Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja pelko

Pullanaama
10.01.2016 |

Hei!
Minulla on nyt todennäköisesti menossa rv 9+2. Ekassa neuvolassa käytiin miehen kanssa joulukuussa ja seuraava neuvola tammikuun lopussa.
En ole käynyt varhaisultrassa, mikä ahdistaa. Odotan ensimmäistä lastani enkä tiedä miltä raskauden pitäisi tuntua.
Minulla ei ole ollut pahoinvointia (välillä ällöttänyt). Ainoana raskausoireena minulla on rintojen arkuus ja nyt uusimpana itkuherkkyys.
Olen koko ajan todella ahdistunut asiasta. Ahdistaa onko sikiön sydän alkanut lyömään yms.. :(

Tarvitsisin nyt vertaistukea ja muiden kokemuksia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt menossa raskausviikko 25+1 (ensimmäistä odotan) ja raskaus on ollut tähän asti miltei oireeton: ei tippaakaan pahoinvointia, kuvotusta, mielitekoja ym "normaaleja" raskausoireita. Mikäli maha ei olisi alkanut kasvaa enkä olisi vauvaa ultrissa nähnyt ja nyt viime aikoina liikkeitä tuntenut, en edes välttämättä tietäisi olevani raskaana.

Raskauden alkuvaiheessa mulla oli ihan samanlainen ahdistus. Kävin omalla kustannuksella varhaisultrassa viikon 7 tienoilla ja vaikka siellä sydämen syke näkyi, oli kuitenkin koko ajan epävarma olo siitä onko kaikki kunnossa. Hankin itselleni dopplerin ja se helpotti huomattavasti, kun kuulin sillä sydänäänet.

Vierailija
2/4 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvin mee ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos koettaisit käydä vielä alkuraskauden ultrassa?

Vierailija
4/4 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän Pullanaamalla menee tänäpäivänä? Itse kuuluin vielä kirjoituksesi aikaan onnellisiin odottajiin, kunnes tilalle tuli suru muutama viikko sitten. Haen täältä palstoilta toivoa ja kokemuksia pelkoihini ja toivon, että sinulla on kaikki hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan