaari voisi olla alkuillasta ja sitten baarin jälkeen valmiit nakkipiilot?

Valmishampurilaisia pikku pussukoissaan?
Juu ei

No ei vaan hampurilaisbuffet kotona. Ruisleipiä, sämpylöitä, jauhelihapihvejä, kanafileitä, salaattia, tomaatteja, sipulia, ananasta, juustoa jne. Kivempi kuin iänikuiset tortillat.

Vierailija

No vähän ysäriltä ja epäjuhlavalta kuulostaa, mutta jos itse tykkäät ja on sun näköiset tarjoilut, niin sehän on pääasia. Jos tuon henkistä itse tarjoilisin, niin tekisin mieluummin paria erilaista pitsaa (toinen liha, toinen kasvis) sekä fetasalaattia. Lisäksi viinirypäleitä, keksejä ja suklaata (ja juustoja, mutta ne on kalliita). Jälkkäriksi mieluummin kakkua kuin pullaa.

Vierailija

Joltain opiskelijatarjoiluilta kuulostaa. Mutta sitten sanoitkin jossain, että ei saa maksaa oikein mitään. Itse odottaisin 30-vuotispäivillä aikuisempaa syötävää, etenkin kun on noin pienestä porukasta kyse. Mutta jos sun vieraat tietää sun tyylin, niin ei varmaan tuu pettymään niin kovin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joltain opiskelijatarjoiluilta kuulostaa. Mutta sitten sanoitkin jossain, että ei saa maksaa oikein mitään. Itse odottaisin 30-vuotispäivillä aikuisempaa syötävää, etenkin kun on noin pienestä porukasta kyse.

Miten määritellään "aikuisempi syötävä"? Ihan näin ohiksena. Mutta joo, siitä olen samaa mieltä, että aika opiskelijamainen ja suppea valikoima.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat